Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Asa Torell

Asa Torell

11-03-2012 om 21:31

Op de thee of koffie: wie verzorgt het lekkers?

De laatste weken had ik een paar keer een afspraak om thee of koffie te drinken en steeds hadden zowel ik als de ander voor iets lekkers gezorgd. Het ging om afspraken bij mij thuis en bij anderen.
Hoe doen jullie dit? Is hier eigenlijk een soort regel voor? (die ikzelf en althans één van de anderen die hierbij betrokken waren dus niet goed kennen).


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dendy Pearson

Dendy Pearson

11-03-2012 om 21:36

Ligt eraan

Hier is het meestal zo bij over-en-weer-koffieafspraken, dat degene die op visite komt iets meeneemt. Bij bijzondere visite zorgt de gastvrouw daarvoor. Maar als de over-en-weer-koffieafspraak bij mij is heb ik altijd wel iets achter de hand voor het geval de ander niets mee heeft en ik dan voor schut sta met kale koffie En ik vermoed dat dat andersom ook zo is.

Dendy

Vic

Vic

11-03-2012 om 21:40

Incidenteel of regelmatig

Als ik mensen op de koffie krijg (of er heen ga) waar ik regelmatig mee afspreek, neemt de bezoekende partij niets mee. Als ontvangende partij haal ik ook niets speciaals in huis, maar ik heb meestal wel een koekje of paaseitje dat ik kan aanbieden. Als ik ergens op de koffie ga waar ik normaal nooit kom, of voor het eerst kom, zou het leuk zijn om iets mee te nemen (maar vaak denk ik daar niet aan).

Brianna F

Brianna F

11-03-2012 om 21:52

Altijd

degene die uitnodigt zorg voor koffie/thee met wat lekkers. En dan hangt het van de aard van visite af of dat een koekje of iets groters wordt.
Visite neemt, bij regelmatig bezoek over en weer niets mee, bij incidenteel visite een bloemetje of zo.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-03-2012 om 00:06

Niet handig

Eigenlijk vind ik het helemaal niet handig als de bezoekende partij iets meeneemt. Als ik visite krijg haal ik wat lekkers in huis. Als de visite dan iets meeneemt voel ik mij verplicht dat te serveren en niet dat van mij.
Zo namen mijn schoonouders een paasstol mee naar onze paasbrunch. Duh, alsof wij dat al niet hadden!

krin

krin

12-03-2012 om 09:21

Bij vrienden

met wie ik prettig kan lekkerbekken neem ik wel lekkers mee waarvan ik weet dat ze er gek op zijn. Ook helemaal niet erg als er dan twee lekkernijen op tafel staan, hebben we gewoon meer.
Bij minder goede vrienden zou ik het niet snel doen, omdat ik bang ben dat ze dan denken dat ik er niet op vertrouw dat zij iets lekkers in huis hebben gehaald (het Paasstol-effect, zeg maar).
Iets te eten meenemen is weer eens wat anders dan het obligate bloemetje dat lang niet altijd op prijs wordt gesteld, en als je op een koffieafspraak met een fles wijn aankomt, gaan ze ook weer van die rare dingen van je denken... Dus dan maar een zakje extra lekkere truffels, ja.

Koffiedrinkers

Eigenlijk vind ik het helemaal niet zo leuk als koffie visiete zelf het lekkers mee neemt. Ik heb namelijk ook al speciaal iets lekkers in huis gehaald en daar wordt nu niet van gegeten. Twee van die grote koeken bij de koffie krijg ik namelijk niet op. De lol van gastvrouw zijn is voor mij gedeeltelijk dat ik de gasten verwen met een luxe koek. Of nog leuker, met iets wat ik zelf heb gebakken. Dat schiet er dan bij in.

Er is zelfs iemand in mijn familie die gerust drie dingen mee neemt. Een pak luxe koeken, chocola voor de kinderen en bonbons voor de volwassenen. Ik vind het bijna een belediging, alsof ze bij ons niks krijgt.

Communicatie

Zulke dingen zijn met een beetje communicatie toch best op te lossen? Als je 'ergens op de koffie gaat' en je wilt zelf wat lekkers meenemen, dan meld/vraag je dat gewoon even als je wat afspreekt....'weet je wat, dan neem ik wat lekkers mee, OK?' Dan weet de andere partij dat ie dat niet meer hoeft te regelen, danwel sputtert zo hard tegen 'ik wilde net die appelboterkoek bakken waarvan ik het recept al zo lang heb liggen' dat jij bakzeil haalt & niks meeneemt. Ook goed.

