Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nasha 1st

Nasha 1st

03-01-2011 om 23:31

Oude poes is niet in orde

zondag al naar de DA geweest, iets over nierfalen....er moet bloed geprikt worden. Ze is loom en loopt wat wankel, eet kleine beetjes en is zo niet zichzelf....iemand hier ervaring. Ze is overigens 16...Kan het nog wat worden (hou rekening met ene druk huishouden waarbij beiden werken en de kinderen nog jong) of moeten we ons beter op het ergste gaan voorbereiden....?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dierenarts

dierenarts

11-01-2011 om 15:47

Geen destructie op rekening

Nee, dat vind ik ook, klinkt wel erg cru.

Poezie

Je hoeft pas te bellen naar het crematorium als je dier dood is. Een dier gaat vaak toch onverwacht dood, net als bij mensen bel je dus na het overlijden.
Ik weet niet of het "beter" is om je dier zelf naar het crematorium te brengen. Ik heb m`n hond op een deken, op schoot genomen, in de auto. Een dood dier is net als een mens ontzettend zwaar. Maar ik had geen Deense dog.
Ik heb `m vanaf de dierenarts na een belletje direct kunnen brengen. Het was zelfs `s avonds, geen probleem.
Je dier wordt daar in de koeling gelegd en wij zijn de volgende dag nog even geweest zodat mijn (toen) kleuterzoon afscheid kon nemen. De hond lag toen keurig op een tafeltje onder zijn dekentje met een kunstof bloemetje erbij.
Had ik niet om gevraagd, maar dat hebben ze daar gedaan, speciaal voor mijn zoon. Goed hè?
Enkele dagen erna is hij gecremeerd met enkele honden en poezen samen.
Kijk, het is maar net hoe groot je dier is. Een deense dog gaat misschien apart. En een tekkel met meerdere. Heb je er meer geld voor over of wil je het gewoon liever, vraag je om een aparte crematie. Wij konden ook bij de crematie zijn, maar dat hebben we niet gedaan.
Eerlijk gezegd zou ik de kosten niet meer weten. Het is alweer een jaar of 8 geleden. Zal wel veel in veranderd zijn. Het gaat ongeveer op gewicht. Een deense dog kost misschien meer als een tekkeltje. Gewoon even bellen en informeren hoe dat gaat.
Je kan misschien ook een keer gaan kijken?Vaak heeft ene crematorium ook een dierenbegraafplaats. Kan je kijken wat je prettiger vindt uit de vervelende opties.
Ik ben een type die er een fijner gevoel aan overheeft om ook de vervelende zaken zelf te regelen. Ik laat mijn hond niet door een kerel ruw achter in een vrachtwagen "gooien". Je kan je ogen ervoor sluiten, ook goed. Maar ik wil zelf zien wat ze met mijn dier doen. Dood is voor mij net zo gewoon als leven.
Ik hoef geen opsmuk, toeters en bellen, wel respect.
Wat een verhaal, na al die jaren grijpt het me nog aan.

Poezie

Weet je, ik zit al de hele tijd te peinzen wat je dán op een rekening zou moeten zetten. Geen "crematie", want dat is misleiding. Kennelijk is ook "destructie" geen goed idee, want te confronterend voor een aantal mensen. Dat kan ik me op zich wel voorstellen. Maar wat dan wel? Ik heb geen goed alternatief.

Fiorucci

Fiorucci

11-01-2011 om 18:27

Misschien...

Nou ja, na destructie volgt uiteindelijk crematie. Dus gezamelijke crematie dekt toch wel de lading en 'staat' een stuk minder heftig. Nog een reden waarom ik dat vriendjesgedoe niet leuk vindt....de vriendjes van mijn kat liepen hem dus te zoeken, thuis....

Rosase

Rosase

12-01-2011 om 12:00

Destructie is geen crematie

Destructie is verwerking van dierlijk afval en bij de destructor gaat het er echt heel anders aan toe dan bij een crematorium (mag ik hopen).

Ikzelf zou er net heel veel moeite mee hebben als ik zou kiezen voor gezamenlijk cremeren en ik zou er achter komen dat het dier naar de destructor is gegaan. Dat zou ik echt misleiding vinden. En een verschrikkelijk idee.

Blijft moeilijk. Wij hebben ooit gekozen voor alleen cremeren en dan de as retour. Was peperduur en achteraf zaten we te kijken met die urn met as. Want wat doe je daar nu weer mee. Wij hebben poes uiteindelijk met urn en al begraven in de tuin, onder het tuinpad. Die gaan we dus ooit weer eens tegenkomen.... of anders een volgende bewoner van ons huis.
We kregen van het crematorium inderdaad een mooi schrijven dat onze Y. op die en die dag een waardig afscheid had gehad.

Als ik nog een keer voor de keuze zou staan zou ik kiezen voor gezamenlijk cremeren en uitstrooien van de as ofzo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.