Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

prinses01

prinses01

08-01-2009 om 20:42

Oud papier buiten

Hallo,

Ik zou zo graag afwillen van de verzameling oud papier in mijn keuken. Nu heb ik binnen nergens een plek waar ik het uit het zicht kan zetten en staat er bij de keukendeur iedere keer een grote tas vol oud papier en een doosje glas.

Ik vroeg me af of er ook een bak bestaat die je buiten kan plaatsen zonder dat de hele mikmak nat wordt. We hebben ook geen afdakje in de tuin en de schuur staat bomvol!

Hoe lossen jullie dit probleem op? Tips aanbevolen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

08-01-2009 om 20:48

Grijs, groen, en....

Wij krijgen binnenkort naast grijs en groen ook een minicontainer voor papier.

Totdat het zover is, wordt ons oud papier verzameld in een rechthoekige mand achter de bank, uit zicht dus. Als die mand vol is, stapel ik het papier met een touwtje eromheen (en als ik lui ben doe ik het in een plastoc tasje) en die stapel gaat de schuur in tot de inzameldag.

tonny

reina

reina

08-01-2009 om 20:58

Wij

Onder de onderste traptrede hebben we een lade gemaakt en daarin bewaren we het oud-papier, je kunt er snel bij en het ligt uit het zicht.

amk

amk

08-01-2009 om 21:01

Onder

mijn bureau in een doorzichtige Ikea bak. Precies genoeg voor een week of 2.

groet,
Angela

Vera*

Vera*

08-01-2009 om 21:30

Container

Wij hebben een grijze, groene en een 160 liter blauwe container voor het papier. Een keer in de maand wordt het papier opgehaald. Ik vind het zelf niet echt ruim voor een maand.

Wij hebben

een hele grote plastic bak( 1,20 bij 1,20 en 70 cm diep)met deksel erop waar het in gaat en die staat buiten in de tuin.Bij de fietscross waar mijn zoon op zit kan je het met trainen inleveren en hij traint 2 x in de week dus nu nemen we elke keer een doos vol mee erg handig

Tirza G.

Tirza G.

08-01-2009 om 23:01

Ik probeer efficient te zijn

Oud papier wordt hier niet opgehaald, maar de container staat bij alle supermarkten. Ik probeer oud papier zoveel mogelijk bij het boodschappenkrat te bewaren, zodat als ik boodschappen ga doen de bups automatisch meegaat. Elke keer een klein beetje dus. Ik word er gék van, er is weinig waar ik zó veel van heb als oud-papier Ik zou gráág zo'n container willen als Vera schrijft.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

09-01-2009 om 01:02

Blauwe bak

Ze gaan dit jaar de blauwe bak in onze stad introduceren, maar ik zag tot mijn teleurstelling dat onze wijk daar nog niet bij zit. Nu mogen we iedere maand onze zwarte bak een keer vullen met oud papier. Dat lucht ook al heel erg op.

Nee-nee sticker

Wij hebben zo'n nee-nee sticker op de brievenbus, en dat scheelt me toch een berg papierzooi elke maand! Heerlijk. Evengoed hebben we nog elke maand een grote supermarktdoos vol. Die staat bij ons onderin de kelderkast, achter de aardappelbak

Hier wordt per wijk 1 zaterdag in de maand het oud papier opgehaald door de gemeente. Moet het wel op tijd op de stoep staan inderdaad, anders heb je pech en zit je er weer een maand mee.
Als de doos te vol dreigt te raken voor de maand om is neem ik een deel mee naar de school van mijn kids, daar staat om de week een enorme container (zo'n ding met deurtjes). De school vangt er wat geld voor en ik ben mijn troep kwijt, iedereen blij.
(En je hebt ook nog mensen die niet kunnen tellen en het papier op de verkeerde dag buiten zetten (1e zaterdag van de maand, hoe moeilijk kan het zijn), en dan naderhand hun niet opgehaalde, half verwaaide en natgeregende rotzooi lekker buiten laten slingeren. Dat is natuurlijk minder...)

