Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Polly Shearman

Polly Shearman

27-11-2008 om 14:33

Pakjes avond dilemma

Hoi,
Joepie het is weer bijna pakjes avond... heb echter advies nodig hoe ik het dit jaar in het vat ga gieten.
Ik heb van smorgens 7 uur af 5 kinderen in huis, die niet naar school hoeven die dag. De twee jongste gaan nog wel een dutje doen maar de ander gaan niet weg.
SMiddags bakken we traditioneel pepernoten ( komt nog vriendin met 2 kinderen) en manlief is om half 5 thuis...
savonds is het dus pakjes avond.. maar omdat ze niet naar school zijn is het erg lastig voorbereiden. De buren hebben allemaal kinderen dus de zak kan niet even daar staan. In een afgesloten kast wel maar hoe ik hem daar dan weer uitkrijg is de vraag.
De oudste gelooft ook niet meer, dus die let goed op. Maar ik wil dat het voor hem ook nog een soort verassing is.
Wij eten altijd tapa's op pakjes avond, en dan tijdens het eten... tja>.. maar hoe??? iemand suggesties??
Ik weet het echt niet..
groet, polly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Heb je een berging?

heb je een berging of schuur buitenshuis? Dan zou je de zak (bij voorkeur in een verhuisdoos verstopt) daar kunnen zetten, een van de buren de sleutel geven, en die dan vragen later even dat ding eruit te vissen en aan te kloppen.

Jij doet natuurlijk zonodig hetzelfde voor die buur ('o verdraaid, even een brief posten!')
grap is dan natuurlijk dat alle familieleden in huis zijn op het moment dat de pakjes voor de deur staan.

Groeten,

Temet

Nyn

Nyn

27-11-2008 om 14:53

Ruilen? verstoppen? alvast zetten?

Kan de zak met pakjes niet 'smorgens al voor de deur staan met een brief dat ze op papa moeten wachten? (Of is dat wreed? )
En wel alvast ergens in huis verstopt, 's avonds een brief dat ze ze moeten zoeken?
Of ruilen met de buren: een buurman die verbaasd komt dat er een verkeerde zak in hun fietsenberging staat?Heej.. en in die van jullie ook? Vinden ze de zak perongeluk eerder, dan vertel je dat sint die vast heeft verstopt voor de buren en dat ze nix mogen zeggen... Dat is wel leuk spannend!

hah leuke tijd he!

Wij hebben op een vrije dag ook wel eens pakjesochtend gevierd, konden ze de hele dag nog lekker spelen en was het ook niet zo eng spannend aftellen...
De topper is nog steeds de dag dat er toevallig twee mannen aan onze schoorsteen metselden. Zij kwamen halverweg de middag met een zak van het dak: Zo konden ze niet verder! De kinderen vragen zich nog steeds af hoe dat kon. hihi Leve het badkamerraam!

angel3

angel3

27-11-2008 om 15:24

In de auto?

in de auto verstoppen?
als je die hebt....
als man thuiskomt zak eruit, voor de deur zetten en vragen of buren even kloppen, bellen of iets dergelijks...

leuke avond!

judiths mama

judiths mama

27-11-2008 om 15:31

Oudste inschakelen

Bij ons thuis mocht mijn broer juist meedoen in het geheimzinnige. Dus, hij ging na een hint van mijn moeder even naar de 'wc' en ineens werd er gebeld en gebonkt. Terwijl wij naar de deur liepen kwam mijn broer snel achterom en er weer bij staan.

Zet de zak in een vuilniszak in de schuur, dat zou bij ons echt niet opvallen, de hele dag.

Wij gaan waarschijnlijk de oppas inschakelen, woont aan de overkant, ben benieuwd of ze mee wil doen.

Veel plezier!

desiree

desiree

27-11-2008 om 16:23

Zolder

Hier een keer gedaan (idee 'geleend' van schoonzus): zak en wat strooigoed van te voren op zolder. Op het moment supreme 'moest ik nog even de was ophangen' (op zolder). Ik heb een broekspijp van een pietenpak om m'n arm gedaan, zwarte handschoen aan, (groot) zolderraam open gezet, wat strooigoed op de trap gelegd, naar beneden geslopen, en toen:
Hard op de deur bonzen, strooigoed naar binnen gooien, en met heel veel kabaal naar boven gerend. Daar snel pietenpak en handschoen van m'n arm gedaan en verstopt - en vervolgens met een verbaasd gezicht naar beneden, de rest van het gezin tegemoet: 'Ik zag net een piet heel snel naar boven rennen! en kijk nou wat hier staat!'
Was een groot succes!

Desiree

Sjocola

Sjocola

27-11-2008 om 17:07

Buren

Wij zetten de pakjes altijd bij de buren neer, die bellen/bonken op het gevraagde tijdstip aan, zal echter laatste jaar zijn dat dit zo kan gaan, dan zijn daar de kindjes ook in de sint-leeftijd.
Dus ik lees even mee....

