Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tine Winkel

Tine Winkel

27-10-2020 om 12:03

nieuwe broodbakmachine

Onze oude Panasonic BBM wordt toch kwalitatief steeds wat minder. Dus, een nieuwe. Deze heeft het een jaar of 8 volgehouden (dagelijks gebruikt). Van de nieuwe Panasonics lees ik minder positieve reviews (slechts 3 jaar te gebruiken). Zijn er hier mensen die hun Panasonic toch wel WEL dagelijks en langdurig kunnen gebruiken? Gezien de prijs vind ik 5 jaar toch wel t minimum, eigenlijk...

Angela67

Angela67

27-10-2020 om 15:01

Panasonic SD 2501

We hebben 'm nu naar schatting 5 a 6 jaar.

Maar we hebben een aantal zaken vervangen omdat ze kapot waren. Dat verlengt de levensduur en vind ik vrij normale slijtage-effecten bij dagelijks gebruik.

Wat noem jij nieuwe Panasonics? Je kunt geen reviews verwachten over levensduur langer dan de verkrijgbaarheid van het apparaat. En als mensen niet bereid zijn een vervangend onderdeel te bestellen en het zelf te vervangen of naar een repair-workshop te gaan, ja dan lijkt het alsof ze niet lang meegaan.

gr Angela

Tine Winkel

Tine Winkel

27-10-2020 om 16:30

angela67

welk onderdeel hebben jullie vervangen? Ik heb nu het gevoel dat de kneedhaak minder soepel draait, waardoor het deeg niet goed gekneed wordt. Hierdoor rijst het brood niet goed. Maar ik weet niet goed wat of hoe ik dit dan zou moeten aanpakken. Hoewel je me wel op een idee brengt: als ik de bak+kneedhaak zou vervangen, zou het probleem mogelijk verholpen zijn?

en wat jij schrijft over reviews over levensduur - ja, dat had ik me ook bedacht (nadat ik de vraag hier geplaatst had...).

Tine Winkel

Tine Winkel

27-10-2020 om 16:56

nogmaals

dus ik net gekeken hoeveel die onderdelen kosten, samen 130 euro... (nieuw was ie 150 euro, nu een nieuwe voor 180 euro) en dan na 8 jaar - ben ik bang dat er binnenkort toch wel een volgend onderdeel het zal opgeven.... hm, lastig, dit... Iemand nog een 2500 of 2501 over

Angela67

Angela67

27-10-2020 om 20:24

de kosten zijn echt laag geweest

en met filmpjes van youtube was vervanging eenvoudig. En ik ben niet erg handig of ervaren!

Dit jaar was het "vervanging van Panasonic Koppeling Van aandrijving 5,49
ADE97A107" en we hebben al eerder in de draaiende delen iets moeten vervangen. Een keer de kneedhaak inderdaad.


https://www.youtube.com/watch?v=tG-dnf8ynu4&ab_channel=GadgetGeek dit is bijv. zo'n repair filmpje.

Ik zou dat filmpje kijken en dan googlen op diverse onderdelen en kijken wat er te koop is. Dat geeft je vanzelf een beeld van wát er te vervangen is en wat niet.

Groet,
angela

Panasonic onderdelen

Ik ben ook erg van het vervangen van onderdelen, maar bij panasoniconderdelen zijn buitensporig duur. Voor de prijs van een bakblik heb je een nieuwe machine als je een beetje goed zoekt. Op marktplaats staan ze ook vrij regelmatig. Mensen die een glutenallergie ontdekken willen nog wel eens een Pana aanschaffen en het zelf bakken snel opgeven.

Ik bak al 20 jaar met de panasonic en ik denk dat we er in die tijd er 3 versleten hebben. Bij de ene werd het bakblik transparant en bij een ander was de bodem volledig doorgeroest

Die SD 2501 was een fijne machine, die heeft het lang volgehouden omdat we van versleten machines de goede onderdelen bewaarden.

Sinds ruim een half jaar heb ik dit model,Panasonic SD-ZB2512KXE. Over de levensduur kan ik weinig zeggen, maar hij ziet er heel degelijk ujit, heeft aardig wat opties en het brood wat er uitkomt is erg lekker

Wel echt een stuk voordeliger dan dat hij nu bij BOL staat. Misschien even afwachten tot Black Friday

Tine Winkel

Tine Winkel

29-10-2020 om 19:33

ik ga het proberen

ik denk dat ik weet welke onderdelen ik moet hebben, dus ik ga het gewoon eens proberen. Lukt het niet, dan is er ook geen man over boord...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.