Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tirza G.

Tirza G.

04-01-2009 om 23:31

Muffe kast

Ik heb op de hele verdieping dezelfde kasten, nog uit de tijd dat we dit huis huurden. Van die standaard-woningbouwvereniging-Bruijnzeel gevallen. Ik heb er echter eentje bijzitten (legplanken) die ontzettend muf ruikt. Of althans: alles wat er langer dan een week of 2 in ligt. Ik snap er geen bal van, op dezelfde kamer staan nóg twee kasten en daar is dat niet bij. Het enige verschil tussen die kast en de andere twee is dat-ie een slag ondieper is. Zou dat iets met de circulatie doen ofzo? Ik zie niks bijzonders aan of in de kast, geen schimmel, geen vochtplekken. De deur staat altijd op een kiertje. Het enige wat ik ooit geprobeerd heb zijn geurzakjes van Robijn, nou, dat was helemaal vreselijk. Rook je synthetische bloemen op een bodem van muf

Iemand een idee? Of nog beter: een oplossing?

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hmmm

Zou het in die kast vochtiger kunnen zijn dan in de andere kasten? Wellicht kun je het dan ontmuffen door een vochtvreterachtig iets in de kast te plaatsen?

marie

marie

05-01-2009 om 11:34

Gladde planken?

Hallo
Zijn de planken "glad", dus afgewerkt met folie of zijn het van die "houten" (geperste plaat) planken?
Want als het van die planken van plaat zijn kan het heel goed daar aan liggen. Dan komt de muffe lucht daar gewoon uit.
Probeer eens wat er gebeurt als je de kasten omwisselt, dus van een hang- een legkast maakt en andersom. Verplaatst de muffe lucht zich dan ligt het dus aan de planken. Dan zou het moeten helpen om er andere planken in de kast te doen.
Ik weet trouwens precies wat je bedoelt hoor, in ons vorige huurhuis hadden we precies hetzelfde probleem.
succes

Oh wat prachtig silone

Ontmuffen. Heerlijk issie.

Kiki

Kiki

05-01-2009 om 22:36

Kom ik weer

Zet een bakje koffie in de kast.

De snelfilterversie dan, niet de prut en niet de drank.
Gewoon de poeder.
In een bakje in de kast zetten, morgen is het (hopelijk) weg

groetjes
Kiki

Tirza G.

Tirza G.

05-01-2009 om 23:16

V, p, k

Dank voor jullie reacties!
Vocht: niet aan de orde voor zover ik het kan beoordelen. Kast puntgaaf, geen water in de buurt, geen kringen/vlekken/schimmel. Andere kasten op dezelfde kamer nergens last van.
Plank: die zijn het niet. Het zijn van die gladde, grijzige planken, helemaal dicht.
Koffie: ga ik proberen!

Tirza

Mamba

Mamba

05-01-2009 om 23:43

Wat ook goed werkt

Een bakje met soda.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.