Met een paar vriendinnen waarmee ik af en toe op vrijdag samen koffiedrink stemmen we het gewoon ook even onderling af. Wie er die ochtend nog naar de markt gaat en wat lekkers meeneemt. Gewoon praktisch.

Overigens verwacht ik NOOIT dat bezoek iets te eten meeneemt. En los daarvan kan ik me niet voorstellen dat mijn voorraadkast zo leeg is dat ik geen koekjes of ander lekkers in huis heb. Ik krijg namelijk ook wel eens onverwachte aanloop! En heb zelf ook wel eens onverwachte trek. Koekjes zijn toch lang houdbaar? Dus wat is het probleem.

En voor het geval dat ikzelf uitgebreide bakkerskoeken heb ingeslagen & het bezoek komt onverwacht ook met een doos gebakjes aan...dan eten we heeerlijk de gebakjes van het bezoek op. En de rest smikkelen we er gewoon achteraan, of ik heb 's middags een hele horde blije kinderen na schooltijd. ook geen drama toch?

Ingrid

Hmm (izar)

Dat soort 'probemen' dat hoor ik wel vaker. Maar altijd bij anderen. Hier snaaien de pubers met mate, en ze vragen bij twijfel (lees ongezond voedsel of op dubieuze momenten, net voor het eten of zo)of ze iets mogen pakken. Ik kan me eerlijk gezegd lastig een huishouden voorstellen waarin ik geen 'voor het geval dat' voorraden van vanallesennogwat kan laten liggen zonder me zorgen te maken dat het als sneeuw voor de zon verdwijnt. Ik zorg dus ook altijd dat ik genoeg voorraad heb. Ook van koek (wat ze dus echt wel regelmatig eten), maar net zo goed van brood, fruit, cup a soup & al die andere dingen die ze zonder te vragen tussendoor pakken als ze honger hebben.

Ingrid

Mea Proefrok

Mea Proefrok

12-03-2012 om 12:08

Leuke vraag

En herkenbaar . Ik haal altijd iets in huis als er visite komt, en heb meestal nog wel ergens iets lekkers liggen bij onverwachte aanwaaiers. Al moest de buurvrouw pas kiezen tussen een lange vinger en een Nijntjekoekje, hahaha. Ik ga er dus niet van uit dat iemand zelf iets meeneemt. Ik vind het dan weer niet bezwaarlijk als ze dat wel doen. Of je hebt gewoon meer van alles, wat krin al zegt, of je bewaart je eigen koekjes.
Izar, grappig. Mijn moeder heeft dingen jarenlang in de kofferbak van haar auto verstopt. Misschien nog een tip.

Maylise

Maylise

12-03-2012 om 13:19

Beiden

Ik heb altijd wat in huis voor (onverwacht) bezoek. Daarnaast neem ik ook geregeld wat mee als ik naar anderen ga. Andere mensen die hier komen nemen ook vaak wat mee. Geen enkel probleem. Ik zet dat dan meestal ook gewoon op tafel naast het lekkers wat ik al heb. Ik zet sowieso meestal verschillende dingen op tafel als ik bezoek op de koffie/thee.

Met tieners kan je overigens hier ook prima afspraken over maken. Ik heb een plank in de voorraad kast met koekjes/lekkers dat alleen is voor als er bezoek is en niet voor algemeen gebruik. Dat weet iedereen dus dat is geen enkel punt. Als we verder niks in huis hebben dan vragen ze of ze daar wat van mogen pakken dus dan hou ik er oog op. Van de andere planken met koekjes/zoutjes/snoep mag gewoon altijd gepakt worden maar dat vul ik maar een keer per week aan.

bibi63

bibi63

12-03-2012 om 21:26

Apart

Voor mij is het eigenlijk vanzelfsprekend dat als ik iemand op de koffie krijg er iets lekkers bij heb (en dat hoeft natuurlijk helemaal geen gebak oid te zijn, maar gewoon een koekje of chcolaatje). Ik ga er absoluut niet vanuit dat iemand anders wat lekker meeneemt. Dat doe ik ook niet. Niet uit onbeleefdheid, maar meer met het idee, dat de ander vast voor iets heeft gezorgd (wat meestal ook zo is) en wat moet je dan met hetgeen jij ook nog eens meeneemt. En ik vind dat je de ander dan eigenlijk in verlegenheid brengt en hem/haar met het lekkers laat zitten. Vind het eigenlijk een gekke gewoonte. Als ik iets meeneem, dan is dat een bloemetje of een potje met bolletjes ofzo.