Vera*

Vera*

27-11-2008 om 18:15

je zet de zak boven op zolder/het balkon/de schuur. Maar wel dat ze de zak niet zien.
Na het (vroege) avondeten gaan we buiten kijken of we nog zwarte pieten zien op het dak (zaklampen mee) en na een klein ommetje weer naar huis. En dan laten we ze zoeken of zwarte piet al is geweest. Dan rennen ze door het hele huis en vinden vanzelf de zak.

Artemisia

Artemisia

28-11-2008 om 09:20

Vorig jaar

Wij beginnen pakjesavond vroeg, eigenlijk is het pakjesmiddag bij ons. Vorig jaar ging ik met kinderen nog even boodschappen doen (o verhip, de melk vergeten!), en intussen komt Man thuis van zn werk, zet de pakjes in de woonkamer, springt weer op de fiets om ons na een rondje-om toevallig tegen te komen als we uit de supermarkt komen. Ik lees dit draadje met groot interesse, want dit jaar wil ik wel met iets anders op de proppen komen.
Artemisia

Z0nnetje

Z0nnetje

28-11-2008 om 09:35

Hier ook zolder

Een van ons moet dan 'even de was ophangen' gooit een kamer van de kinderen overhoop (Rommel-Piet) zet de kado's in de kamer/hal/trap. Raam wijd open...

En dan weer rustig naar beneden. Na een minuut of 5.. ineens zeggen.. Joh, stil eens, wat hoor ik....

Dit is al jaren bij ons een succes, en elk jaar nemen we een andere kamer

Gezellig

Wat een GEZELLIG draadje is dit, ik krijg helemaal zin in pakjesavond. Ik heb er ook wat tips uitgehaald. Ik weet namelijk ook nog niet hoe ik het moet doen. Oma en Opa komen ook met een hele berg kadootjes, er is niet maar één zak. Tante komt ook, maar haar kadootjes gaan we al eerder ophalen en bij ons opslaan. En vriend moet ook van mij nog de deur uit om hier en daar wat kadootjes en gedichtjes voor anderen neer te leggen. Twee jaar geleden merkte mijn dochter al op dat papa altijd naar de wc is als Piet aan de deur bonkt. Ik ga dus een streng met jullie tips aan het werk!

Caro

Caro

28-11-2008 om 11:38

Hier

Hier al een paar jaar met de pakjesavond hetzelfde ritueel. Oudste gelooft niet meer, maar jongste wel.
De kids gaan nl ieder jaar met papa een rondje rijden met de auto op zoek naar Pieten. Dan heb ik de tijd om in het hele huis kadootjes te verstoppen. Op iedere verstopplek liggen er 4, dus voor allemaal 1.
En als ze weer thuis komen, staat er een leuk verpakte schoenendoos bij de openhaard. Ik weet natuurlijk ook niet waar die vandaan komt, maar toen ik op het toilet zat heb ik wel gerommel in huis gehoord In de doos zitten enveloppen met daarin een briefje waarop staat waar ze mogen zoeken. Na 3 enveloppen is het pauze, dat staat nl op het begeleidende gedicht. Gezellig open haard aan, hapjes en drankjes erbij en we hebben een top-avond.

Oh ja, ik laat de mobiele van mijn man altijd overgaan (trilstand) zodat hij weet dat hij weer naar huis mag komen.

Hier echt een enorm succes.

Veel plezier allemaal, groetjes Caro

Wauw

Dat loopt gesmeerd zeg! Dit idee neem ik even mee naar huis

Polly Shearman

Polly Shearman

28-11-2008 om 12:09

Tjonge!

wat een tips!!
kleine verandering in dagprogramma, toen manlief hoorde wat een gezellige bedoeling het hier zou worden met 7 kinderen en pepernoten bakken heeft hij besloten een vrije dag te nemen... heel fijn, die man van mij!
Ik denk dat ik toch voor de schuur optie ga, want in huis op de zolder is niet handig want daar slapen de 2oudste dus die spelen daar ook. Gelukkig past alles wel in 1 zak.
We hebben een keer de zak op de slaapkamer bij het open raam gezet en de buurman ( die had nog geen kinderen) zeer luidruchtig over het dak van de uitbouw laten lopen... gut dat was me toch spannend. Maar buiten loeren of er pieten zijn vind ik ook erg leuk. Dan kan ik altijd even met jongste terug naar huis lopen omdat hij een vieze luier heeft natuurlijk....

oh zo spannend, ik ga er nog even verder op broeien, blijf vooral jullie ideeen hier posten!!

groet, polly

Janna3

Janna3

28-11-2008 om 15:02

Brief posten

Wij moeten altijd nog even vlak voor de tijd een brief posten. Als we dan terugkomen staat het raam van onze slaapkamer wagenwijd open! De vloer van de slaapkamer ligt bezaaid met pepernoten en er staat een grote zak met cadeautjes. Papa en opa en oma hebben helemaal niets gehoord...

