Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nieuwe televisie, maar welke !?

Na ja, de titel zegt al genoeg....Kaduuk issie, ons ouwe beestje. En dan nu dus een nieuwe, moderne, platte tv. Jullie ervaringen graag, je ziet door de bomen het bos niet meer als je in zo'n winkel staat )

Groet JJFay

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
juno

juno

10-10-2008 om 13:50

Only sony

Sony vind ik de beste!

Mamba

Mamba

10-10-2008 om 14:56

Zelf net één gekocht

Ik vind de zwarte tv's niet mooi en wilde graag een witte. Ik heb een sony met lijst, lijkt op deze: KDL-26E4050. Ben erg tevreden . Kijk goed rond op internet, bij mij was het prijsverschil ruim 300 (!) euro.

Paddington

Paddington

10-10-2008 om 15:24

Samsung

Daar zou ik voor gaan. Ze hebben hele mooie met een donkerrode rand. Absolute aanrader.

Verder moet je goed kijken naar de kleuren. Persoonlijk vind ik Sony altijd erg hard met de kleuren terwijl b.v. Phillips weer warmere kleuren heeft.

Kortom gewoon lekker gaan kijken en ook bij verschillende winkels. Vaak verdraaien ze de kleuren dat ze flets worden als ze een TV minder vaak willen verkopen. Daarom kijk naar dezelfde TV in meerdere winkels.

Sites als kieskeurig.nl zijn prachtig als het je om de getallen gaat, maar bij ons ging het er toch echt om dat we een beeld met warme natuurlijke kleuren zouden hebben. Wij hebben dat dit keer dus gevonden in de Samsung.

Succes met zoeken!

Waarschuwingkje

Ik weet niet precies wat voor soorten platte tv's er allemaal zijn. Maar ik las laatst dat sommige (of alle?) alleen maar echt goed beeld geven als je digitale tv hebt.

Wij hadden een grote bak die het nog prima deed, maar vriendlief wou een platte. Die heeft hij dus braaf van zijn eigen centen gekocht (dus dan kan ik niet mopperen) en de beeldkwaliteit viel vies tegen - de grote bak was veel beter. Totdat we digitale tv namen, en nu is het prima. Pas achteraf - ik had me immers niet in die tv-toestanden verdiept - las ik dat je dus digitale tv moet hebben voor goed beeld.

Ben je dus niet van plan om digitale tv te nemen, informeer dan even hoe de beeldkwaliteit is met een gewone aansluiting.

Groeten,

Temet

Geen digitale tv

wij hebben geen digitale tv aansluiting maar kabel.
onze flatscreen van Philips heeft heel mooi beeld.
het is een zilvergijze met glazen voet.
er zat ook een steun bij om hem aan de wand te hangen.

Panasonic tx 32 lx 85

De voorganger van deze kwam als (een van de) besten uit de consumentenbond test. Het is een 81 cm LCD TV, 100 Hz en we hebben em in de winkel bekeken en ´hij´ had goed beeld.

Net gisteren heb ik em, via internet, besteld. Bij een bedrijf die een afhaal adres in Groningen heeft (makkelijk) én die ook bijna 200 euro onder de winkelprijs zat.

Ik hoop dat we em maandag kunnen halen! (even mijn mail checken )

http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/panasonic/tx-32lx85/specificaties/217265/

reina

reina

10-10-2008 om 20:59

Panasonic

Panasonic Viera (of wat er ook mag staan, het zijn rare letters), een 81 cm LCD TV, 100 Hz. Hij geeft mooi beeld en het is ook van afstand goed te zien, alleen valt het beeld soms buiten de rand, dat vind ik storend.

Linda

Linda

12-10-2008 om 05:29

Digitale televisie

Wij hebben voor in de woonkamer een jaar geleden een platte tv gekocht, een sony, best prijzig, thuis aangesloten en idd slecht beeld.
Nu hebben we digitale televisie en is het beeld goed.Maar hoe gaat dat als we straks boven ook een platte tv krijgen (we zijn aan het sparen) moeten we daar dan ook zo'n kastje? Wordt dan wel een duur grapje geloof ik...
Wie heeft ervaring/ advies?

Suzanne

Suzanne

12-10-2008 om 08:19

Samsung

We hebben sinds december een Samsung, heel tevreden over. Mooie warme kleuren en prachtig scherp beeld. Moet er wel bij zeggen dat wij al digitale tv hadden (schotel), dat wordt toch wel geadviseerd bij platte tv's.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-10-2008 om 11:45

Plasma

Iédere tv wordt mooier van digitaal, maar bij plasma is het wel erg duidelijk. Dus ja, als je er nog een aanschaft gaat dat uiteraard ook voor die op. Ik kan je alleen maar bijpraten vanuit Ziggo of UPC. Je hebt nog meer bedrijven. Kijk gewoon eens rond op de websites.
Bij Ziggo moet je voor iedere digitale ontvanger naar de winkel. Een gewone met smartcard kost ongeveer 130 euro. Je hebt ook HD en harddiskrecorders. Die zijn best prijzig. Je kunt alles bij Ziggo kopen, maar voor hetzelfde geld of minder ook naar de winkel. Ieder extra pakket wat je afneemt op de nieuwe ontvanger kost ook extra. Als je bijvoorbeeld een pakketje neemt voor je kinderen moet je daar apart, dus naast je abonnement van de hoofdtelevisie voor betalen.
Bij UPC kun je een extra mediabox huren. Dat begint bij 4 euro voor een gewone. Daarmee kun je de zenders zien die je op de hoofdtelevisie ziet. Dat kost niets extra.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.