Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

kerstkransje

kerstkransje

31-12-2008 om 21:33

Opblijven op oudejaarsavond

Even een toepasselijk onderwerp: laten jullie je kinderen opblijven tot na 12 uur? Hier liggen onze zoons van 10 en 8 nu heerlijk te slapen. Wij maken ze om 23.30 weer wakker.
Hoe doen jullie dit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
cathy imbat

cathy imbat

31-12-2008 om 22:45

Liggen te ronken

Hier dus ook! (5, 7 en 9 jaar).

Cathy

Jade

Jade

31-12-2008 om 23:31

Hier niet.....

Zoon is 14 (dan kan dat ook en dochter is 10.........ze ligt overigens wel op de bank met haar dekentje, maar haar ogen staan wagenwijd open

Voor iedereen hier op OOL Gelukkig Nieuwjaar!

Dochter

van bijna 6 is met vriendinnetje (ook 6) tot 1 uur opgebleven, we hadden ze in bed gelegd maar de dames hebben geen oog dicht gedaan. Om 2 uur viel ze dan eindelijk in haar eigen bed in slaap en ze was om 9 uur al weer op ;-(

Ze is heeft de kerstcd opgezet en staat te dansen en zingen, we willen zo schaatsijs gaan zoeken maar ik verwacht dat we haar dan niet meer wakker uit de auto krijgen.

Kleuterzoon

Zoonlief lag gisteravond helemaal kapot om half 8 op bed, maar is bang voor vuurwerk. Ik ben zo'n 10 keer heen en weer gelopen, manlief nog 4 keer en toen vond ik het welletjes. Ik heb hem op de bank gelegd, onder een dekentje. Speen in zijn mond, dvd aan. Afgesproken dat hij op de bank bleef, niet bij ons zou komen zitten en proberen te slapen. Wij zaten met mijn ouders aan de eettafel te klaverjassen, hij kon ons wel zien en dat was genoeg. Uurtje of 11 was hij vast in slaap en tegen 12 uur wakker gemaakt (duurde wel even voor hij wakker was haha). Daarna allemaal naar bed, maar nadat ik er 3 keer uit was geweest, heb ik hem bij ons in bed genomen en hij sliep binnen 5 minuten! Half 4 heb ik hem slaperig in zijn eigen bedje geparkeerd en toen werd hij pas om 9 uur wakker.
Dochter (8 maanden) heeft er niets van meegekregen en werd gewoon pas vanmorgen half 9 wakker.

Hier

Oudste zoon (6,5) mocht opblijven maar was om half 8 gisteravond al zo moe van de hele dag dat we hem toch maar naar bed gebracht hebben. Dochter van 4 en jongste zoon (22 maanden) zijn om 7 uur naar bed gegaan.
Om 23.15 hebben we oudste zoon en dochter wakker gemaakt, wat drinken, wat eten, broek en trui aan over de pyjama en na twaalven mee naar buiten, vuurwerk afsteken en de buren gelukkig nieuwjaar wensen.
Om 1.15 zijn we allemaal naar bed gegaan.

En de jongste heeft (tegen onze verwachting in, eigenlijk) heerlijk overal doorheen geslapen en besloot vanochtend ook maar gewoon tot bijna 9 uur door te slapen. Doet 'ie anders nooit hoor

Marlou H.

Marlou H.

01-01-2009 om 21:05

Weer geen succes

We hebben alle varianten al gehad maar het is allemaal geen succes.
Gisteravond dochter 5 jaar om 21.00 uur naar bed. Werd wakker van het vuurwerk dus voor het raam gekeken. Zoon (8) wilde opblijven. Heeft vanaf 22.00 uur zitten vechten tegen de slaap. Maar was om 24.000 uur zo afgedraaid dat hij koud was, bang was voor het vuurwerk en ons eigen vuurwerk niet meer wilde afsteken. Dus hij lag voor half een op bed. Vorig jaar wakker maken om 23.30. Ging ook niet, want hij was boos dat ie wakker gemaakt werd, dus weer naar bed en de volgende ochtend boos dat ie niet wakker was gemaakt... Nou ja, volgend jaar is ie weer een jaartje ouder.

Marlou

Opgebleven

We hebben het geprobeerd hoor, de afgelopen jaren, om de kinderen naar bed te laten gaan en ze al dan niet wakker te maken voor het vuurwerk, maar het loopt nooit ergens op uit. Zoon heeft de eerste keer doorgeslapen, hij was toen 5 maanden en daarna nooit meer. Toen hij 3 was heeft hij zowaar een keer tot 10 uur geslapen, maar dat is het beste dat we hebben weten te scoren. Zijn zus heeft nog nooit doorgeslapen met oud en nieuw (en ze is daar tijdens normale nachten ook al geen ster in).
Dit jaar hebben we het niet eens meer geprobeerd. We waren bij vrienden en blijven slapen levert zo'n enorme volksverhuizing op dat mijn man liever 's nachts met een taxi naar huis wilde. Zoon en dochter zijn dus opgebleven, hebben de hele avond lief gespeeld, hebben om 12 uur genoten van het vuurwerk en rond 3 uur/half 4 lagen ze heerlijk te slapen in hun eigen bedjes. Zoon tot 11 uur, dochter tot half 2.

Leeftijden

Zoon is trouwens 7, dochter is 3.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.