Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marlou H.

Marlou H.

26-02-2010 om 16:43

Muur achter fornuis verven?

Wij krijgen een nieuwe keuken en nu wil ik geen tegels achter het fornuis maar de muur waar het aanrecht tegenaan staat in een leuke kleur verven. Maar welke verf moet ik gebruiken want de muur moet wel afneembaar zijn?
Wie heeft een tip voor afneembare verf op de muur?

Marlou

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ineke P.

Ineke P.

26-02-2010 om 17:53

Leuk en handig

Om de muur te verven ipv tegels. Je kunt er gewoon interieurlak (voor deuren en kozijnen dus) voor nemen. prima afneembaar. En als je de kleur zat bent gewoon een ander kleurtjer er overheen.

Dropke

Dropke

26-02-2010 om 19:16

Achterwand

Ik heb het net gevraagd aan mijn man. Die is schilder. Hij vind het dus niet zo'n best plan. Je zou al een buitenkwaliteit verf moeten nemen (syntetisch). Toch vergeeld dit ook snel en de verf is prijzig. Mijn man zei dat een kunststof achterwand beter en goedkoper is. Deze is makkelijk te verwijderen en veel minder onderhoud.

gr Dropke

Prima

mijn hele keuken is gelakt, er zit een harde synthetische stuclaag onder (stuc wat 3x zo duur is als gewone gips) en daarover 2 strak gelakte lagen afneembare zijdeglans muurverf, in elke betere verfhandel te krijgen.

angel3

angel3

28-02-2010 om 13:17

Pimp your kitchen

zie website met deze naam. Helemaal leuk! wij hebben de tomaten over een breedte van 3 meter....

Ah! achterwand fornuis draadje; ik lees weer mee!

Zelf al draadje over gehad poos geleden.

Ons dilemma was; kunststof/glas-achterwand? Tip van (sorry, weet ik niet meer) was o.a. een speciale coating aan te brengen. Reacties mbt de glazen achterwand waren toch net iets te veel negatief; dat gaan we dus niet doen.

We kiezen voor een rand met tegels van zo'n 30 cm. hoog over de hele breedte, achter het fornuis willen we dan over het resterende deel tot aan de afzuigkap die coating aanbrengen.

Moet wel bekennen; ... de tegels moeten nog besteld, de coating nog gekocht, en de klusjesman die het moet aanbrengen nog gezocht .... Er is gewoon nog zo veel te doen in huis dat dit steeds blijft liggen. Tot mijn grote ergernis overigens. Geinspireerd door jouw draadje (en vandaag vrij want kinderen hebben hier vakantie) ga ik vandaag meteen de tegels bestellen en op werkspot.nl naar een klusjesman zoeken!

Lastige keuzes altijd, wij zitten al sinds juli met een stuk karton om de ergste spetters op te vangen. Succes met je beslissing!

Mare

Acryl

Acryllak, waarmee je anders je houtwerk doet. Droogt ook snel. Tip van een schilder ook. Als het niet lang genoeg houdt doe je er weer eens een nieuw kleurtje tegenaan.

Klaartje

Klaartje

01-03-2010 om 13:25

Hier geen tegels

Ook wij wilden geen tegels boven het aanrecht. Blad loopt nu een stukje door (ik schat 10 cm). Daarboven is geverfd met een verf die afschuurbaar is. Geen probleem. Het zit er nu ongeveer 1,5 jaar op en als ik eens iets spetter, veeg ik het met een doekje zo weer weg. Muur is ook niet glad, maar granol. Het scheelt natuurlijk wel dat we geen kleine kinderen hebben en als iemand héél vuile handen heeft, wast ie ze even in de bijkeuken.

Wij hebben coating op de keukenmuur

Wij hebben een afneembare coating op de muur boven het aanrecht en de kookplaat, en wij vinden het ideaal. De coating is van Sigma Coatings en heet Facade Topcoat - Satin.
Er moet nog wel een primer onder, maar het blik kan ik nergens vinden (misschien was-ie op) dus daar kan ik de naam niet van geven, sorry. Maar dat weet een verfzaak wel, het is een fixeermiddel.
Groetjes,
Margoth

Marlou H.

Marlou H.

03-03-2010 om 19:17

Dank

Dank voor alle tips. Dacht net alle keuzes over de keuken gemaakt te hebben maar nu wordt het weer moeilijk. Ik heb nog 2 weken de tijd

Marlou

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.