Asa Torell

Asa Torell

13-03-2012 om 13:40

Aha

De verwarring is dus herkenbaar .
Nou, dan ga ik maar gerust door met altijd voor lekkers zorgen als ik er aan denk, of het nou bij mij of elders is (desnoods laat ik het in de tas zitten als ik zie dat de gesneden cake al klaar staat ). Het meenemen van bloemen voelt daarentegen weer als overdreven bij dingen als 'theedrinken met de kinderen erbij na school.'

Holiday

Holiday

13-03-2012 om 16:12

Ingridt, die gezinnen zijn er hoor, echt

Ik heb zelden dat iemand lekkers mee brengt bij mij op de koffie. En soms is dat heel jammer, want dan ben ik het zelf straal vergeten te halen (druk druk). De koffievisite staat op de kalender, ik verheug me erop, stofzuig nog snel alle katteharen, ben om 10.00 klaar, dingdong de bel en ........ oh nee he, niks lekkers gehaald!! Dan kan ik me echt voor mijn kop slaan. Of wel gedaan maar grijp mis want een snaaiende puber.

Als je dus bij mij op de koffie komt IngridT, neem gerust wat mee hoor voor de zekerheid!

Maar,even terug naar de vraag. De gastvrouw zorgt voor de koffie en iets erbij. Dat is wel zo duidelijk.

Fiorucci

Fiorucci

13-03-2012 om 16:27

Ingrid

Ik heb drie pubers die heel gastvrij zijn, veel honger hebben, en ook thuis zijn op momenten dat ik er niet ben.
Dus ja, hier grijp ik weleens mis. En ze hoeven mij echt niet te bellen om te vragen of ze iets mogen pakken. Zeker de oudste van bijna 20 niet..)

En hier

in Schotland neemt iedereen iets mee als je ergens op de koffie(thee) gaat en soms zelfs 2/ 3 pakjes koekjes. "For the children" wordt er vaak bijgezegd, dus je hoeft je niet verplicht te voelen het op tafel te zetten.

En wat hongerige (ex) pubers betreft, hier was/ is de afspraak dat ze geen nieuwe pakjes openmaken, er zit altijd wat in de koektrommel. Diegene die hem leeg maakt zet hem op het aanrecht

Hmmm

Ik heb al vaker opgemerkt dat mijn voorraadkasten opvallende gelijkenis vertonen met die van IngridT. Daarnaast heb ik ook een snaaipuber in huis. Voor geplande visite bak/maak/koop ik wel iets extra's. Daarnaast ligt er altijd nog wel ergens een rol koekjes, of spekkoek in de vriezer. Komt wel goed. Ik reken er eigenlijk nooit op dat iemand iets meeneemt. Ik moet ook zeggen dat we zelden ochtendvisite krijgen (zoals iemand hier meldde, om 10 uur 's ochtends). Veel vaker 's middags/'s avonds en dan wordt er natuurlijk met het warm eten meegegeten, gezellig.

Ik heb net even geteld.

10 pakken koekjes liggen er in de voorraadkast. Dat krijgen zelfs mijn snaaipuber mwet aanhangende vrienden & jongere broer en zus niet weg tussen 2 supermarktbezoekjes door.

En misschien heb ik brave kinderen, maar als mijn 15 jarige uit school komt (al dan niet met 1 of meer vrienden) dan blijven ze eerst meesatal aan het aanrecht hangen voor een 2e late lunch. Boterhammen dus. Een mega zak met bolletjes van de markt op vrijdag is zomaar verdwenen....

Izar...

...ik heb ook altijd minstens 4 pakken verschillende soorten hagelslag op voorraad....

