Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

10-12-2008 om 11:44

Natuursteen, weer glans?

In ons huidige huis ligt een vloer van natuursteen, ik vermoed een of ander zandsteen, helemaal precies weet ik het echter niet want de vloer is gelegd door 2 eigenaren terug. Het is creme achtig met soms rose strepen erin. Heel mooi. Echter volledig dof. Ik reinig hem nu met natuurzeep met lijnolie. Ik droom echter van een mooie glimmende vloer.
Weet iemand hoe mijn vloer gaat glimmen? Moet ik dan ecvht gaan polijsten en wat kost zoiets?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

10-12-2008 om 12:16

Wat wij doen

wij hebben een noorse leisteen in de woonkamer, dat is donker met 'leven' en oneffen. Ik heb er onlangs een natuursteen-finisher op gedaan, gewoon bij de drogist gekocht, van het merk Hagesan. Je moet er wat water bij doen, en met een spons egaal aanbrengen. Nu hebben we een mooie, zacht-glanzende vloer. Het is ook enigszins afwasbaar, en je kunt het zo weer opnieuw er overheen smeren. Misschien kan dat ook op jullie vloer?

ayla

ayla

10-12-2008 om 13:31

Hoe werkt dat?

Had al iets gelezen hierover maar hoe werkt dit, ik had begrepen dat je de vloer helemaal in moet wrijven en dan laten inwerken en weer uitwrijven

judiths mama

judiths mama

10-12-2008 om 14:20

Ayla

Wij hebben ook zo'n vloer liggen (venetiaans marmer ofo) waar hoognodig iets aan moet gebeuren. Op internet vond ik deze site:

http://www.floortecwinkel.nl/N_frame.html?http://www.floortecwinkel.nl/?gclid=CPSA1enG8ZUCFQ6S1Qod-0tweA

Voor een glanslaag, maar ook voor in je dweilwater, zodat je het bijhoudt. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, ga eerst maar eens naar de drogist.

Mamvantwee

Mamvantwee

10-12-2008 om 14:53

Ayla - hoe het werkt

Ik heb even gegoogled en volgens mij is dit wat ik thuis heb gebruikt: http://www.natuursteenwijzer.nl/producten/product.html?ID=337

Ik heb het niet met een stoffen doek aangebracht, maar gewoon met een spons, op mijn knieën. Het smeert uit als water, daarmee is het nl ook verdund, en dat gaat heel snel. Ik heb het ook maar in 1 laag gedaan, alleen in de bijkeuken 2 keer om het effect te zien. Zoals gezegd ziet het er mooi zacht glanzend uit. En je hoeft niet na te wrijven ofzo, moet er niet aan denken zeg! Het moet alleen even drogen, en na 2 dagen is het uitgehard, dan beschermt de laag ook tegen de ergste vlekken en krassen, zeggen ze, maar die zie je op onze vloer toch al niet zo.
Nu na zoveel maanden zie je nog steeds de glanslaag. Ik zou er nog wel eenkeer overheen willen trouwens.

Enne, nee, ik heb geen aandelen Hg ofzo.

ayla

ayla

10-12-2008 om 14:59

Mamvantwee?

maar heb jij eerst alle meubels eruit gehaald voordat je het ging inwrijven?

Mamvantwee

Mamvantwee

10-12-2008 om 15:03

Nou...

Dat hoeft niet hoor, je doet het in etappes: eerst de ene kant van de kamer en de tafel even opzij, als het droog is (een half uurtje) dan de andere kant van de kamer. Het is vrij snel opgedroogd, alleen nog niet uitgehard. En er staat wel op de fles dat je er niet op mag lopen, maar ik heb een dagje voorzichtig gedaan en er geen enkele kras of vlek aan overgehouden, dus dat valt wel mee. Is misschien meer van toepassing op heel gladde vloeren, en de onze is zoals gezegd, oneffen van nature. Dan zie je een extra plekje niet zo snel. Ideaal eigenlijk, als ik dit zo overdenk!

Ik moet zeggen dat ik opeens bedacht dat ik de vloer wilde 'doen' en met een half oog op de tv gewoon om het kleed heen gesmeerd heb...onder het kleed is het dus nog dof. Maar dat kan ik altijd alsnog doen als ik wil.

ayla

ayla

10-12-2008 om 15:09

Vroeger

hadden wij een houten vloer die geolied moest worden en dan morcht je er zoveel uur niet op. Onze remedie was dan om het vlak voor het slapenb gaan te doen. Tegen de ochtend was het dan helemaal ingetrokken.
Bedankt voor de tip en ik zal zeker eens gaan kijken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.