Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hetty

Hetty

19-12-2008 om 12:59

Ontevreden over huish.hulp

Ben ik nu zo'n miep of is mijn huishoudelijke hulp echt niet zo vlot?? Zie hier regelmatig draadjes over, maar nu wil ik ook wel eens weten of ik te veeleisend ben.
Vandaag had ze een uurtje voor boven, en ze zou 2 uur beneden werken, en de keuken extra doen. Conclusie; ik sta net allerlei dingen af te soppen! Gedaan in die twee uur;
Stofgezogen woonkamer, maar ze had niets afgenomen. In de keuken had ze de koelkast gedaan, aanrecht plus fornuis. En de binnenkant van een kastje wat ik gevraagd had, daar had ze geen tijd meer voor zei ze.
Zelf het stofzuigen was niet erg zorgvuldig gedaan beneden. Ik vind het persoonlijk wel erg weinig hoor!
Ik merk dat ze elke week weer iets minder netjes werkt. Ze is ook altijd moe. Ze is aardig maar niet echt energiek...
Hetty

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

19-12-2008 om 13:25

Op zoek naar een ander

en dan deze vertellen dat ze niet meer terug hoeft te komen.
Het is wel heel erg weinig wat zij doet zeg!
Groetjes, Minet

mirreke

mirreke

19-12-2008 om 14:21

Ehh

Heb je er al met haar zelf over gesproken. Gewoon zeggen dat je het tegen vindt vallen en dat je denkt dat er meer mogelijk is. Misschien knapt het op?
En anders toch maar op zoek. Niets zo vervelend als wanneer je achter je hulp loopt schoon te maken.

Marjan Vlaardingerbroek

Marjan Vlaardingerbroek

19-12-2008 om 15:13

Hoe vaak was ze al geweest?

Het ligt er een beetje aan hoe lang ze al bij je werkt en hoe vies het was, voor een eerste keer kun je tevreden zijn, aannemende dat dan nog alles echt vuil was. Vooral een ijskast en gasfornuis kunnen dan veel tijd vragen. Normaal als ze de weg kent en ze alles goed bij houdt kun je er van uitgaan dat ze zo'n 3 uur voor een heel huis nodig heeft (100 m2)

Mayte*

Mayte*

19-12-2008 om 16:02

Erg weinig

Wat je beschrijft vind ik ook erg weinig. Ik zou op zoek gaan naar een andere hulp.

Ter vergelijking; onze super-hulp doet ons huis in drie uur van boven naar beneden. Boven neemt ze alles af, doet ze de badkamer, verschoont ze de bedden en stofzuigt de bovenverdieping. Beneden stoft ze, stofzuigt ze, dweilt ze de hele benedenverdieping, neemt de keukenkastjes af, poetst en ontkalkt ze alles op het aanrecht. Ze strijkt de was die er ligt weg, wast de kussens van de eetkamerstoelen als dat nodig is, verzorgt de planten. En vaak doet ze ook nog extra dingen; ramen zemen, koelkast uitsoppen. Ik vraag haar nooit iets, ik laat het hele huishouden volledig aan haar eigen inzicht over.

Hetty

Hetty

19-12-2008 om 17:40

Tja

ze is hier al een tijdje. En het huis is echt niet vuil, gewone schoonmaakwerk. Mayte, jouw huish.hulp wil ik ook!! Wat een superdame zeg! Maar zo kan het ook he? Ik heb het zelf ook lang gedaan en dan trok ik er ook 3 uur voor uit. Deed ik ook zoveel, en nam ik nog 10 min. pauze ook. En leegde ik de vuilnisbakken, legde de kleedjes terug, kortom alles zag er piekfijn uit, haha! Moet ik mezelf maar weer in dienst nemen! Jammer dat deze hulp zo laks ik maar ik denk dat het tijd wordt voor een andere hulp?
Hetty

Hetty

Ze doet niet zo veel en wat ze doet, doet ze niet goed. Ik weet niet of daar met haar over te praten is, of dat verbetering zou geven?
Wat ik erg vervelend zou vinden is dat ze altijd de indruk geeft dat ze moe is. We zijn allemaal wel eens moe, maar dat hoeft de werkgever niet altijd te weten.
Ik poets ook bij anderen en het is ook hard werken. Lichamelijk ook best zwaar. Dat weet de werkgever wel, daarom laten ze het mij doen. Ik word er voor betaald.Als ik het lichamelijk niet aan kan ga ik iets anders doen. Maar vermoedheid houd ik voor mezelf.

Astrid

Astrid

19-12-2008 om 22:46

Ergenis hier ook

Ik heb een hulp die best veel doet in 3,5 uur. Niet zoveel als die van Mayte, want dat klinkt echt fantastisch, maar voor mij genoeg. Ze doet in mijn ogen wel dingen die voor mij niet hoeven zoals elke week de hele boekenkast leeghalen, afstoffen en weer terugzetten. Maar goed, volgens haar moet dat wel elke week.

Waar ik me bij mijn hulp aan erger is dat ze ook altijd klaagt dat ze moe is, dat ze al 57 en dat het lichamelijk zwaar is en dat ze best vaak afbelt of afzegt via sms liefst een kwartier voor tijd. Is ze wederom ziek of moet ze plotseling met d'r man weg naar de Gamma o.i.d. .Of dat ze maandag ochtend om 8.00 belt dat ze om 8.30 vandaag komt i.p.v. haar vaste donderdag. Neeee, denk ik dan, nu niet! Ze mag best ruilen, maar dan graag in overleg en ruimer van te voren. ik moet nl. eerst goed opruimen voor ze komt (vooral de kinderkamers).

