Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mooie korte lamp (geen plafonniere!)

Hallo!

Wie weet een zaak of site waar ik mooie lampen kan uitzoeken die heel kort zijn? Het mag maximaal 35 cm 'hangen' vanaf het plafond. Het gaat om een lamp in de opkamer en die zijn nu eenmaal laag qua plafond. En omdat ik een hekel heb aan een pafonniere en ik hier veel goede interieurtips ben tegen gekomen, steek ik hier maar eens mijn licht op (letterlijk!)

Doei!

Dorry

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

11-10-2008 om 17:44

Ieder snoer

is in te korten lieverd. Al hang je een kroonluchter op. Gewoon het draadje netjes wegwerken in dat ding wat je tegen het plafond schroeft en anders gewoon lekker afknippen.

Tirza

Dorry1

Dorry1

11-10-2008 om 18:04 Topicstarter

Kroonluchter wil ik wel, maar te lang!

Tirza,

Elke kroonluchter die ik tot nu toe heb gezien is te lang. Ik snap dat je elk draadje kunt afknippen, maar je hebt dan vaak nog een kapje (ook de platte kapjes ken ik en heb ik al gebruikt voor een andere ruimte).
Het moet wel een lamp zijn die past in een wat oude engelse stijl...
Of wil ik nu gewoon teveel? Wat is een mooie site voor lampen?

Dorry

Dorry1

Dorry1

11-10-2008 om 21:14 Topicstarter

Hmmm

Dank jullie wel voor de reacties, maar ik zie er nog steeds niet iets tusenhangen waar ik blij van wordt.
Iemand anders nog iets?

Dorry

Guinevere

Guinevere

12-10-2008 om 12:57

Lampekap op zijn kop

Zomaar een dwaas idee, maar je kunt wellicht ook een mooie, brede maar niet te hoge lampekamp kopen. Die ondersteboven aan het plafond bevestigen en dan zo'n lamp met een spiegel erin doen, zodat het licht niet te direct op de vloer komt door de opening.
Ben zelf trouwens reuze gelukkig met mijn plafonnieres van 5 euri van IKEA. Ik kijk bijna nooit naar het plafond.

Dorry1

Dorry1

12-10-2008 om 18:11 Topicstarter

Ik heb zoiets liggen!

Hallo Hump,

Leuke site! Ik zag mooie arte deco lampen, en opeens ging er een lichtje bij me branden! Ze eentje heb ik nog liggen! Ik noemde hem altijd de titanic-lamp. Hij is aan de kant geschoven omdat beide meiden een kroonluchtertje op en kamer kregen.

Guineverre,
Lampekap op z'n kop kan natuurlijk ook. Goed idee van zo'n spiegel peertje erin. Ga ik misschien ooit nog eens te gebruiken.

Hiep hiep hoera, nog nooit zo goedkoop uitgeweest!

Dorry

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.