Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lorwyn

Lorwyn

30-05-2011 om 10:55

Onze tv is overleden, overstap op ziggo?

Het zat er al aan te komen maar ons dikke bakbeest doet het nu helemaal niks meer. Als je hem aanzet gaat hij steeds direct weer uit. Het geluid deed het al een jaar niet meer maar via de versterker konden we toch geluid krijgen.
En natuurlijk gebeurde dat zaterdag avond toen we net een spannende film (op DVD) zaten te kijken .
Man wil nu meteen over op Ziggo, want dan krijgen we digitale tv. En dan ook voor telefoon een internet.
En natuurlijk kopen we dan een Full HD tv. Wel een kleintje anders past het niet in het door mij ontworpen en gekluste meubel.
Dus het beeld mag niet groter dan 81 cm (32 inch). Is dat niet te klein???
Man had op internet al een leuke gezien voor rond de 300 euro. Maar moeten we niet naar de winkel om advies van een verkoper aan te horen (iets waar ik eigenlijk helemaal geen zin in heb...).
Is er iemand die recentelijk een tv heeft gekocht en er helemaal "into" is? Ik heb ook al Kieskeurig bekeken en kom op deze uit: LG 32LE4500 (http://www.kieskeurig.nl/lcd_tv/lg/32le4500/945259/).
Maar ik weet het nog niet zo...
Ik baal ervan, ik zou het liefst iets kopen waar ik de rest van mijn leven mee voort kan....
De oude heeft de 10 jaar net niet gehaald, wat ik eigenlijk best kort vind.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier een lg

begin van het jaar gekocht, functioneert prima, ik geloof dat hij ook ietsvan 80 diagonaal is, ook rond de 300 euro. Ik ga er overigens niet vanuit dat hij een heel leven mee gaat maar net zoals de vorige (bakbeest van 60 kilo) een jaar of 12. Ik heb ook nog een kleine oude tv, die heb ik al 15 jaar, op 1 of andere manier verwacht ik daarvan dat hij nog wel een jaar of 10 mee gaat want die heeft een paar jaar intensief studentenleven, kattenhaar en andere tv-destructiefgedrag overleeft.

Oh en

toen we hier 3 jaar geleden verhuisde zijn we overgestapt van internet/telefoon provider, scheelde een behoorlijk bedrag per maand en internet werd direct een heel stuk sneller. We hebben wel een half jaar ellende meegemaakt om over te stappen, dubbele rekeningen, uren en uren aan de mobiel om de juiste service te krijgen, ik geloof dat we nog een paar honderd euro zouden moeten krijgen maar we hebben dat op een gegeven moment op gegeven. Het schijnt wel meer voor te komen, vrienden van ons hebben nu ook al een paar maanden dubbele kosten en te maken met een "klantenservice" die maar niet begrijpt dat er 1 abo al een paar maanden niet meer loopt. ZUCHT

Marie

Marie

30-05-2011 om 13:01

Ziggo + panasonic

Hallo
Wij hebben sinds een 1,5 jaar een Panasonic Full HD plasma tv. Die kwam toen als beste uit de test en er toen natuurlijk gelijk het digitale pakket van Ziggo bijgedaan.
Sinds een driekwartjaar hebben we Ziggo alles-in-een en dat ging prima. Installatie door gratis monteur etc. En veel sneller internet.
Verhuizen met XS4All was veel meer gedoe..... Geregeld zonder verbinding, dubbele facturen (van oude opgezegde adres en nieuwe adres).
Ik zie dat je een LCD-tv hebt uitgezocht. Dat geeft een iets minder scherp beeld dan een plasma-tv volgens mij.
Ik raad je aan om juist wel naar een grote elektronicazaak te gaan. Dan kun je de verschillen in beeldkwaliteit juist goed vergelijken. En doe dat dan niet op zaterdagmiddag, maar op een wat rustiger tijdstip.
En of 81 cm klein is? Je kijkt er nu ook naar, vind je het nu ook te klein?
Groetjes

Kaaskopje

Kaaskopje

30-05-2011 om 13:50

Wat wij gedaan hebben (panasonic)

