Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

olijfboom beschermen

Ik heb 2 kleine olijfboompjes in de tuin staan en wil deze toch maar even inpakken tegen de vorst. Ben gaan googlen en lees dat noppenfolie om de pot heen moet en niet om de blaadjes heen. Nu staan mijn olijfboompjes in de grond, dus noppenfolie is niet van toepassing. Om de bladeren heen moet een hoes. Nu schrijft (wat ik tot nu toe vind) iedereen over een hoes die je koopt bij het tuincentrum, maar dat is nu niet voorhanden, van wat voor een materiaal is die hoes dan, de boompjes zijn niet heel groot, kan het met een stuk van een laken? Of is dit te dun? 

Weet je zeker dat je bij het tuincentrum vanaf morgen niets kan afhalen?

Hier bezorgd het tuincentrum ook aan huis.

Hier is de bloemenwinkel/tuincentrum open. Er staat een partytent buiten en van daaruit wordt verkocht. 

Wij hebben onze olijfboom uitgegraven en binnen gezet. Dat past nog net.

Iets anders er over heen doen? Bijvoorbeeld een oud laken?

1968

1968

09-02-2021 om 11:40 Topicstarter

Ja, ik ga een laken proberen, ik was dus benieuwd waar zo'n hoes van gemaakt wordt, hoopte dat iemand er eentje had, of dat toevallig wist. Want misschien is speciaal kopen helemaal niet nodig (los van dat ik het een gedoe vind, moet ik weer de deur er speciaal voor uit, op zoek naar een tuincentrum dat open is, niet bij mij in het dorp in ieder geval) 

Laken wordt nat en dan bevriest 't alsnog. Vuilniszak erover, evt. openknippen en vastzetten met plakband?

Overigens, ook in Spanje vriest 't wel eens vreselijk vinnig en die olijfbomen lijden er niet veel van

Volgens mij gaat het niet om het bevriezen van zo'n ding, maar om een beschermende luchtlaag er om heen. Bloesem wordt ook beschermd met.... ijs.

Die hoes is gemaakt van een dun laagje schuimplastic. Maar dan een luchtige versie. En er zitten allemaal sneetjes in, zodat de zak niet luchtdicht afsluit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.