Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

nieuwe wokpan

Uiteraard willen we weer voor een dubbeltje (of 2) op de eerste rang zitten... We hadden bij onze supermarkt gespaard voor pannen, waren ook erg blij met de koekenpan en de wokpan. Maar nu, na 2 jaar zijn ze al op! We willen dus een nieuwe wokpan kopen.

Wat voor pan, wat voor prijs, welke winkel?

Alle input is welkom! Alvast bedankt

Ava

Ava

15-05-2016 om 19:28

Ik heb

zo'n dun platen ding, met houten handvat, uit de chinese toko. Al jaaaren, uit de guldentijd nog. Hij is ondertussen flink zwart geworden, dat hoort ook zo. Wel afwassen maar niet met zeep. Anders of met soda, zout of zand en wat water schuren.

Christel

Christel

15-05-2016 om 20:08

Ik heb

ook al jaren zo'n plaatstalen dingen uit de toko met een houten handvat. Ik ben er erg tevreden over.

jons

jons

15-05-2016 om 23:56 Topicstarter

prijsindicatie?

hebben jullie een prijsindicatie van zo'n plaatstalen ding?

Ava

Ava

16-05-2016 om 11:29

Prijzen

De prijzen lopen uiteen van € 15,- tot € 50,- bij wijze van spreken. Op google kan je genoeg soorten, varianten etc vinden. Ik zou kijken of er een chinese of aziatische toko in je buurt is en even langs gaan. Dan kan je het ding gelijk vasthouden en zie je hoe groot 't is. Mogelijk zijn ze daar iets goedkoper ook.

Ava

Ava

16-05-2016 om 11:32

Vergeet niet

Als je 'm besluit te kopen, vergeet niet (via google) te zoeken hoe je het ding inbrandt.

Tine Winkel

Tine Winkel

16-05-2016 om 21:58

op wat voor fornuis kook je?

tsja, mn mooie oude wok, ook iets van 20 jaar gebruikt, helemaal top. Altijd even goed (mag dun) invetten na gebruik. Maar nu hebben we inductie... dat werkt dus niet met zo'n bolle bodem.

Christel

Christel

16-05-2016 om 22:37

Ik heb

een platte bodem, als die nieuw is kan dat toch op inductie (nooit op gekookt dus weinig verstand van)

Elfje65

Elfje65

16-05-2016 om 22:50

Tine

Er bestaan inductiehouders voor wokpannen met bolle bodems.

Elfje65

Elfje65

16-05-2016 om 22:54

Christel, Platte bodem

Is afhankelijk van de bodemdikte. Maar dat zal bij een wokpan wel meevallen. Gewoon proberen. Je merkt meteen of je inductie het doet.

jons

jons

17-05-2016 om 17:52 Topicstarter

fornuis

Ik heb een ouderwets gasfornuis, wel met een extra grote brander, maar niet geschikt voor bolle bodem...

Blijf maar komen met de tips!

Dank!

Elfje65

Elfje65

17-05-2016 om 18:11

Jons

Juist voor gas zijn de wokringen makkelijk te krijgen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.