Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Op zoek naar een nieuwe wasmachine

onze oude heeft het definitief begeven aldus de expert en nu moet er een nieuwe komen. Maar wat? Ik ken alleen Miele (van vroeger thuis), zijn die nog steeds onverwoestbaar? En wat is een beetje gemiddeld voor een gezin? Dus waar kan het mee uit? Ik zoek graag dingen uit maar wasmachines is nu niet een onderwerp waar ik warm voor loop? Dus iemand onlangs de tocht gemaakt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lynna

Lynna

14-05-2009 om 21:07

Miele

Ik heb een Miele gekocht dit jaar en ben er superblij mee. Heb wel ontdekt dat Miele in elke winkel andere types verkoopt, zeker om niet te kunnen concurreren?

Succes met je zoektocht. Ik heb hem bij BCC gekocht en met je ANWB kaart krijg je daar 5% korting. Scheelt toch weer!

janeausten

janeausten

14-05-2009 om 22:20 Topicstarter

Goede tip

Handig om te weten van bcc, mijn zus zit bij anwb. Heb bij zo'n luxe miele? 1600 toeren, 6/7 kilo was? Of is dat wat overdreven gezien de prijs en het feit dat we met z'n 4 hier zijn.

Lynna

Lynna

15-05-2009 om 06:30

Janeausten

Ik heb zo'n luxe inderdaad. 1600 toeren, 6 kilo was. Wij zijn met zijn drieen maar door al dat sporten is er bergen was hier. Maar ik vind het een genot te wassen met dit apparaat

Annet

Annet

15-05-2009 om 09:10

Het fabeltje van de kilo's was

Wij hebben net een nieuwe wasmachine gekocht (Een Asko). De eigenaar van de winkel repareert ook wasmachines. Hij zei dat het aantal kilo's dat op de wasmachine staat grote onzin is. Bijna alle trommels zijn even groot, ook al staat er 5 kg, 6 kg, 7 kg op. Dat merkt hij ook bij reparaties. Een trommel in een oudere 5 kg machine kan gewoon vervangen worden door een trommel van een 7 kg machine.
De fabrikanten spelen met het aantal kilo's zodat het energielabel beter uitkomt. Zelfde hoeveelheid stroom voor meer kilo's was geeft een beter resultaat op papier.
Hij adviseert op basis van storingen/reparaties in de praktijk. Bauknecht komt goed uit de testen van de Consumentenbond maar die gaan dus te vaak kapot. Onze Bauknecht was inderdaad ook kapot na 6 jaar.
Volgens hem was Asko een goed alternatief voor een Mielle. Mielle is goed maar ook erg duur.

Mamvantwee

Mamvantwee

15-05-2009 om 09:28

Wij hebben ook een miele

Intussen alweer een jaar of drie. Ook een luxe, als ik het zo lees. Ik vind het een fantastisch ding! De korte was in het express-programma duurt 30 minuten. En wij hebben een garantie van 15 jaar, tegen alles wat stuk kan gaan (ja, ook als één van de kinderen de knop eraf breekt). Vind ik een heerlijk idee.

Minnie

Minnie

15-05-2009 om 09:33

Hier ook..

..een Miele.

Ook een luxe model, die de hoeveelheid was weegt, meet of het spoelwater al schoon is en -compleet over de top, maar oh zo handig- trommelverlichting. Ik zou niet anders meer willen.

M.

Nordland hier

Maar een bovenlader, zo'n smalle van 40 cm. Maar qua inhoud even groot als een voorlader. dekbedden die niet in een voorlader passen (heeft mijn vriendin meegemaakt) passen moeiteloos in mijn bovenlader. Ik hoef namelijk geen deur (schaal neemt ruimte naar binnen in) dicht te doen. En ik heb een gezin met 6 personen (pappie, mammie en 4 kids). Past allemaal.
Gr. Rymcke

Enne

Ik zou niet anders meer willen dan een bovenlader, nooit meer bukken om de was eruit te halen. Zou willen dat dat er ook voor de droger was. Deze nemen samen nu 1 m breedte in ipv 1.20. Ideaal.
Rymcke

maan.

maan.

15-05-2009 om 12:02

Miele

Hier toch ook een miele, heel lang over getwijfeld is wel een flinke uitgave. Vorige machine heeft het maar vijf jaar uitgehouden was wel veel goedkoper maar als deze miele het tien jaar uithoudt is ie in verhouding toch goedkoper.. gezien goede ervaringen van moeder en oma en tante toch overstag gegaan en supertevreden.

De wastrommel is trouwens wel degelijk groter dan van mijn vorige machine.. het vulgat ook bovendien en dat is zo prettig, vooral omdat dit deurtje wél de kant opent die ik zo graag wilde.