MaximeM

MaximeM

09-01-2009 om 08:28

Binnen en buiten

Hoi,

Binnen in huis verzamel ik het oude papier in een laatje in een kastje wat in de bijkeuken staat. Als de la vol zit dan gaat het naar de blauwe container die buiten staat. Als je het helemaal buiten niet kwijt kan lijkt het me wel erg veel worden. Wanneer breng je het weg of wordt het opgehaald? 1 keer per week of maand. (een keer per maand zou ik niet binnen kunnen bewaren)
Mijn vriendin heeft zo'n trofast kastje (trapvormig kastje van ikea met bakken erin) onder haar kapstok staan. Daarin doet ze het oud papier en de lege flessen (kies geen transparante bakken dan staat het niet zo rommelig)

Maxime

Precies nee nee sticker

en dan de kranten in de caviakooi, en eens per maand een doos in de papierbak die hier bij de albert heijn staat. Oud papier ligt hier in een doos, we hebben een kleine ruimte onder de trap.

Krat met flessen staat op de koelkast, die moet volgend jaar in een keukenkast komen want het ziet er niet uit.

Rafelkap

Rafelkap

09-01-2009 om 14:30

Boodschappentas

Wij hebben in de gangkast een grote boodschappentas (van de ah) en daar doen we al het oude papier in, en de lege flessen. Zo eens in de week bij het boodschappen doen wordt dat dan weer in de daarvoor bestemde bakken geleegd.

Ben opeens extra blij met onze container.

Zo'n grote nog wel. Elke 4 weken wordt ie geleegd. en hij zit dan ook aardig vol hoor. Moet wel zeggen dat het (doordat je zo'n mooie container hebt) wel heel gemakkelijk is om echt elk snippertje papier erin te mikken. Van hagelslagpakken en wc rollen tot lege enveloppen van de post, alles gaat erin. Maar ik sta wel elke maand weer versteld hoe veel het is.

Ingrid

Vera*

Vera*

09-01-2009 om 18:09

Ingridt beetje ot

Hier hebben we diftar. Voor elke container aan de straat kunnen we betalen. wcrolletjes en hagelslagpakken gingen er zo wie zo al in maar de prullenbakken van de slaapkamers worden ook gescheiden v.w.b. het afval.

Sinds kort container

Sinds kort hebben wij hier zo'n knalblauwe (yuk wat is die lelijk!). In eerste instantie vond ik het onzin, zo'n extra ding en dan ook nog in zo'n felle kleur.
Voorheen bewaarden wij het oud papier in de schuur in zo'n grote houten bak op wieltjes van Ikea. Kan je zo onder een stellingkast rollen, staat netjes. Kon ook net in wat we toen aan oud papier bewaarden.

Nu na twee maanden blauwe container ben ik er meer dan blij mee. Inderdaad wat al eerder is geschreven, alles gaat erin. En je bent meteen al je papier rotzooi kwijt. Het oud papier gaat nog steeds naar de school die het voorheen ook inzamelde. Ik durf echter te wedden dat de opbrengst nu hoger is dan een half jaar geleden.

Als ik lees dat velen van jullie sjouwen met stapels papier naar supermarkt, school of sportvereniging ben ik nog blijer met dat blauwe ding.

groetjes van Purk

Kaaskopje?

ik begrijp van jou dat onze stad met papiercontainers gaat werken?waar kan ik vinden in welke wijken dat gaat gebeuren?

Kaaskopje

Kaaskopje

10-01-2009 om 14:11

Volgens mij...

stond dat in het Alkmaars Weekblad. Ik zal even kijken of ik het nog kan vinden.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-01-2009 om 14:16

Ook niet bij jou

In ieder geval niet begin 2009. Ik zie op de afvalkalender van onze wijk voor het hele jaar geen 'blauwe' ophaaldag.

Bedankt

ik zie het op onze afval kalender ook niet,maar ik hoop ook niet dat wij zo,n blauwe container krijgen .
waar laat ik zo,n oerlelijk geval,we hebben al drie containers!

Kaaskopje

Kaaskopje

11-01-2009 om 02:10

Hoezo 3?

Heb jij er een dubbel dan? Ik wil tijdelijk een extra zwarte aanvragen. Er moet het nodige opgeruimd worden.

Ja, niet vertellen

onze grijze container is ooit *verdwenen*.
wij hebben een nieuwe aangevraagd en gekregen van de gemeente,en een week later stond onze oude opeens weer tijdens ophaaldag aan de straat,vandaar dat wij nu twee grijze containers hebben.ideaal moet ik zeggen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.