Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

anoniem

anoniem

02-01-2009 om 14:25

Nieuwjaarsborrel dit weekend hier thuis maar spijt van

Ik woon hier nog niet lang en in onze oude buurt altijd een nieuwjaarsborrel voor leuke buren georganiseerd. Nu hadden we het plan dat hier ook te doen, om de buren beter te leren kennen. We zouden het huis dan ook klaar hebben met verbouwen etc. Nu al paar mensen gevraagd waarvan 3/4 niet kan/wil of whatever. Maar 2 buren wel enthousiast. Weet nu nog niet wie er gaat komen. En het huis blijkt nog lang niet aan kant, en klaar. Man zou deze weken gaan klussen en het af hebben maar helaas.. Vandaag is hij voor het eerst net even bezig maar heeft telkens weinig zin. Ik baal hier heel erg van, ben zelf wel druk in de weer met van alles, huishouden,dingen met de kinderen, opruimen van verhuisspullen, koken, maar echt waterleiding aanleggen enzo dat is mijn mans werk. Nu zie ik het niet meer zitten, voel me nogal gestressed en overspannen en we gaan het ook niet redden om het hier leuk af te hebben. Het is toch je eerste intro, en ik baal echt dat er steeds maar niets klaar is. De lol is er even voor mij af, en zou het liefst afzeggen, en gewoon doorklussen, tot het een beetje toonbaar is, en daarna een borrel organiseren. Kun je het nog met fatsoen maken of is dat helemaal mijn beslissing om nu te cancellen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

02-01-2009 om 15:31

Als je je helemaal niet happy voelt

zou ik geen feestje geven voor jou nog onbekende mensen; snel een kaartje in de bus met daarop de nieuwe datum. Misschien is eind januari ook voor de afzeggers een betere tijd, deze dagen waren zo vol sociale verplichtingen voor veel mensen...

En laat je man iemand zoeken die een paar keer komt helpen, in je eentje klussen kan erg demotiverend werken!!
De kerstvakantie is sowieso niet zo'n productieve tijd, heb ik 't idee.

tonny

Hey anoniem, ik snap het wel hoor, en

je (nieuwe) buren ongetwijfeld ook.
Ik zou inderdaad wat tonny zegt, een briefje of kaartje schrijven dat eea helaas wat tegenzit zoals dat bij verhuizingen en verbouwingen nu eenmaal gaat, en dat daardoor de borrel nu erg ongelegen komt.
Dat je graag een nieuwe datum voorstelt nl. ... en dan idd ergens eind januari, of half februari of zo.

Neem je eigen gevoel dat je het nu niet ziet zitten serieus, dus!
En; ga even met je man zitten en vertel hem wat je hierboven zegt. Het klinkt alsof je erg het gevoel hebt er alleen voor te staan en je verzuipt in alle drukte. Wie weet heeft hij wel hetzelfde gevoel. Verhuizen staat in de top 3 van stress-oorzaken; het zou zomaar kunnen dat je allebei zo in je eigen stresskoker zit dat je niet meer ziet waar de ander mee bezig is.
En idd.; laat je man niet aarzelen om (als het financieel kan tenminste) iemand in te huren om te helpen.

Sterkte met de laatste loodjes!
(zegt Mare, die over een maand of 6 ook gaat verhuizen.... bibberdebibber....)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.