Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Namaak?

Ik heb op internet schoenen besteld. Dacht dat 't Nederlandse winkel was, maar helaas. 't merk dat ik heb besteld is Italiaans. Nu kreeg ik bericht vanuit China dat er daar iets op de bus gegaan is voor me en een week later een mail van PostNL met een betaalverzoek voor inklaringskosten. Ik vraag me af, zou ik nou de échte schoenen gaan krijgen, of waardeloze Chinese namaak? Ik gegoogled of ik kon vinden waar die schoenen normaal gesproken gemaakt worden, maar kan er niets over vinden. Iemand tips hoe ik erachter kan komen? (voordat ik de inklaringskosten betaal - als 't rommel is hoef ik ze niet en geld terug verwacht ik niet te krijgen) 

iphones worden ook in China gemaakt. Dus zegt niets 
Gr Angela 

Nou ik zou het risico niet nemen.

Dan komt het niet bij AliExpress vandaan. Onder de €150 waarde betaal je daar geen inklaringskosten. Tenzij je nu boven dat bedrag zit, dan wel. Als je op de Chinese leverancier googled, wat krijg je dan voor informatie? En dat Italiaanse merk, meer info te vinden? Heb je de foto van de schoenen nog? Daarmee kun je ook op AliExpress zoeken.

Heb je de webwinkel al gegoogeld en gekeken bij trustpilot etc. Vanuit de reviews kan je daar vaak ook al opmaken of het een zaak is die aan dropshipping doet. Doen helaas steeds meer zaken.

Koud

Koud

15-05-2023 om 22:13 Topicstarter

Humm, webwinkel lijkt zeer onbetrouwbaar. Ben benieuwd wat voor rommel ik in de bus ga krijgen, heb de inklaringskosten toch maar betaald want ik ben 't geld toch kwijt en nu wel erg nieuwsgierig waar ik mee opgelicht wordt. 

Kun je hier de naam noemen, of mag dat niet?

Dropshipping zeker?

Koud schreef op 15-05-2023 om 22:13:

Humm, webwinkel lijkt zeer onbetrouwbaar. Ben benieuwd wat voor rommel ik in de bus ga krijgen, heb de inklaringskosten toch maar betaald want ik ben 't geld toch kwijt en nu wel erg nieuwsgierig waar ik mee opgelicht wordt.

Gelijk een les voor volgende keer, dit bedenken en bekijken voor je gaat kopen.

Vergeet niet dat bijna alle productie ook van Europese topmerken in China plaats vindt. Consumenten goederen produceren in de EU is te duur want de consument kan / wil niet meer betalen.
Dat iets uit China komt zegt daarom ansich niet zoveel over de kwaliteit van het geleverde.

Ysenda schreef op 16-05-2023 om 08:24:

Vergeet niet dat bijna alle productie ook van Europese topmerken in China plaats vindt. Consumenten goederen produceren in de EU is te duur want de consument kan / wil niet meer betalen.
Dat iets uit China komt zegt daarom ansich niet zoveel over de kwaliteit van het geleverde.

Nee, maar als je iets bestelt uit een Europese webwinkel en het moet vervolgens uit China komen is dat dropshipping. In het andere geval: als ik een paar Nikes of een Iphone of wat dan ook wil kopen doe ik dat gewoon in een (online) winkel hier en krijg ik het uit diezelfde winkel/bedrijf, die het heeft geïmporteerd uit of laten maken in China.

Ysenda schreef op 16-05-2023 om 08:24:

Vergeet niet dat bijna alle productie ook van Europese topmerken in China plaats vindt. Consumenten goederen produceren in de EU is te duur want de consument kan / wil niet meer betalen.
Dat iets uit China komt zegt daarom ansich niet zoveel over de kwaliteit van het geleverde.

Een heel groot deel van designer zonnebrillen worden in China gemaakt. Die kosten 10-15 euro maar worden voor honderden euro’s verkocht. Als je als designer dezelfde winstmarge wilt houden, dan wil de consument dat niet betalen. 

EmmaT schreef op 16-05-2023 om 08:35:

[..]

In het andere geval: als ik een paar Nikes of een Iphone of wat dan ook wil kopen doe ik dat gewoon in een (online) winkel hier en krijg ik het uit diezelfde winkel/bedrijf, die het heeft geïmporteerd uit of laten maken in China.

Wat ook kan is dat na ‘sluitingstijd’ de werkers van de fabriek blijven produceren, voor zichzelf, niet voor de opdrachtgever. En die spullen zijn meestal anders geprijsd en worden “onder” de toonbank verkocht. En er zijn bedrijven die een schoen of tas of montuur maken die je mét je eigen logo per groot aantal kan afnemen. En dan kan je zomaar eenzelfde schoen bij Nike of -stel- Schoenenreus vnden maar met verschillend logo.

EmmaT schreef op 16-05-2023 om 08:35:

[..]

Nee, maar als je iets bestelt uit een Europese webwinkel en het moet vervolgens uit China komen is dat dropshipping. In het andere geval: als ik een paar Nikes of een Iphone of wat dan ook wil kopen doe ik dat gewoon in een (online) winkel hier en krijg ik het uit diezelfde winkel/bedrijf, die het heeft geïmporteerd uit of laten maken in China.

Dat hoeft dus niet, want het is goedkoper om het direct vanuit China te laten leveren. Bij customized zaken gebeurd dit al. Jij besteld bij een bedrijf in de EU, zij laten het maken in China, en China regelt de afhandeling on behalf of. 

Bij klachten ga je wel terug naar het bedrijf waar je het hebt gekocht, die handelen het ook voor je af met de productielocatie.  

Het is in ieder geval raar dat je naderhand nog een nabetaling moet doen voor shipping vanuit China.

Lotte78 schreef op 15-05-2023 om 21:13:

Heb je de webwinkel al gegoogeld en gekeken bij trustpilot etc. Vanuit de reviews kan je daar vaak ook al opmaken of het een zaak is die aan dropshipping doet. Doen helaas steeds meer zaken.

Dit dus! Ik kijk altijd eerst op trustpilot voordat ik überhaupt iets online bestel, zeker als het via een advertentie op FB (Insta heb ik niet) is. 95% zijn foute dropshippers met té dure nepzooi uit China.

Ook altijd, voordat je besteld, de retourvoorwaarden lezen. Als het retour naar China moet kost dat je ook nogeens een hoop geld.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.