Ik had via internet uitgevogeld welke tv een goede keus zou moeten zijn en daarna zijn we in de winkel gaan kijken. De indruk dit ik via internet had gekregen was correct, dus eenmaal weer thuis heb ik hem snel via internet besteld voor een mooi bedrag. Met bezorging erbij, kwam dat goedkoper uit. Wij hebben toen voor een Panasonic gekozen van 31 inch. Ik vind het een prima formaat.
Ik zou niet voor een plasma tv kiezen, die gebruikt meer energie dan LCD. LED gebruikt nóg minder energie. Bij LCD moet je ook letten op vanaf welke hoek je geen scherp beeld meer krijgt. Het mag niet de bedoeling zijn dat iemand die niet recht voor het scherm zit minder scherp beeld krijgt. Daar zitten toch verschillen in bij de diverse merken.
Ik kom toch ook maar even met de Ci+ module bij je aan. Je kunt nu een iTV Cisco ontvanger krijgen bij Ziggo voor 99 euro, als je een alles in 1 abonnement neemt tenminste. Persoonlijk zou ik daar voor kiezen. Wij hebben dat via UPC en ik ben er erg blij mee. Maar als je geen belangstelling hebt voor interactieve tv, kun je ook kiezen voor een tv met ingebouwde ontvanger (ook als je die niet gaat gebruiken kun je uiteraard voor zo'n tv kiezen). In dat geval heb je een Ci+ module nodig. Bij een bestelling van alles in 1 (als nieuw abonnement dus), kun je ook zo'n module met korting krijgen en dan heb je geen vrijstaande digitale ontvanger meer nodig. Zoals gezegd... ik zou voor de losse ontvanger gaan, vanwege de mogelijkheden, maar dat is voor jou misschien anders.

rosa

rosa

30-05-2011 om 18:31

Die hebben wij

Heb even gekeken, wij hebben sinds eenpaar maanden de LG 26LE5500. Moest ook in de kast passen, en dat doet-ie.
Mijn man zoekt dit soort dingen eindeloos uit, dus het is vast geen slechte. gekocht bij Mediamarkt, weet niet meer hoe duur hij was. Doet t prima.

Ook zijn we overgegaan op Ziggo, voor HD en telefoon. Internet hadden we al bij hen.

Ziggo telefonie, ging goed, behalve bij de KPN die dacht dat we ook nog bij hen zaten. Ik moet zeggen dat we nauwelijks vaste lijn bellen.
Nu dus HD tv, en zo'n recorder erbij (beeld pauzeren, even terugspoelen ook als je het niet hebt opgenomen: leuk!).

We hebben wel een internet probleempje gehad, maar ik geloof niet dat dat aan ziggo lag, meer aan een router. En ze losten het keurig op.

merel

merel

30-05-2011 om 20:07

Ziggo

Wij hebben ook ziggo, en los een nieuwe recorder aangeschaft. Waarom weet ik eigenlijk niet heeft man gedaan omdat die recorder heel goed was had hij gehoord. Wij hebben nu een Humax. En ik moet zeggen, het is een fantastische recorder. Je kan 2 programma's tegelijk opnemen en een derde kijken. Er zit een knop 'guide' op de afstandsbediening en dan kan je dus bekijken wat er allemaal op tv komt, en desnoods meteen aanklikken of je het op wilt nemen, ook al komt het pas volgende week op tv.
De tv hier is nog oud, maar hij doet het nog steeds zo goed dus we wachten wel tot ie instort.

Ci+

Hi, CI+ is een digitale kaart die je in de TV kunt klikken. Deze werkt dan als decoder. Voordeel is dat je geen aparte decoder in/op je kast hebt staan, én vooral dat je maar 1 afstandbediening nodig hebt (alleen die van de tv).
Nadeel is dat de decoder dus pas in je TV zit, en als je er een dvd-speler (interactieve tv) vóór zet, deze dus niet het digitale signaal ontvangt. Maar met een kleiner beeldscherm zie je het verschil tussen analoog en digitaal toch niet heel erg.
Succes!

Valkyre

Valkyre

07-06-2011 om 00:04

En?

Doet het internet het nog? Wij moeten ook over, maar ik moet het allemaal nog regelen...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.