Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nieuwe keuken - keuzes


Flavia

Flavia

07-07-2020 om 13:06

diverse offertes / onderhandelen

Ik heb naast de offerte van Bruynzeel een vergelijkbare Ikea keuken gezet. En daar €1500 bij opgeteld voor het in elkaar zetten van de kastjes want dat doet Bruynzeel al voor je en is bij Ikea best wel wat werk. Toen was het verschil niet zo heel groot meer.

Niet alle keukenboeren onderhandelen nog. Ikea en Bruynzeel melden het expliciet bij hun voorwaarden. Ik heb het geprobeerd bij Bruynzeel maar dat gaat niet meer.

Bo

Bo

07-07-2020 om 13:25

Triva

Van de Quooker website:

"Naast koud, warm en 100°C kokend water geeft de Quooker-kraan nu ook gekoeld en bruisend water. Daarmee zet je zó een pot thee of een kan limonade op tafel. En ook koken en afwassen wordt een eitje."

Bruisend water bedoel ik dus en dat drink ik veel.
Vroeger moest je de Quooker hebben naast je gewone kraan. Dat hoeft nu ook niet meer, all in one nu.

Je zou denken dat ik er één zou hebben, lijkt wel een reclamepraatje.

Zonnehoed

Zonnehoed

07-07-2020 om 14:09

Zeker twee offertes

Je kunt ook gelijk de tekening van je eerste keukenboer gebruiken als uitgangspunt bij de tweede.

Bruynzeel heeft inderdaad vaste prijzen, maar bij hen liep ik tegen de hoge offerte van hun aannemer aan (twee keer zo hoog als bij een ander) en ik wilde niet met een 'losse' aannemer werken maar alles door een partij laten uitvoeren. Ik was al akkoord met de offerte van de keuken, maar door die aannemer ben ik uiteindelijk naar een ander gegaan, die betere ideeën had en een zeer goede service.

Rixt

Rixt

07-07-2020 om 14:30

Drie

Wij zijn destijds bij drie keukenzaken geweest, niet om ze tegen elkaar uit te buiten, maar om meer ideeën te krijgen, bij de eerste zaak waar we kwamen, waren ze niet zo creatief. De keuken werd getekend, zoals ik het ongeveer voorstelde, geen tips van hun kant. Bij de andere twee kregen we veel meer tips en goede ideeën. Daarmee zijn we weer naar de eerste gegaan en hebben we een keuken laten tekenen met de ideeën die voor ons handig waren. De eerste keuken vonden we qua uiterlijk het mooist, bij de andere twee was het het net niet.

Flavia

Flavia

07-07-2020 om 14:46

Zonnehoed

Ik kreeg een vaste prijs voor het monteren bij Bruynzeel, geen losse offerte.
Ik laat wel monteren door hun maar het aanpassen van het leidingwerk doen we zelf.
Het plaatsen van de keuken is maar een klein onderdeel van de hele renovatie van mijn huis.
We hebben wel wat ideeen waarvan we zeggen als de bruynzeel monteur het niet wil doen dan zetten ze die 3 kastjes maar gewoon neer dan doen we het zelf wel. Mijn eigen timmerman heeft jaren voor een Bruynzeel montagebedrijf gewerkt, we hebben ervaring zo gezegd.

Zonnehoed

Zonnehoed

07-07-2020 om 17:27

Flavia

Het ging inderdaad niet om monteren maar bijkomend werk zoals verleggen van leidingen en stuken enzo.

Flavia

Flavia

07-07-2020 om 17:46

Zonnehoed

Dat bijkomende werk is gewoon heel duur als je dat goed wil doen.

Ik ben nu aan het renoveren en er komt me een partij prutswerk naar boven aan mijn electra, water- en gasleidingen.
De vorige bewoners mochten blij zijn dat ze niet geelectrocuteerd zijn. En dan de bouwkundige fouten die gemaakt zijn die wij nu oplossen. Dan heb je nog de veranderde veiligheidsinzichten: denk aan trapbalustrade van 75 cm hoog wat vroeger mocht maar de nieuwe eisen zijn 100cm die we dan maar gelijk meenemen.
Allemaal dingen waar je straks helemaal niets meer van ziet, maar die wel belangrijk zijn.

Keukenblad

Kijk goed wat de kwaliteit is van je keukenblad. Ik heb een kunststof keukenblad, de keuken kwam bij de woning die ik kocht, en ik vertrouw het niet en ben bang voor kringen als je er pannen of zo op zet.

Dus heb ik van die glasplaten op strategische punten, en een houten plank die je ook over een van beide gootstenen kunt leggen zodat je een restje afwas verbergt tot het in de afwasmachine gaat. Daar stamp ik de stamppot in de pan op.

En inderdaad grote lades zijn erg handig.

Ik mis alleen nog een echte oven want daardoor maak ik nooit meer een plaat appeltaart met een verjaardag. Of een ovenschotel voor veel mensen tegelijk. Maar goed, de appeltaart van de Vomar is ook heel lekker. En soep of macaroni kun je ook goed delen, net als salade. En je kunt vooraf wat maken en even opwarmen in de oven/magnetron.

Maar als ik kon kiezen wist ik het wel.

