Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

jurkje

jurkje

17-04-2010 om 15:21

Naaien: goede kant van de stof?

Voor een rode prinsessenjurk voor onze dochter heb ik stof en een patroon gekocht, maar nu het op knippen aankomt krijg ik het opeens benauwd. Stof zit dubbelgevouwen op een baal. Is de stofkant die binnenin zit nu de goede kant of toch de buitenkant. Als je de goede kant naar binnen hebt kan die niet verschieten. De kleur lijkt aan die kant ook iets intenser, maar de buitenkant voelt weer iets zachter. En hoe zie je hoe de vleug loopt?
Wie helpt deze twijfelaarster uit haar ellende?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

17-04-2010 om 15:25

Ik denk

Hoi,

Ik denk dat je de goede kant van de stof aan de buitenkant zit. Dit lijkt mij tenminste het meest logisch. Als jij een stofje wilt kopen en je zou alleen maar balen hebben met de binnenkanten zichtbaar,dan zou je dus iedere keer de stof moeten openen om de buitenkant te bekijken.

Maxime

Zit in de business!

Ik zit in de stoffen en de goede kant van de stof is ALTIJD naar buiten gevouwen op de rol. Die kun je dus zien in de winkel. Heb je misschien effen stof waar geen goede en verkeerde kant aan te zien is? Dan maakt het niks uit welke kant je gebruikt.

Dorry

Vleug

Jurkje, een vleug heb je alleen als je bijv. fluweel of satijn of iets dergelijks hebt waarbij de stof van boven naar onder gestreken anders voelt dan van onder naar boven. Misschien kun je vertellen wat voor soort stof je hebt, dan kan ik je beter helpen.

Dorry

jurkje

jurkje

17-04-2010 om 15:53

Dorry en maxime

Het is inderdaad effen katoen en als het volgens een kenner echt niets uitmaakt, gebruik ik de binnenkant als goede kant, die kleur vind ik net iets mooier. Maxime, jouw idee had ik ook, daarom twijfelde ik ook zo. Bedankt voor jullie advies! De schaar gaat er in.

Gelukkig!

Inderdaad, effen katoen heeft geen vleug. En je kunt dan beide zijdes gebruiken. Veel plezier ermee.

Dorry

(dat heet trouwens knip-angst)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.