Kilo's

Heb er een met een trommel voor 8 kilo (een Bosch), maar ik merk wel degelijk dat ermeer in gaat. Vooral bij het was ophangen en het strijken.

Mathilde

Mathilde

15-05-2009 om 13:43

Miele

Ik heb sinds december (lekkere maand voor dit soort uitgaven, maar niet heus) een Miele wasmachine. De vorige was een Rondo, een kloon uit volgens mij de Bauknecht fabriek (of een ander Duits merk). Daarvan ging na exact tien jaar de rubber manchet aan flarden en wat denk je: die zijn niet meer leverbaar. Dus de wasmachine kon op de schroot. Ik was zo nijdig dat ik een Miele heb gekocht haha. Hij wast prima en er kan echt meer wasgoed in. Ik hem 'm via internet gekocht, goed rondshoppen heeft me honderden euro's gescheeld.

Mathilde

Mathilde

15-05-2009 om 13:49

Argh

Ik bedoel tientallen ipv honderden hahaha. Alhoewel dat ook wel zou mogen, met de prijs voor een Miele. Net even nagekeken, de mijne kostte 900 euro incl afleveren, de reguliere winkelprijs zat rond 1000 euro.

Polly Shearman

Polly Shearman

15-05-2009 om 13:53

Ander geluid

wat betaal je dan voor een miele?? toch wel 2000 euro of niet?
ik heb 14 jaar geleden toen wij gingen samen wonen voor 650 gulden een NORDLAND gekocht, daar heb ik 12 jaar mee gewassen ( met een groeiend gezin) er waren wel eens wat kleine dingen kapot, maar die kochten we voor ongeveer 40 euro bij de handyman en hup we konden er weer tegen aan. Geen grote onkosten aan gehad dus.
Na 12 jaar was hij op, en heb ik een precies dezelfde gekocht op marktplaats voor 90 euro. Ik snap dat ik daar niet weer 12 jaar mee dan doen, maar een jaar of 5 zeker wel.
Waarom dure wasmachine kopen als een goedkope ook gewoon goed wast?

neteret mut

neteret mut

15-05-2009 om 14:38

Hier ook miele

alweer 23 jaar, geen reparaties behalve 1x een monteur die binnen 15 min weer weg was. Hij stond niet meer stabiel en draaide daardoor niet goed/niet.
Geen idee wat ik nu zou kiezen, ws dus wel miele ivm goede ervaring.

Jolijt

Jolijt

15-05-2009 om 15:43

Mijn aeg

was aan vervanging toe. De huidige machines met aeg erop zijn echter niet meer uit dezelfde fabriek en/of van dezelfde kwaliteit. Daarom zijn we voor Miele gegaan; wasmachine en droogtrommel. Ze staan er nu een jaar, zonder problemen maar oooo wat een sh*t apparaten!
Geen normaal kort wasprogramma, alleen een superkort. De temperatuur begint altijd bij 60graden (manlief en kinderen denken daar zelden aan) De droger droogt alleen voldoende bij extra droog en geeft niet tussendoor aan waar hij is (wel in minuten maar niet strijkdroog- kastdroog). Het pluizenfilter van de droger zit op een plaats waar de was overheen moet... ondanks schoonmaken van tevoren toch steeds stof op je kleren...
Miele... er kan een betere...

Onderdelen

Mijn Miele had na 8 jaar wat gebreken, we dachten dat het de pomp was.De pomp blijkt het nl. vaak als eerste te begeven. Deze pomp was niet meer verkrijgbaar! Dus ook Miele geeft geen zekerheid over levensduur. Als de onderdelen niet meer verkrijgbaar zijn, houdt alles op.

Overigens bleek het bij ons niet de pomp te zijn, maar de slang na de pomp was verstopt. (En dat heb ik zelf gevonden en gerepareerd, oh wat was ik trots op mezelf!)

reina

reina

15-05-2009 om 17:59

Aeg

Nog steeds tevredeb met AEG, m'n eerste hebben we na bijna 25 jaar weggedaan, al was ie motorisch nog goed. De 2e AEG staat er ook alweer een jaar of 3 en ook met deze zijn we heel tevreden.