Een offerte

Wij hadden een bedrag in ons hoofd dat we maximaal uit wilden geven. Hadden een beeld van de (kosten van de ) inbouwapparatuur. Zijn vervolgens wel bij twee zaken gaan kijken naar wat we mooi zouden vinden. En toen we dat gevonden hadden hebben we een offerte laten maken. Na wat onderhandelingen binnen budget. Maar ik geef toe het is een hele dure keuken geworden (van Bulthaup). En omdat we toch het hele huis aan het verbouwen waren is alle electra etc door de aannemer op de goede plek aannemer op de juiste plek gekomen.

Tijgeroog

Die lades in lades hebben wij ook. Nu heeft man in de besteklade die een andere lade zit een kliksluiting gemaakt. De la gaat dus met 2 tegelijk open en als je de la er onder nodig hebt duw je op t knopje . De besteklade gebruiken we daar t vaakste dus op zich wel handig. Wel is de la nu zwaarder om open te maken.

Tihama

Tihama

11-07-2020 om 18:51

Leuk

Een nieuwe keuken, Ingrid!

Ik heb 2 combi-ovens op ooghoogte met daaronder elk een vaatwasser. Dus 2 vaatwassers. Ideaal. Keuken is nu ruim 10 jaar oud . Ik heb destijds heel veel nagedacht en ook hier tips gehaald. Qua indeling klopt de keuken helemaal.

Siemens is me tegengevallen. Beide ovens corroderen en 1 van de 2 kan nu niet meer magnetronnen omdat de deflector eraf geroest is.....Ik twijfel nog over de vervanging, want 2 ovens vervangen is prijzig en ze doenutnogwel. De inductiekookplaat ( 5 zware pitten, 90 cm) heeft het al eerder begeven: pitten gingen in storing. Dus die hebben we een paar maanden geleden vervangen.

Bij de witgoedzaak zeggen ze dat een levensduur van 10 jaar normaal is voor Siemens en dat je bij goedkopere merken al eerder aan de beurt bent. Ik vind het waardeloos.

De uittrekbare kraan is perfect.

De kastjes functioneren allemaal nog prima. Laden lopen soepel. Het granieten blad is ook prima.
Als het nodig zou zijn, dan schroeven we de deurtjes er weer af en laten we die opnieuw spuiten. Net zoals in het begin bij de autospuiter.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

11-07-2020 om 22:36

Levensduur

Wij wonen nu 13 jaar in de huidige woning, de keuken zat er al verscheidene jaren in en alles werkt nog. Whirlpool.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

11-07-2020 om 22:48

Wat slecht!

Keuken hier is 20 jaar oud en vertoont nu wat mankementen. 10 jaar is wel heel snel.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

11-07-2020 om 22:49

Tihama

Repareren is geen optie?

Wegwerpmaatschappij.

Tihama

Tihama

12-07-2020 om 10:38

Repareren

De monteur zei: "Ik kan deze 2 pitten vervangen, dat kost ongeveer de helft van de nieuwwaarde. Maar die andere 3 zullen ook waarschijnlijk binnenkort eindigen". We hadden van deze kookplaat ook al eens de glasplaat vervangen (breuk). Dus daarom een nieuwe.

De oven corrodeert langzaam weg. Ik zou niet weten hoe je al die kleine putjes moet herstellen. Het enig goede nieuws is dat het metaal uiteindelijk weer hergebruikt zal worden...

Doenja

Doenja

12-07-2020 om 10:52

Lang leve!

Lang leve het fornuis wat een leven lang meegaat. Die van mij is al 30 jaar oud en kan altijd omgebouwd worden naar welke energiebron dan ook. Zelf ben ik niet van de inbouwkeukens. Gemetselde muurtjes met een butlersink, linnen gordijntjes, en wat rekken hier en daar. Enige tip is: zorg dat je bij je prullenbak kan als je de vaatwasser inruimt.

Triva

Triva

12-07-2020 om 12:39

pff

"Bij de witgoedzaak zeggen ze dat een levensduur van 10 jaar normaal is voor Siemens en dat je bij goedkopere merken al eerder aan de beurt bent. Ik vind het waardeloos."

Hier een ikeakeuken van 11,5 jaar oud met alle ikeawitgoed etc (dus whirlpool of iets dergelijks) en tot nu toe is alleen de vaatwasser afgedankt maar dat kwam ook omdat mijn man zoveel spijt had dat hij de Miele had ingeruild. We hadden afgesproken dat bij de eerste problemen we dat ding meteen gingen vervangen dus dat hebben we gedaan. Verder nog geen deurtje met schade, aanrechtblad (kunststof geloof ik, altijd planken gebruikt voor pannen) heeft niks en oven, magnetron, koelkast en gaskookplaat geen enkel probleem (afkloppen)

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-07-2020 om 14:59

Snap ik Tihama

Ik schat jou in als slim genoeg om die keuze weloverwogen te maken.
Ik erger me gewoon een beetje aan die prutzooi die tegenwoordig gemaakt wordt.

Tihama

Ik had door stukje aluminiumfolie al meteen in mn nieuwe combioven een aantal stukjes lak eraf. Die heb ik opgeschuurd en gelakt met hamerite. Dacht....erger kan t niet worden.Ging goed 😅

IngridT

IngridT

22-07-2020 om 19:51 Topicstarter

Update

Afspraak met 2e keukenboer staat gepland. Hebben we keukenboer nr 1 ook verteld. Hij reageerde heel sportief. Gelukkig maar, anders had ik m gelijk onder aan de lijst gezet...Door vakanties etc is afspraak 2 over 2 weken. Tot die tijd laten we de boel even bezinken. Wordt vervolgd dus.....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.