Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

An.

An.

17-02-2021 om 20:22

Nieuwe keuken 😬

Mijn keuken is aan vervanging toe maar ik ben bang... Waar ga ik in vredesnaam en keukenwinkel vinden die me financieel geen oren aannaait en die het in 1x goed installeert. Ik hoor indianenverhalen en doe dit voor het eerst (en zonder partner die meedenkt). Ik woon in de provincie Groningen. Heeft iemand tips voor Dé keukenwinkel waar ik niet teveel kwijt ben?


Ikea?

gr Angela

Ali

Ali

17-02-2021 om 20:46

Ik zou ook zeggen Ikea. Ze helpen je met ontwerpen en komen ook langs om in te meten als je jezelf niet vertrouwt in opmeten.

Let goed op het verschil tussen monteren en installeren!

Bij andere keukenboeren moet (en kun) je echt flink onderhandelen, als je dat lastig vindt is Ikea een prima keuze.

Ikea is inderdaad een optie, maar je kunt ook naar een gewone keukenboer gaan. Ik heb 2 jaar geleden een nieuwe keuken gekocht en vond het ook erg lastig, zeker zonder partner die meedenkt. Wat me wel snel duidelijk werd was dat je niet in de ‘mooie aanbiedingen’ moet trappen. Voor mijn gevoel hebben alle keukenzaken net als jij er bent die ene perfecte aanbieding en ze weten niet of die er morgen of volgende week nog is. Ja, vandaag hebben ze net die aanbieding dat je apparatuur gratis of met een flinke korting krijgt. Of net vandaag nog geven ze x procent korting op alle keukens. En als je dan net weg wilt gaan, moeten ze nog even achter iets overleggen en hebben ze speciaal voor jou nog een extra korting, maar dan moet je wel nu beslissen. 

Ik had me voorgenomen om eerst alleen te gaan oriënteren en heb wel een offerte gevraagd. Die offertje zou een week ofzo later niet meer geldig zijn, maar mijn ervaring was dat de prijs eigenlijk niet omhoog ging. Ik ben vervolgens nog met de tekening van het soort keuken naar nog 1 of 2 keukenzaken gegaan om een offerte voor een vergelijkbare keuken te vragen. Zo kon ik de prijzen vergelijken, maar ik merkte ook dat de ene keukenboer net aan andere handigheidjes dacht dan de andere. Zo kreeg ik voor mezelf scherp wat handig was en ook wat een realistische prijs was.

Later ben ik nog terug gegaan met iemand anders, omdat ik helemaal niet aan het afdingen was geweest en een paar bekenden met een grote mond beweerden dat veel beter te kunnen, maar juist dat vergelijken en afwachten had me al een hele scherpe prijs opgeleverd.

An.

An.

17-02-2021 om 21:29 Topicstarter

En wat kostte jouw keuken DCS1?

IKEA is idd ook een optie, daar had ik nog niet aan gedacht 👍🏻

Er is geen touw aan vast te knopen. Bij de ene keukenboer zijn natuursteen aanrechtbladen onbetaalbaar, bij de volgende juist niet, bij de derde zijn de maten van de keukenkastjes maar beperkt, of hebben ze alleen maar lelijke afzuigkappen, etc. Je moet er echt tijd in stoppen. Bepalen wat je wil, via Pinterest ofzo. Dan twee of drie offertes aanvragen. De een komt met slimme oplossingen, bij de ander is bijna niks mogelijk, het is echt zoeken. Let ook op regelingen voor installatie, elektriciteit, stucen, verven etc. Vaak werken ze met een vaste aannemer waarmee je niet over de prijs kunt onderhandelen. Die kan dus vragen wat hij wil. Kies dus voor een keukenboer die een totaalprijs maakt als je niet zelf met losse stukadoors en elektriciens enzo etc wil werken. 

Ik heb een Ikea keuken gehad, die was op zich ok, maar na tien jaar hingen de kastjes wel een beetje uit hun voegen en had de apparatuur zijn beste tijd wel gehad. Met mijn nieuwe keuken merk ik echt wel een behoorlijk kwaliteitsverschil. Uiteindelijk heb ik voor een keukenboer gekozen die met me meedacht en veel goeie recensies had op internet, en die heeft inderdaad alles top geregeld. 

Inderdaad tijd instoppen. Ga bij verschillende keukenzaken langs - als dat ooit nog kan🙄 - en kijk naar wat je mooi/prettig vind. Laat inderdaad een offerte maken die je NIET direct ondertekend. Vaak krijg je 'm dan niet mee, dus maak foto's. Ikea is kwalitatief echt wel goed tegenwoordig. 

Qu iinstallatie kan het voordelen hebben als je een keuken bij een zaak koopt die óók installeert. Meestal moet er nog wel wat hersteld worden. Maar ook dan, als de zaak een externe installateur inschakelt, heb je er ook niks aan. Kunen ze ook met de vingers naar elkaar wijzen. 