Verder vraagt ze zich vaak af of ik het waardeer wat ze allemaal doet. Natuurlijk waardeer ik het, maar ik zie het ook als gewoon werk wat gedaan moet worden en waar ze goed voor betaald krijgt (12,50 p/uur). Soms belt ze me 's middags nog op en vraagt dan of ik zie wat ze allemaal gedaan heeft. "Zie je wel dat ik alles gedweild heb, dat ik ook nog de ramen gelapt en en je bestek bak heb schoongemaakt. Ze vertelt dan dat ze op d'r knieen heeft liggen dweilen (hoeft van mij echt niet) en zich rot gewerkt heeft. Als je het maar waardeert zegt ze dan. Om heel eerlijk te zijn, soms zie ik niet wat ze precies gedaan heeft. Het ziet er heel schoon uit, maar ik ga niet elk richeltje langs. Ik vertel haar dat ik weer heel blij ben dat het schoon is, maar dat ze de ramen ook best volgende week had mogen doen. Ik hoef geen zelfmedelijden te horen.

Ik word hier een beetje moe van al haar minpunten. Het is dat ze verder heel aardig is en goed schoonmaakt en ik haar dus wel wil houden.

Mamvantwee

Mamvantwee

20-12-2008 om 18:44

3e hh in 2 jaar

Wij zijn recent met de 3e hh in zee gegaan, nadat de 1e prima hulp ging verhuizen en de 2e er een zeurderig potje van maakte: altijd moe, vaak 'ziek' of 'andere afspraken' (ik denk dan: hoezo? Wij hebben toch een zakelijke afspraak die voorgaat neem ik aan?). We zijn toen snel een ander gaan zoeken en hebben nu een heel fijne, zelf-denkende en pro-actieve hulp, die alles en meer doet dan ik zelf zou doen.

Kortom: zoek een andere hulp. Je wilt niet alsnog het huishouden doen als je er al iemand anders voor betaalt, toch?

Mariek69

Mariek69

21-12-2008 om 11:47

Even een vraagje

Sorry Hetty voor het inbreken in jouw draadje.

Op dit moment heb ik een uitstekende hulp, maar ze moet er helaas mee gaan stoppen. Heeft het gelukkig ruim op tijd aangegeven, dus ik heb tijd om iemand anders te zoeken.

Hoe zijn jullie aan jullie hulp gekomen? Via via heb ik al geprobeerd, maar helaas geen respons. Dus wie heeft er andere opties?

Groetjes,
Mariek

Nasha the first

Nasha the first

21-12-2008 om 14:04

Bij school

stond ik te praten met een van de moeders en vertelde dat ik na de zomer op zoek wilde naar een hh omdat het me na de operatie aan mijn baarmoeder zo heerlijk was bevallen dat iemand mijn huishouden deed (thuiszorg). Toevallig zocht zij een huisje en zodoende is ze hier nu al zo'n 2 jaar nu ) Tot volle tevredenheid overigens, maar daar was ik ook niet bang voor, ik kende haar eigen huishouden en dat ziet er altijd uit om door een ringetje te halen (al denken haar eigen zussen daar anders over ))

Hetty,*

Hetty,*

21-12-2008 om 14:56

Hetty

Voor de duidelijkheid, dit is een andere Hetty
Andere Hetty, ik zou het best prettig vinden als je een andere nick wilt nemen, ivm verwarring dus. Ik kom hier al erg lang en zou het rot vinden als mensen denken dat een bepaalde posting van mij komt terwijl dat niet zo is.
Groetjes Hetty,*

Mamasan

Mamasan

22-12-2008 om 10:09

Die van ons

Ik zou haar vorige week gaan ontslaan. Belt ze net die dag op dat ze met vakantie is (ja, echt!). Vervolgens zou ik haar vandaag ontslaan. Zojuist belde ze om te vragen of ik wel thuis ben. Ze heeft nl. haar (onze) huissleutel laten liggen in haar auto, die nu bij de garage staat. Ik kan dus straks nog steeds niet opzeggen omdat ik dan bang ben dat ik de sleutel nooit meer terug krijg (heb ook haar adres niet).
Ze wordt ontslagen omdat ze steeds afbelt (ziek kind of man, ongesteld, hoofdpijn) en omdat ze slecht schoonmaakt. Ze stofzuigt en dweilt heel enthousiast (met halve fles Andy zodat we overal aan de vloer vastplakken), maar vergeet af te stoffen zodat er overal van die stofraggen rondvliegen.

Mamvantwee

Mamvantwee

22-12-2008 om 11:56

Advertenties in de super

Daar hebben wij twee van onze hulpen gevonden: op het bord in de supermarkt. Afhankelijk van je woonplaats is er meer of minder aanbod. Bij ons is het aanbod veel minder dan de vraag, dus dan is het wel snel reageren als je iets vindt.

En verder aan iedereen vertellen dat je een hulp zoekt. Buren, op het schoolplein idd, familie als die in de buurt woont. Zelf een advertentie in de winkel ophangen. Of je vertrekkende hulp vragen of ze iemand kent, zo kwamen wij aan één hulp (die niet voldeed, maar dat terzijde).

Minet

Minet

22-12-2008 om 13:26

Marktplaats

daar vonden wij onze prima hulp! Een geweldig Gothic meisje, dat het poetsen blijkbaar in haar genen heeft.
Groetjes, Minet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.