Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nog een aanrechtbladvraag

Nu even als apart draadje.

Wij hebben voor ons nieuwbouwhuis de keuken al besteld, maar er kunnen kort voor de oplevering (en dat duurt nog even) nog wijzigingen worden aangebracht.

Nu zijn we bij de oorspronkelijke bestelling uitgegaan van een multiplex aanrechtblad. Eigenlijk wil ik iets stenigs, maar die keuken was al zo duur en dan werd het helemaal een godsvermogen. Mijn vraag: kan je desgewenst t.z.t.een multiplexblad eraf slopen en alsnog laten vervangen door steen zodra Bruin het wel kan trekken?

Ik vraag dit om twee redenen: niet alleen om dit plan zonodig daadwerkelijk uit te voeren (over tien jaar ofzo), maar ook om sterker te staan als ik probeer wat van de prijs van een stenen blad af te pingelen. Want als de keukenmeneer in mijn ogen ziet dat ik mijn zinnen op een stenen aanrecht heb gezet dan kan ik het natuurlijk schudden, het helpt als ik kan zeggen 'ach meneer, dan maar niet, dan mag uw concurrent het over een aantal jaar wel doen'

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

22-12-2008 om 11:53

Ja, dat kan

Mijn broer en schoonzusje hebben dat ook gedaan.

Nu concurrentie

deze keukenman weet heel goed dat er tal van zaken zijn die veel goedkoper (hij koopt daar ook in) stenen bladen op maat levert.

Op internet zijn er 2 bedrijven die duidelijke prijzen voorbereken.

Je kan er voor kiezen dus om dat blad met uitsparingen, wasbak (met name de prijzen van rvs onderbouw wasbakken zijn schrikbarend hoog in de keukenzaak, kan 800 euro per wasbak ! schelen voor precies het zelfde ding) dus nu via internet te laten leveren. En daarnaast geef je die info dus door aan deze keukenman. Wellicht doet hij er dan meteen meerendeel van zijn marge af.

Onderhandelen, info winnen, prijzen weten, onderhandelen.

Temet

Temet

22-12-2008 om 13:28 Topicstarter

Dank

Dank voor de snelle reacties. Een belangrijke reden om in zee te gaan met de projectleverancier was dat de keuken er dan al in zit als de woning wordt opgeleverd. Om die reden voel ik er weinig voor om nu het in principe al bestelde multiplex af te zeggen (in welk geval wij vermoedelijk geen korting krijgen), de keuken zonder aanrecht te laten leveren en de concurrent het aanrechtblad te laten plaatsen. Dat is relatief duurder (want die kosten van dat multiplexblad ben je dan waarschijnlijk kwijt), je zit nog een tijdje zonder bruikbare keuken, en je kan er natuurlijk op wachten dat er ergens iets misgaat en dan geven de twee keukenboeren elkaar de schuld.

Dus of we nemen nu multiplex, met in het achterhoofd dat we dat op termijn (dwz over jaaaren) laten vervangen door iets mooiers (ik heb nu ook multiplex, ik kan ermee leven), of we nemen een stenen blad bij deze keukenboer, maar dan is het voor de onderhandelingspositie wel handig te weten wat e.e.a. bij de concurrent kost.

Dank, Manda, voor de tip van internet, scheelt me ook weer een fietstochtje naar Brugman ofzo om daar de prijzen na te vragen.

Groeten,

Temet

Temet

liever nu goed dan later weer de boel eraf. Bovendien, dan moet je ook weer de kraan aansluiten, gasstel, kost weer tijd, geld, energie, gedoe inderdaad.

niet doen dus, nu goed of dat multiplex spul accepteren. Slim rondneuzen op internet en onderhandelen.

Op apparatuur en bladen kan je altijd onderhandelen, er zit minstens 30% marge op.

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

23-12-2008 om 12:48

Extra kosten vallen wel mee

Okee, het oude blad moet gesloopt en de kraan en apparaten moeten weer worden aangesloten en dat kost geld. Maar het is maar een klein deel van de kosten vergeleken bij de prijs van een stenen blad. En je hebt lekker twee keer de lol van een nieuw aanrechtblad. Zelf heb ik een door ongeval beschadigd multiplex blad onlangs moeten laten vervangen door een nieuw en het viel me echt mee, niet alleen qua kosten maar ook het gedoe. Zit op stenen bladen trouwens geen lange levertijd?

Temet

Temet

23-12-2008 om 14:25 Topicstarter

Manda

"nu goed of anders niet"...

Tja, kijk, Manda, wij zijn anders gebakken. Jij bent een perfectionist volgens mij, op interieurgebied, ik niet zo

Daar komt nog iets bij. Ik moet over enkele maanden bevallen. Ik zit nu in de stress voor de voorbereiding van het verlof (overdracht). Dan de bevalling. Dan de kraamtijd (is mij de vorige keer zeer matig bevallen). Dan een verhuizing met bijbehorende sores. Ondertussen ook nog weer terug aan het werk en de bergen achterstanden zien door te ploegen. Echt, ik zie 2009 met enige angst tegemoet.

Dus dan is het idee 'nu even tijdelijk multiplex en over pakweg 5 jaar de boel vervangen' helemaal niet zo erg, dan heb ik nu een keuken die bij de oplevering al werkt (deo volente), en over 5 jaar heb ik een stuk minder problemen met gedoe. Tegen die tijd is dat namelijk waarschijnlijk het enige projectje, dat dan ook nog eens geen haast heeft. Een beetje gedoe deze zomer is eigenlijk erger dan veel gedoe over 5 jaar.

Maar goed te weten dat er 30% marge opzit. Maar dat is dus 30% winst, begrijp ik? Zo'n jongen moet er natuurlijk wel iets op verdienen, dus dan zouden we moeten proberen er 20-25% af te pingelen.

Dar mag mijn vriend dan doen, dan komt zijn Indonesische aard weer boven: die kan heel aardig sjacheren.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.