Huis, Tuin en Keuken

Nowee
02-04-2012 om 15:49
Muffins, wat doe ik fout?
Ik had bij de molen een pak citroenmuffinmix gekocht en van die leuke rood gestippelde papieren bakjes erbij. Ik heb precies gedaan wat er op het pak stond voor wat betreft mixen, toevoegingen en oventemperatuur. Ten eerste blijven die bakjes nooit rond, die hebben de meest vreemde vormen. Maar nog gekker vind ik het dat het niet van die leuke hoge muffins worden, het blijven van die lage platte dingen. Wel lekker hoor, en ook luchtig, maar wel plat. Iemand de gouden tip hoe ik dat kan veranderen?

Nowee
13-04-2012 om 10:17
Ik krijg het niet voor elkaar
Inmiddels heb ik wel een muffinding van de Action aangeschaft, dus het probleem met uitlopende bakjes is verleden tijd.
Maar ik krijg het maar niet voor elkaar er echt iets lekkers van te maken. Ze zijn of te flufferig, of ze zijn te droog, of ze zijn niet zoet genoeg. Ik heb nou al verschillende recepten geprobeerd maar tot op heden dus zonder hèt resultaat.

Brianna F
13-04-2012 om 11:41
Vergeefse pogingen
Ik probeer elke week een recept, maar het worden allemaal mislukte cupcakes, dus al helemaal geen muffin uiterlijk. het ultieme recept ben ik nog steeds niet tegengekomen. Het laatste baksel kreeg als predicaat: dat knapperige korstje erop is best wel lekker Maar er moet helemaal geen knapperig korstje op een muffin!!!!

ChrisH
13-04-2012 om 12:56
Savon
Oef, dat is wel een beetje ontmoedigend. Wat voor meel gebruik je? Heb je een beetje goede oven?
Chris

Sindbad's vrouw
13-04-2012 om 14:16
Mijn favoriete recept
Vind je hier
http://deguldengulden.nl/2009/03/22/muffins-redders-in-nood/
Deze zijn nog nooit mislukt
En het basisrecht hier

Nowee
19-04-2012 om 12:08
Morgen
ga ik het recept van Sinbads vrouw proberen. Ik hou vol.
Wel fijn dat jij hetzelfde probleem hebt Brianna! Iedereen doet alsof het zo simpel is, maar dat blijkt het helemaal niet te zijn.
En Chris, gewoon meel van de molen en de oven geeft alleen problemen bij muffins. Daar ligt het volgens mij niet aan.
Maar goed, morgen poging zoveel dus.