Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bibi63

bibi63

25-03-2012 om 16:00

Oogcreme

Hoi,

Wie weet een super hyperallergene oogcreme???? Ik heb jaren Clinique gebruikt zonder problemen, maar nu krijg ik ook daarvan last van gezwollen en tranende ogen. Dus ook dat werkt niet meer. Wie o wie weet een oogcreme, waar je echt geen last van hebt?
Gr. Bibi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

25-03-2012 om 18:05

Bibi

Dat is moeilijk te zeggen in het algemeen. Sanex is hypoallergeen, maar ik kan er niet tegen. Als ik een nieuw product wil uitproberen, ga ik naar een goede drogist en vraag ik proefjes. Bij de apotheek is ook Vichy te krijgen en meer hypoallergene merken.

cremepje

cremepje

26-03-2012 om 08:48

Vergelijk

de ingrediëntenlijst. Misschien is de samenstelling veranderd? http://cosdna.com/eng/product.php?q=clinique+eye
http://www.beautypedia.com/AdvancedSearch.aspx
Let wel, benaming van europese/amerikaanse versies en ook de samenstelling kan verschillen.

Waarom een speciale oogcreme?
IK kreeg van alles wat ik op mijn gezicht smeerde tranende ogen waardoor ik niets gebruikte, met name 's winters kreeg ik bijna barstjes in m'n huid door droogte.
Ik heb heel erg lang gezocht, proefjes van van alles en nog wat geprobeerd. Ingrediëntenlijsten naast elkaar gelegd. Ik weet nu dat ik in ieder geval alles met cyclopentasiloxane moet vermijden en dat is erg veel.
Voor mijn gezicht gebruik ik decubal vitaal.
Let op zo kort mogelijke ingrediëntenlijsten , hecht niet te veel waarde aan "hypoallergeen" en vermijdt parfums (ook natuurlijke die niet als parfum omschreven worden!!)
cremepje

La roche-posay en druivenpitolie

Ik ben ook vrij allergisch aangelegd als het gaat om creme en (oog)make-up. Ik ben heel enthousiast over la roche-posay. Is te krijgen bij de apotheek. Ze hebben ook mascara (ca.€19). Die vind ik geweldig, want ook de Clinique mascara gaat niet goed bij mij.
Momenteel gebruik ik geen aparte oogcreme. Ik gebruik nu druivenpitolie, dat is heel fijn spul, trekt snel in en blijft niet vet aanvoelen ofzo.

JansjeRommy

JansjeRommy

26-03-2012 om 15:19

Body shop

Mijn ervaring is dat de antiallergische cremes niet altijd het beste werken. Ik zweer nu bij de oogcreme van de bodyshop uit de natural lijn, Nutriganics Smoothing Eye Cream, biologisch. Normaal heb ik ook heel gauw last van cremes, maar van deze niet. De prijs zit rond de 15 euro. Inmiddels heb ik er ook het serum van gekocht. NB ik heb geen aandelen BS hoor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.