Over de chips zullen we het maar niet hebben. En de nootjes. Wie weet snaaien die pubers wel veel meer dan ik denk, maar zolang ze graatmager zijn, gezond ogen, en ik er ook iedere dag groente en fruit in zie gaan maak ik me niet te druk. En die boterhammen uit school...da;s inderdaad vrije wil. Die chips ligt gewoon in het zicht (bijkeuken met open kasten!!) maar dat zit gewoon niet in hun systeem om daar middenoverdag doordeweeks op aan te vallen. Enfin, ik sleep gewoon braaf door met mijn afgeladen boodschappentassen, en ben blij met mijn grote bijkeuken!

Ingrid

Tja.

Ik heb de ruimte & ik heb graag keus. En ik vind het fijn dat als ik eens een keer niet naar de winkel ga er niet opeens meteen van alles 'op' is.

En misschien zijn wij raar, maar hier wordt gegeten als we trek in iets hebben, niet alleen maar 'omdat het er ligt'. Dus die 10 pakken koekjes kunnen rustig een week lang onaangeroerd in de kast liggen, terwijl er de week daarna allerlei redenen zijn waarom er misschien een paar pakken geconsumeerd worden. Ik kijk gewoon 1 keer per week de kasten na & vul aan tot wat ik een prettig vioorraad-level vind.

Maar (a la silone) vind ik het een heerlijk idee dat er om mijn part 25 man onverwacht bezoek kunnen binnenvallen en dat ik die afhankelijk van het tijdstip gewoon kan voorzien van ontbijt, lunch, diner, borrel, koffie of weetikveel. Dat zit gewoon in de genen of zo. Ik heb ook standaard wel 10 pakken/flessen fris/sap/prik/water staan. En standaard een paar flessen witte wijn koud & een plafondhoog rek vol rood (rek is niet altijd vol hoor!) En een vriezer vol vlees, en noem maar op. Mijn bijkeuken is eigenlijk een walk-in-closet voor eten. Word ik erg blij van.

Ingrid (o.t)

oh ik sla meteen groen uit van jalouzie.. zo´n bijkeuken wil ik ook... Vind zelf dat ik een chronisch ruimtegebrek heb wat dat betreft... En ik moet vaak zoeken waar ik alles moet laten als ik weer vanalles (teveel dus) heb ingekocht...

Cakey

Eten meenemen

Ik neem eigenlijk altijd iets te snoepen mee als ik ergens langsga.
Niet omdat ik ooit heb gedacht dat er geen eten zou zijn (maar nu weet ik dat er potentieel snaaiende pubers kunnen zijn geweest) maar gewoon omdat het zo makkelijk is. Een bloemetje is wat overdreven, en koekjes, chocola (paaseitjes!) of drop kan je makkelijk even bij de supermarkt kopen. Ik koop over algemeen iets houdbaars, omdat ik er nog nooit vanuit ben gegaan dat het ter plekke op tafel komt (al koop ik uiteraard wel iets wat ik zelf lekker vind).
Omgekeerd doe ik hetzelfde. Als iemand iets te eten meeneemt zet ik het soms wel of soms niet op tafel, en wat ik zelf dan ook in huis heb (al dan niet langer houdbaar) komt op een later moment wel op. Maar ik ben dan ook dol op snoepen, dus alles gaat wel op. Net als IngridT dus.
Ik vraag me nu wel af hoeveel mensen ik al beledigt heb door zelf iets mee te nemen, of door hun goede gaven niet meteen op tafel te zetten.

Kraanvogel.

Ook gekeken

Anderhalf pak mariakoekjes, een koektrommel vol schuimpjes (ik had gisteren 3 eiwitten over na het maken van de pommes duchesses) en een halve spekkoek in de diepvries. De twee plakjes kruidcake met dadels gaan vandaag nog wel op.

margje van dijk

margje van dijk

15-03-2012 om 10:43

Echt niet

Ik heb nooit wat in huis, echt niet. Hier niet het probleem van een snaai-puber, maar een snaai-moeder. Als ik weet dat er ergens wat lekkers ligt, dan kan ik het niet laten liggen, dan moet het open. Dus ligt er nooit wat.

Mijn jongens talen nergens naar. Die eten boterhammen, inderdaad (in grote hoeveelheden).

