Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Luda

Luda

29-11-2008 om 16:12

Ouderschapsverlofkorting

Ik lees net dat er een ouderschapsverlofkorting bestaat. Wie weet hoe dit precies werkt?

Uit de gegevens (2007) van internet lees ik dat je 3,76 per uur moet rekenen. Stel dat je een dag in de week opneemt dan komt dit bedrag op 1564 euro per jaar. Wij zitten in de hoogste belastingschijf, betekent dat dan dat we ongeveer 750 euro "verdienen"?

Of zie ik het totaal verkeerd?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

29-11-2008 om 17:03

Niet verdienen

Hoi,

Ouderschapsverlofkorting kun je nooit op verdienen, wel kan het de inkomstenderving verkleinen. Dus als je werk 100% vergoedt, dan krijg je geen ov-korting.

Liora

Jippie

Jippie

29-11-2008 om 22:01

Levensloopregeling

Belangrijke voorwaarde is wel dat je deelneemt aan de levensloopregeling. Zie http://www.allesoverheffingskortingen.nl/ouderschapsverlofkorting/

Luda

Luda

29-11-2008 om 22:07

2009

Per 2009 zal dat waarschijnlijk veranderen. Er is ook het plan om het van 13 weken naar 26 weken te verhogen. Moet alleen nog door de eerste kamer worden goedgekeurd.

Liora ik ga er ook niet vanuit dat we er op gaan verdienen. dat heb ik misschien onhandig geformuleerd. Ik wist niet van die korting dus je inkomstenderving wordt daardoor minder, maar heb ik het zo goed begrepen dat je dat bedrag dus mag aftrekken waardoor we ongeveer 750 euro extra hebben?

Ik wil alles afwegen, inkomen wordt ook minder waardoor we meer terugkrijgen voor de kosten van het kinderdagverblijf.

Met welke voor-of nadelen kunnen we nog meer te maken krijgen? Pensioen, lease auto? Of ligt dat bij de werkgever?

Overigens heb ik dit pas vanmiddag verzonnen en nog niet eens aan vriend voorgelegd....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.