Mathilde

Mathilde

15-05-2009 om 20:20

Ach ja

Voor de Rondo heb ik een wasmachine van V&D gehad, ook vijftien jaar of zo. Alleen de programmaknop was lam na twaalf jaar, maar daar kon de monteur een alternatieve knop op zetten (tegen die tijd waren er ook geen onderdelen meer verkrijgbaar). Toen ik ging samenwonen, stond vriend erop dat we zijn wasmachine zouden houden, want dat was een AEG bovenlader en zoooooo fijn en nooit iets mis mee etc etc etc. Dus ik die V&D wasmachine met pijn in het hart aan de straat gezet. Wat denk je: een maand later brak de as van die bovenlader. In de kerstvakantie natuurlijk .

mirreke

mirreke

15-05-2009 om 23:05

Nu aeg, later hoover

De AEG doet het nu toch alweer zo'n 14 jaar. 1x stuk geweest, lief heeft toen zelf de motor vervangen en nu doet'ie het alweer enkele jaren fantastisch. M'goed, als hij stuk zou gaan wil ik een Hoover. Die zijn er in 7, 8 en 9 kg trommelformaten, ze zijn erg stil, de deur is groot en zit hoog, je hoeft dus niet zover te bukken. Google maar eens. Ook op marktplaats te koop.

Jolijt

je klaagt over *geen kort programma*pluizenfilter op de verkeerde plaats*,dit ligt niet aan het merk,dit had je moeten bekijken vóórdat je de machine kocht.

ik heb al 10 jaar een miele ,die ik élke dag gebruik ( gezin met zes personen)en het is een supermachine,wast schoon,nooit mankementen gehad.
hiervoor had ik een aeg ,daar heb ik 17 jaar mee gewassen,maar omdat het een combi was met aparte centrifuge ,heb ik nu voor een miele gekozen.

janeausten

janeausten

16-05-2009 om 13:27 Topicstarter

Overtuigd maar welk type

Manlief is over de ergste schrik heen mbt prijzen en het wordt een Miele. Nu ben ik al weer 2 uur aan het surfen maar ik word stapelgek. Er zijn heel veel soorten Mieles....dus kan iemand mij een typenummer geven (zij die tevreden zijn , ik wil 1600 toeren centrifugeren (als dat zinvol is) en graag een beetje een stille. Onze oude bauknecht kon je twee huizen verder horen dreunen....

Vera*

Vera*

16-05-2009 om 16:22

Test

Op de site van Miele staat dat er verschillende goed getest zijn, kijk zelf maar even.
Wij hebben een aeg met 1600 toeren en dan is het goed droog als je het op wilt hangen.

kaatje43

kaatje43

16-05-2009 om 20:54

Annet, toch niet waar hoor

Ik heb net een nieuwe machine van 7 kg. Hier kan echt veel meer in dan in mijn oudje van 5. Ik heb veel sneller mijn wasmand leeg. In maart begaf zowel mijn wasmachine als mijn droger het. Ik heb een LG gekocht (als beste koop getest bij de consumentenbond van aug. 08) voor 355 euri. Doet het als een trein en ik ben er heel erg blij mee.

Primavera

Primavera

17-05-2009 om 13:09

Gezocht waterverslindende wasmachine

Sinds onze verhuizing is onze oude wasmachine niet meer de oude en ik weet niet of de reparatiekosten de waarde ervan overstijgen. Eigenlijk ben ik toch al altijd ontevreden over dat ding want hij wast met te weinig water. ik heb het vermoeden dat veel wasmachines om te zorgen dat ze in de A-categorie vallen maar een heel klein beetje water gebruiken, hieroor weinig water op hoeven te warmen en zodoende zuinig verbruik kunnen vermelden. Allemaal goed en wel, maar mijn was wordt niet meer zo goed schoon, waardoor ik dubbel moet wassen en alsnog een hoop energie verspil. Ik heb nog steeds nostalgie naar de een oude merloze uit mijn studententijd, die tenminste flink wat water gebruikte met als gevolg schonere was en minder kans op zeepresten.
Mijn vraag is dus, wie heeft een wasmachine die niet zuinig is met water?
Groetjes Primavera

Jolijt

Jolijt

17-05-2009 om 18:57

Sus-anne

ik heb tevoren heel goed gekeken, maar over hoe kort het prgramma was stond niets in het boekje...
Het schone pluizenfilter lijkt geen probleem... bij de aeg zat op die plek een 'overloop' filter, daar kwamen alleen pluizen bij bv nieuwe handdoeken, hier zitten altijd pluizen.
Verder had ik werkelijk niet veel andere keus... de andere A merken waren nog ondoordachter..
Dus ik hou vol... miele het kan beter...(en dan heb ik het niet over de kwaliteit want die is prima!, maar over de doordachtheid)

janeausten

janeausten

17-05-2009 om 19:52 Topicstarter

Mathilde welke site?

Jij hebt het erover dat je hem via internet hebt gekocht, weet je de site nog? Inmiddels zijn we zo ver dat we twee types hebben uitgekozen, nu kijken wie een scherpe prijs biedt en in staat is om de wasmachine fatsoenlijk naar de zolder te brengen

Mathilde

Mathilde

18-05-2009 om 15:58

Sorry, zie je vraag nu pas

Ik heb 'm gekocht via de Koopgoedwinkel.
Mathilde

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.