Oriënteer je ook over de grens. Ik heb over de grens een DAN-keuken gekocht, prima prijs en nog betere installatie. Keuken is nog perfect, heb alleen wel apparatuur vervangen (indertijd goedkoopste aangeschaft). Let wel op: Duitse bedrijven mogen in Nederland niet aan de gas- en electriciteitsaansluitingen komen en dan gaan Nederlandse bedrijven onnodig ingewikkeld doen. Ik heb van hetzelfde bedrijf 4 mensen over de vloer gehad, waarvan 3 alleen maar konden kijken en zuchten en de 4e het in een kwartier voor elkaar had (was verder niets ingewikkelds).

Tsjor

Mijn ouders hebben een keuken op maat laten maken en plaatsen door een timmerman/meubelbouwer. Kosten waren vergelijkbaar met een ikea-keuken, alle specifieke wensen konden erin gepast worden en keuken ziet er perfect uit.

Informatief. Ook hier een keuken die aan vervanging toe is, was al van de vorige woningeigenaar. Als er vandaag een apparaat instort, is het niet economisch verantwoord dit te vervangen door een nieuw inbouwapparaat. Als ik hier lees wat een tijd je moet investeren in de zoektocht naar een nieuwe keuken, raak ik wat ontmoedigd. Geen zin in. Ook niet in onderhandelen, blegh. Afijn, vooralsnog is een keuken laten vervangen te lawaaiig met een fulltime thuiswerker, aardige smoes om de zoektocht uit te stellen. Buiten het feit dat het nog niet mag, gezellig naar de keukenboulevard. 

En ik heb bij Bruynzeel een perfecte showroomkeuken gekocht, die daar uit elkaar laten halen door een ZZP-er en door hem bij ons laten installeren.

Niet duur, perfecte kwaliteit. 

Nadeel: het moet enigszins passen en het heeft 7 weken opgestapeld in mijn woonkamer gestaan

Let bij Ikea wel op dat kosten van montage niet in de prijs begrepen zijn. Die kosten zijn relatief hoog. Wat sowieso handig is om op website van Ikea de keukenplanner te doen. Je krijgt dan gelijk een overzicht van hoeveel je keuken bij Ikea zou kosten. Met dat je in achterhoofd kun je een offerte van een andere keukenboer beter beoordelen

ik lees mee, binnen nu en x-jaar wil ik mijn keuken ook vervangen. Alle bedrijven van een grote keukengigant zal ik vermijden ... idd verkooppraatjes. Van Ikea keuken hoorde ik laatst een zeer handige zzp-er verzuchten dat 't 1e en laatste keer was dat hij bij iemand die installeerde; plus dat Ikea afwijkende maten heeft vwb kastjes en zo. Je kunt bv leuke ladenverdelers kopen, maar alleen bij Ikea dan

Hier een paar maanden terug een nieuwe keuken gekocht. Ben erg tevreden over onze lokale keukenboer, in een dorpje zo’n 15 km van Groningen. Perfecte service, eigen monteurs, en een persoonlijke touch. klein team, vast aanspreekpunt. Er gingen wel een paar dingetjes mis, mede door  de Corona perikelen, maar die zijn allemaal snel vakkundig en netjes opgelost. Zo werd  de door ons gekozen oven te laat geleverd. Een week of 2. Keukenboer heeft een spiksplinternieuwe andere  oven in onze keuken gezet, en die weer omgewisseld toen de goede er was. Werkelijk fantastisch. Ik had er alle begrip voor gehad als we  2 weken tegen een ‘gat’ hadden moeten aankijken. Maar daar was geen sprake van.

ja. Ik was en ben erg onder de indruk. 

Ingrid ( eigenlijk meestal wel fan van lokaal inkopen)

Wij hebben ooit hier een keuken gekocht, ook omdat we helemaal geen zin hadden in dat ondoorzichtige gemarchandeer binnen veel te ruime marges. Dat is prima bevallen. https://www.superkeukens.nl/inspiratie/weblog/meteen-een-eerlijke-prijs-bij-superkeukens

Wij hebben recent een nieuwe keuken gekocht (en deze is net geplaatst). In eerste instantie naar tulp keukens gegaan. Ik zal er niet over uitwijden maar dat was geen aanrader. Alleen maar gedoe. Kortingen die alleen dan golden. Tekening A maken en na inmeten wordt het tekening B, oh, nee toch niet tekening C en niet zeuren want dat is ook mooi. etc. 

Daarna op aanraden naar Arma keukens gegaan (onderdeel van db keukens). Wat een rust. Geen ge-onderhandel over de prijzen. Het is wat ze bieden en de prijs is scherp. Uitstekende service. Geen enkele druk om te tekenen. 3D tekeningen werden gewoon gemaild. 

Plaatsing door eigen monteurs.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.