Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-12-2008 om 20:38
Hai,
Omdat ik helaas geen geld heb voor een nieuw bed, hadden we besloten om ons oude bed te "pimpen".Het was van een soort roestbruinachtige kleur metaal, nu is het door ons zilver gespoten.Erg mooi, maar ik vind het wel erg zilver, en wil proberen om het een beetje oud eruit te laten zien.Niet zo strak meer.Maar...hoe?Ik ben bang dat ik met schuurpapier krassen maak, kunnen we weer overnieuw beginnen! Wie heeft een tip?
Alvast bedankt!!
24-12-2008 om 11:54
Ik heb
de feestkruk van school na het zilver spuiten wel met een zacht schuurpapiertje, met hele fijne korrel , geschuurd. Toen heb ik een heel klein beetje zwarte verf flink verdund met terpetine ( echt waterdun en opwrijven met een doek en dat eroverheen gesmeerd. Zo kwamen de geschuurde delen matter over en kregen we echt de oude look.
Maar of dat op een metalen bed ook kan? Kun je niet op een onopvallend plekje een klein stukje schuren om te kijken wat je evt. weer over kan spuiten met de spuitbus?
Je zou het ook met zo'n wit speciaal sponsje even een stukje kunnen proberen dan zou je ook de ergste glans eraf kunnen krijgen.
Succes!
24-12-2008 om 14:27
Met een sponsje
heel dun wat zwarte verf erover 'vegen'. Zodat je dus het zilver erdoorheen blijft zien.
24-12-2008 om 15:29
Bedankt!
Bedankt voor de tips, ik ga het na de kerst denk ik eerst proberen met heel dun zwarte verf erover te sponsen....kijken hoe dat uitpakt!
Fijne dagen!