Alleen als er een reden voor is, is er iets in huis, en dat maak ik dan ook meestal zelf. Met sinterklaas maak ik zelf gevuld speculaas. Als er visite komt ga ik een cake of een kruidkoek of een appeltaart maken of zoiets. En bij verjaardagen maken we een taart. Maar "gewoon": nooit. Ik bak wel vaak zelf krentenbollen, ook, soms met wat spijs erin verstopt (daarvoor kwam er gisteren speciaal een vriendje spelen, omdat jongste verteld had dat ik ze weer had gemaakt).

Maar standaard: nooit. En zeker niets op voorraad.

Margje

Kaaskopje

Kaaskopje

15-03-2012 om 14:42

Cobi

Vrouwen van zekere leeftijd vinden het misschien ook een beetje lastig om iets calorierijks te pakken omdat ze bang zijn voor het 'zie je wel' effect. En: "Ik neem maar niks, de rest doet het ook niet".
Als ik ergens kom en er wordt niks lekkers aangeboden, dan accepteer ik dat uiteraard, maar een beetje jammer vind ik het dan wel

Maylise

Maylise

15-03-2012 om 15:14

Net als ingrid

Ik heb drie planken van de voorraadkasten volstaan met chips, koekjes, snoep en zoutjes. Zeker 10 pakken koekjes inderdaad. Er mag gerust van gepakt worden. Is het op dan is het op. Op een plank heb ik een paar dozen staan met koekjes en chocolaatjes waar niemand aan mag komen. Die zijn voor onverwacht bezoek. Aan het eind van de week is de voorraad altijd flink geslonken behalve de Maria kaakjes en zulk soort biscuitjes. Die zijn aanzienlijk minder populair. Ik vind het prima als we een paar dagen bijna niks in huis hebben zolang ik altijd maar wat lekker koeken/chocolade heb voor onverwachts bezoek. Ik zou me er toch wat vervelend bij voelen als ik bezoek niks aan kon bieden.
Weet ik dat er bezoek komt haal ik ook vaak wat taart of cake in huis van de bakker maar niet elk bezoek kondigt zijn komst aan. Toch wel vervelend als je mensen dan niks aan kan bieden.
Dat is dus ook waarom niemand aan de koek/chocolade/zoutjes op die ene plank mag komen. Die uitleg wordt ook wel begrepen. Een keer was alles weg en niemand had het uiteraard gedaan. Toen heb ik twee weken lang niks gekocht op dat gebied voor de kinderen. Daarna nooit meer gebeurd. Ze hebben zelf tenslotte ook wel eens gasten en ze zouden het ook vervelend vinden als ze deze niks lekkers aan konden bieden.

Ik zie trouwens het probleem van bezoek wat iets meebrengt ook niet. Ik zet altijd meerdere dingen op tafel om uit te kiezen en als bezoek wat meebrengt zet ik dat er ook bij. Wat overblijft gaat in de voorraadkast voor een later tijdstip. Ik vind het fijn om mensen wat keuze te geven.

Heel bijzonder...

...altijd, die verschillen tussen iedereen. Zijn nou ook typisch van die dingen waar je het IRL zelden met mensen over hebt. Hoeveel pakken koekjes je in de kast hebt staan.

Hoewel...de informele achteringang van ons huis loopt via de walk-in-closet-bijkeuken, dus ik krijg idd wel eens wat reacties op mijn royale voorraad. Herinner me ook wel eens dat heel lang terug een kraamhulp aan me kwam vragen of ik dacht dat er oorlog kwam of zo...*proest*. Maar ik voel me er goed bij, en mijn buurvrouw/vriendinnen ook trouwens. Die bellen standaard MIJ op als ze na winkelsluitingstijd ontdekken dat ze een ei te weinig hebben, de bloem zelfrijzend bakmeel bleek te zijn of ze zitten te springen om een blikje kokosmelk of tonijn of zo. Ze komen trouwens zelfden om koek of chips...

Lezer...

...nogmaals...dat het er ligt, betekent niet dat het ook acuut wordt opgegeten. Het zou best kunnen dat er hier 10 pakken koek in de voorraadkast liggen, maar dat er per week misschien 'maar' 2 pakken koekjes doorheen gaan (exclusief de sultana achtige dingen die de kinderen mee naar scholl nemen). Dat klopt ook wel ongeveer denk ik trouwens, want ik koop elke week bij de supermarkt misschien 2 pakken koekjes. Maar met tig pakken op voorraad hebben we altijd keus & variatie, en zitten we nooit zonder. is toch net zoiets als een extra kilopak rijst hebben staan? Dat is toch ook niet raar? Grapppig trouwens dat die discussie nou de hele tijd over koekjes gaat (oh ja, het begon met koffievisite) want eigenlijk zijn we hier helemaal niet van die koek-eters, alleen mijn man, die is relatief de zoetekauw in huis. We zijn eigenlijk veel meer van de hartige tussendoortjes...nootjes, kaas, toostjes, worst, chips..noem maar op.

