Huis, Tuin en Keuken

Dymo
02-10-2017 om 00:03
Moeder wordt 80 - cadeau-ideeën?
Zoals de titel al zegt: mijn moeder wordt 80 en we moeten een cadeau verzinnen. Nou is mijn moeder nogal een moeilijk mens en dat wordt niet beter naarmate ze ouder wordt.
Vroeger vond ze lezen nog wel leuk, maar de boeken die ik de laatste jaren voor haar meebracht komen allemaal ongelezen retour. Werkelijk niets kan haar behagen. Tijdschriften leest ze niet, die zijn oppervlakkig. Naar muziek luistert ze niet, dat is allemaal gejank. Naar het theater wil ze niet, daar is het altijd te warm of te koud of het tocht of het geluid staat te hard of juist te zacht. Naar een museum wil ze wel, maar ze heeft al een museumjaarkaart. Iets voor in huis vindt ze niet feestelijk, iets van de parfumerie vindt ze of niet lekker ruiken of zonde van het geld. Foto's van de kleinkinderen vond ze leuk toen die nog klein waren, maar nu met die 'grote lijven' vindt ze er ook niks meer aan. Een scheurkalender vindt ze vies, want iedereen zit daar met z'n poephanden aan. Uit eten wil ze niet want het eten is te zout of te exotisch en de akoestiek in een restaurant is ook niet om over naar huis te schrijven.
We zitten met ons handen in het haar. Eigenlijk vindt ze alleen het museum een leuk uitje, maar met een museumjaarkaart komt ze bijna overal al gratis in. Een lunch bij een museum vindt ze niks, eigen boterhammen mee is praktischer en lekkerder want daar kan je eigen kaas/rookvlees op.
Wie heeft de gouden tip tot ongeveer 80-100 euro? (Zus en zwager zitten met hetzelfde probleem, we doen dus graag samen.) Ik zal diegene eeuwig dankbaar zijn

Marina
03-10-2017 om 21:14
Toen mijn moeder 90 werd
wilde ze ook niks, maar daar heb ik me niks van aangetrokken. We wonen in een stad met grachten. Ik heb de weinige directe familie overal op punten in de stad ontboden. Mijn moeder kwam bij me en dacht alleen een verjaardag met mij en mijn zoon te hebben. Maar toen kwam de boot! En hebben we al die familie opgehaald. (Sommigen kwamen uit het buitenland speciaal). Daarna had ik een zaaltje georganiseerd met allemaal oude vrienden en bekenden als surprise. Ze had de dag van haar leven.

Dymo
08-10-2017 om 11:49
succes
Het was een succes. We hadden een mooie speech, bloemen, museumkaartjes in een mooie envelop (waarop ik een foto van het museum had geplakt) en een poedertje. Moeder stond vol in de aandacht en dat deed haar goed.
Het is echt voor het eerst in jaren dat ze volgens mij echt blij was met haar cadeautjes.

Wilgenkatje
08-10-2017 om 12:23
Wat prachtig zeg
Zo'n feestelijk gevoel doet goed !! Fijn om te lezen!

Suze
08-10-2017 om 13:36
Fijn
Zo zie je maar: een goede voorbereiding (incl. advies vragen op OO) is het halve werk!

Dymo
08-10-2017 om 22:04
Echt hoor!
Ik was zelf nooit op dat museum gekomen! Bedankt voor het meedenken allemaal. Voor volgend jaar heb ik dat fotoboek in gedachten, dan neem ik wat meer tijd voor de voorbereiding.

Gweny
22-06-2018 om 03:42
Diamant?
Ik ken dit ook. Ik denk niet dat jouw moeder mijn moeder overtreft. Teveel nukken oh gunst. Ik koop daarom standaard een sieraadje voor haar, maar ze heeft al zoveel. Ik denk dat ik moet upgraden. Een diamantje erbij van Baunatdiamonds misschien? Ik heb de prijzen al gezien en ze vallen best wel mee.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.