Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nachtbril ervaringen

Helaas moet ik soms toch in het donker rijden. Ik vermijd dat zoveel mogelijk. 
Ik heb ooit een nachtbril geprobeerd en dat maakte niets uit. Maar ik weet niet meer of dat wel een fatsoenlijke bril was. 
Ik heb vooral last van de lichten van tegenliggers, stoplichten of knipperlichten, lichten van mensen die achter me rijden. Die zie ik met heel veel stralen, waardoor ik de weg slecht zie. 
Het gaat beter als er veel straatverlichting is. N-wegen buiten de bebouwde kom, onverlicht zijn het ergst. 

Wie heeft er goede ervaringen met een nachtbril?  Waar moet ik op letten?  Merk? 

Ik heb een nachtbril op sterkte (gehad) van Hans Anders. Ik ervaar precies dezelfde narigheid dan jij. Deze nachtbril hielp mij heel goed.
Als ik daarentegen een overzet nachtbril koop dan doet dat helemaal niks voor mij. 
Volgens mij zijn bij Hans Anders de glazen van een nachtbril vaak gratis

Sas-OO

Sas-OO

23-11-2022 om 19:27 Topicstarter

Dank je wel voor je reactie Pind@. Fijn dat de bril bij jou hielp en goed te weten dat de voorzetbril niet hielp. Ik moet zelf ook de keuze maken voor een bril (dan moet ik mijn lenzen in hebben) of een voorzetbril. 
Ik denk dat ik dezelfde vraag op Viavora ga zetten. Misschien dat er dan meer ervaringen  komen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.