En wat is 'veel tussendoortjes'...hmm. Als die hartige snacks zijn nou niet echt standaard dagelijkse kost. dat man en ik doordeweeks 's avonds bij een glaasje wijn wat nootjes wegknabbelen of zo dat gebeurt wel eens, maar echt niet standaard. Maar in het weekend word er toch wel altijd een keertje uitgebreid 'gesnackt'. Chips, nootje, toostje, kaas noem maar op. Of er nou bezoek is of niet. Ook zonder verjaardag. Gezellig, om een uur of 5, haard aan, glaasje wijn, zaterdagkrant erbij.... en dan eten we tegen 8-en nog iets relatief lichts...soep & stokbrood, of iets saladeachtigs of zo. Iedereen vindt dat gezellig & lekker, en ik vind er eigenlijk niet zo veel mis mee.

Wat het kost? Vast meer dan gemiddeld, maar ik vind lekker eten erg belangrijk & bespaar daar niet op. Volgens mij zojn het trouwens niet de koekjes of de chips die het voedselbudget wat opstuwen, maar eerder de wijn, de kaas, en de ingredienten voor de maaltijden.

Zijn we te dik? Nee, niemand hier. Eerder aan de magere kant.

Ingrid

Maylise

Maylise

15-03-2012 om 22:15

Lezer

In huis hebben houdt natuurlijk niet in dat je het op moet eten Hier gaat er veel doorheen maar we wonen ook met een meer dan gemiddeld aantal mensen in huis en hebben daar door ook meer dan gemiddeld bezoek. Toch zou ik als ik met minder mensen in een huis zou wonen ook een voorraadje hebben. Deels vanwege (onverwacht) bezoek en deels omdat ik zelf ook wel eens zin in iets heb (zoet of hartig) en dan vind ik het ook fijn om te kunnen kiezen. Dit soort dingen blijft mits in de verpakking lang houdbaar dus niks mee om op voorraad te hebben.

Duur zijn koekjes ed. niet. Voor onze eigen consumptie halen we dit bij de Lidl of bij de groothandel. Bij verwacht bezoek haal ik wat bij de bakker. Dat is wel duur maar ook zeer lekker. Voor onverwacht bezoek heb ik genoeg merk koeken en chocolade op voorraad.
Bij de Lidl kan ik echt een enorme kar vol zoutjes/chips/koekjes kopen voor een paar tientjes. Dat is voor onszelf en de kinderen echt prima kwaliteit maar omdat ik weet dat sommige mensen een aversie tegen Lidl enzo hebben heb ik daarvoor dus altijd wat merk spullen in huis.

Ik snack zelf niet zo vaak maar ik wacht er ook geen speciale momenten voor af. Als ik maandag avond zin heb in bijvoorbeeld nootjes dan eet ik die & taart hebben we ook wel eens tussendoor; zeker als mijn dochter een creatieve bui heeft en een taart bakt. Dat is toch ook allemaal geen chique/duur spul? Als ik op mijn boodschappen lijst kijk dan geef ik vele malen meer geld uit aan groente en vlees bijvoorbeeld dan aan snacks.

Maar goed het hoeft natuurlijk niet allemaal in een week op. Ik heb gewoon graag wat voorraad.

Lol maylise.

Op het aantal kinderen na hadden we zo elkaars posting kunnen ondertekenen volgens mij....

Ingrid

Stofwisseling?

Kinderen zijn hier uitgesproken slank, man en ik normaal van postuur en gewicht. We houden alleen wel erg van eten. Hoewel ik bv 3 weken geleden 3 zakken chips heb gekocht, die liggen er nog. Het enige waar ik zuunig mee ben, is cola kopen. Als dat er staat dan drinken de kinderen daar in het weekend wmb te veel van. Daar de week houden ze het op koffie thee en ranja. I.p.v. cola koop ik dan liever een sap, bronwater oid.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.