Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ontmuffen 2 - goretex

Naar aanleiding van een eerdere vraag over muffe luchtjes hierbij nog eentje.

Vriend heeft een Goretex jas teruggekregen die hij een tijd terug aan iemand had gegeven. Ding is kennelijk lange tijd in een vochtige schuur oid bewaard, want hij ruikt erg muf. Normaal zou ik zoiets wassen met een flinke scheut wasverzachter, maar vziw mag dat niet met Goretex, en ook kan je geen gewoon wasmiddel gebruiken. Heb het ding dus met speciaal wasmiddel gewassen en de lucht zit er nog altijd in.

Vriend heeft nu een doekje in de zak gestopt met daarop een scheutje Hugo Boss aftershave (gebruikt hij nooit als aftershave, alleen als luchtverfrisser met als resultaat dat het nu muf ruikt met een vleugje Hugo Boss.

Heeft iemand een beter idee? Buiten hangen durf ik niet, ik weet niet wat er met Goretex gebeurt als je het nat in de vrieskou hangt.

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
wendelien

wendelien

07-01-2009 om 14:17

Eehhhh

filterzakje koffie in de binnenzakken stoppen?

Tirza G.

Tirza G.

07-01-2009 om 16:04

Nou eh

Ik vind dat je wel erg veel niet durft met die Goretex jas. Ik pletterde hem gewoon in de wasmachine. En als-tie daar niet tegen kan, heeft-ie pech. Hij stonk tóch al, it's not a great loss anyway.

Tirza

Temet

Temet

07-01-2009 om 21:43 Topicstarter

Tirza

Die jas kan wel tegen de wasmachine, maar niet tegen gewone zeep en wasverzachter. Althans, voor zover ik weet tast dat de werking van de Goretex aan. En het is niet mijn jas, maar vriends jas, dus eventuele verdergaande experimenten mag hij zelf uitvoeren.

Misschien die koffie inderdaad? Of gewoon dat ding in de keuken hangen als ik uien bak, dan ruikt-ie naar gebakken ui maar da's altijd nog beter dan naar muffe schuur.

Groeten,

Temet

Niet met gewoon wasmiddel wassen

Goretex moet je echt niet met gewoon wasmiddel wassen, dan gaat de tape om de naden waterdicht te maken namelijk los. Zo heb ik al een jas verpest.
Maar ik was goretex jassen dus met een speciaal wasmiddel maar wel gewoon in de wasmachine. Ze ruiken daarna overigens heerlijk fris (naar wasmiddel).
Met welk wasmiddel heb jij die jas gewassen Temet?

Temet

Temet

08-01-2009 om 09:28 Topicstarter

Triple

Die jas is gewassen met stokoud wasmiddel dat in kleine sachets in een doosje zat. Het komt nog uit het oude huis van mijn vriend vandaan en is dus al minstens 7 jaar oud. Maar ach, het is toch zeep, nietwaar? Dus leek het mij nog wel bruikbaar. Pas toen de machine al draaide zag ik dat er opstond dat het geurloos was, in dit geval dus geen aanbeveling.

Het ding krijgt misschien nog eens een herkansing met nieuwer (tech)wasmiddel, dat dan hopelijk wel een lekker luchtje geeft, en anders weet ik het ook niet meer.

Groeten,

Temet

Tirza G.

Tirza G.

08-01-2009 om 16:05

Temet

lieverd, het wórdt niks met die jas. Het wás al niks, anders zou je hem niet uitlenen (nou ja, vriend dan). Immers, je dagelijkse lievelingsjas leen je niet uit. En de lener vond het ook niks, anders hing-ie hem niet in de schuur. En wassen helpt ook al niet.....

Afschrijven die hap. Tegen zoveel onwil is niet op te werken.

Tirza

Temet

Temet

09-01-2009 om 09:47 Topicstarter

Tirza

Vriend (die twee dagen weg was en nu vernam dat jas nog steeds stinkt) heeft besloten dat hij 'm buiten gaat hangen. Als dit het probleem niet verhelpt dan ben ik benieuwd naar zijn volgende stap.

Hij doet altijd verschrikkelijk moeilijk over het weggooien van dingen. Dus het zal mij benieuwen hoe dit gaat aflopen. Bij gelijkblijvende stank wordt dat ding in elk geval uit huis verbannen, de vraag is dan alleen nog of hij direct in de kringloopcontainer verdwijnt of na een omweg

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.