Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Peetje

Peetje

04-12-2008 om 17:41

Oioioi, snelle surprise voor 5jarige

Hallo,

Door niet zo leuke omstandigheden heb ik dit jar amper tijd voor sint-kado's-gedichten-surprises. Heb zelfs nog geen zak voor de kado'tjes of een gedicht gemaakt...

Nu wil ik wel graag voor de kinderen een kleine surprise maken: dus zoon (9 jaar, maar nog wel gelovig) krijgt een onvervalste ontbijtkoek-poep. Maar wat voor dochter van net 5? De eeuwige doos met snippers weten ze nog van vorig jaar... Ik ben volkomen inspiratieloos... pff en anders maakte ik wel drie gedichten per persoon, nu zelfs nog niets ingepakt
En morgenmiddag zijn ze om 12.15 uit en heb ik (door omstandigheden) maar één uurtje om wat te maken én om te bedenken hoe we 'starten" (er zijn geen kloppende buren oid).

Pfff, iemand die een tip heeft? Ik hoor het heel graag (en nu nog even hopen dat ik nog rijminspiratie krijg),

groeten, peetje-met-dip

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Allereerst...

Als je even 'sinterklaasgedichten' intikt zijn er veel sites met niet heel briljante, maar best leuke gedichten. Vooral die van Marianne Busser (je weet wel, van al die kinderboeken) is best leuk.

Dan; surprises. Even denken hoor.
Altijd leuk was een zoektocht. Grote doos met klein briefje van 2 regels op rijm dat ze ergens anders moet gaan zoeken. Daar ligt weer een pakje met een volgende aanwijzing.

Een tas; stevig vel karton, dubbelvouwen, even snel met borduurnaald en wol aan elkaar hechten, met zelfde wol touwtje draaien en dat als hengsel er aan vast maken.

Klein kadootje; ketting van wc-rollen? Snel met stift wat patroontjes op tekenen. En dan gedicht dat ze de prijs wint voor het allermooiste/liefste/knapste kind (pas een zwemdiploma? dan zoiets).

Ik moet je zeggen.. ik ben ook niet zo geinspireerd. Wij doen dit jaar voor 't eerst geen surprises meer, maar spelen het sinterklaasspel met zusje en haar gezin. Heerlijk! Wel heeft jongste op school nog surprise gemaakt, maar daar zitten uren in, dus kan niet even snel.

Sorry dat ik niets leukers op kan hoesten zo snel...
succes en iig veel plezier

Vera*

Vera*

05-12-2008 om 09:22

Gedichten

Op www.spele.nl staat er bij de sinterklaasspelletjes een gedichtengenerator. Het werkt heel gemakkelik en je kunt het ook nog zelf wijzigen/bewerken.

Peetje

Peetje

06-12-2008 om 10:01

Bedankt!

Hallo,

Bedankt voor jullie tips! Ik heb uiteindelijk de ontbijtkoekpoep gemaakt, een doos met proppen en onderop het kado'tje vastgeplakt, een envelop met foto en de tekst "kijk hier" en een lege soepstengeldoos beplakt met sintpapier en er een envelopmodel op getekend. Een gedicht van de Busser-site met een couplet erbij en met een rijmwoordengenerator (mick rijmwoorden oid) heeft iedereen toch nog 2 gedichten gehad (en peetjeman4 omdat die afgelopen jaar veel veel inspiratie zorgde .

Nogmaals bedankt,
Peetje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.