Nasha the first

Nasha the first

28-11-2008 om 20:11

Pakjesochtend!

Dat is een goed idee voor ons! Hoe kleed je zoiets in? Vader heeft late dienst op 5 december, dus ik wil de pakjes ochtend op 6 december doen, maar de kinderen worden natuurlijk al gek gemaakt die vrijdag dat het sinterklaasavond is.....wie o wie helpt me?

Seej

Seej

29-11-2008 om 02:26

Piet ging bij ons in bad

Een paar jaar geleden is er bij ons een Piet in bad geweest. Manlief had, toen ik met kids naar zwemles was, de badkamer bewerkt alsof er dus een piet zich gewassen had. Bad vol laten lopen met veel schuim. Handdoeken en washandje rond laten slingeren. Scheermes en schuim in het zicht gelegd. Fohn, gel, borstel etc.
Pakjes lagen her en der verspreid in de badkamer; in de wasmand, in het kastje, randje van het bad etc.

Na het eten vroeg ik dochter om een vieze theedoek in de wasmand te gaan gooien (en die staat dus op de badkamer). Dat werd een gegil en geroep natuurlijk!
Erg leuk was dit.

Alvast veel plezier!
Groetjes Seej

Nasha the first

Nasha the first

29-11-2008 om 09:50

Al goede tips!

Pelle, die van jou is goed uitvoerbaar! Mochten er nog meer ideeen zijn, hoor ik het graag!

Bellefleur

Bellefleur

29-11-2008 om 10:21

Opvoedpiet

Wat een leuk draadje is dit! Mijn kinderen zijn er inmiddels achter dat papa altijd naar de wc gaat op het juiste moment... Ook gaat papa altijd samen met de kinderen een eindje wandelen, om te kijken of ze pieten zien. Dan heb ik de tijd om dingen voor te bereiden. Oudste gelooft niet meer, vorig jaar had hij ook kadootjes geleverd. Staat er bij de achterdeur een piepklein zakje. Hij staat me verbijsterd aan te kijken, want zijn kadootjes alleen al waren te groot voor die zak. In dat zakje heb ik wat akelignuttige kadootjes gedaan, en een gedicht van de opvoedpiet, dat ze wat tevredenheid moesten leren. Gelukkig had Lieve Piet er een regel ondergeschreven, dat ze maar eens in de schuur moesten kijken. Daar stond de grote zak. Groot succes.

Inderdaad n leuk draadje

hopelijk doe ik nog de gouden tip op voor 5 december

gula

Polly Shearman

Polly Shearman

30-11-2008 om 13:04

Aaargh!

andere jaren heb ik ook regelmatig zwarte handen gemaakt maar dat was met smink,
nu had ik dat niet bij de hand en had ik het met zwarte waterverf gedaan,
piet heeft tv gekeken en de takken in een nieuwe bak gedaan overal zwarte handen!
grote hilariteit... maar helaas.. ik krijg het er niet meer af ! whahahah zeker niet van de afstandsbediening whahah de rest kan ik nog met jif ofzo proberen.

groet, polly

Nasha the first

Nasha the first

30-11-2008 om 15:55

De brief!

Zat dus vanmorgen in de schoen! Oudste heb ik deelgenoot gemaakt ) Gezegd dat hij het spel mee moet spelen, hoe bijzonder het wel niet is!!! Hij had meteen nog wat plannen, om ook een beetje rommel in huis te maken....Komt goed dus....Vrijdag gaan we lekker het speculaas versieren dat ik gekocht had, misschien Sinterklaas CD, dan schoen zetten, zingen en naar bed....en als ze slapen, zorg ik dat alles klaar komt te staan!!! Heb er nu al zin in, weer eens anders dan anders dit jaar!!! Ook leuk!

Ohhh polly

heb je het er nog afgekregen met jif oid?

gula

Marmar

Marmar

01-12-2008 om 03:52

Herinnering....

Ik was nog een kleuter en had van mijn moeder een winterwortel gekregen voor 'het paard'. Naast de schoen lag het ding op een mooi schoteltje in het halletje bij de voordeur. Ik zong mijn mooiste liedje.
'S Morgens werd ik wakker en ging met mijn broertje als eerste kijken wat er in onze schoen zat! Met onze schatten renden we daarna naar de slaapkamer van onze ouders. Er was iets ergs gebeurd..... Dat paard had de wortel wel opgegeten, maar was daarbij ook op het mooie schoteltje gaan staan! Het lag er in scherven... En het had er zich nog aan bezeerd ook want er lag wat bloed!
Pas jaren later hoorden we wat er echt gebeurd was. Pa moest 's nachts even naar de wc, had het licht niet aangedaan, en was onderweg prompt op het schoteltje gaan staan. Had zijn voet gesneden aan de scherven. Had zijn voet daarna wel verzorgd, maar niet meer gedacht aan het schoteltje.

Bellefleur

Bellefleur

02-12-2008 om 09:15

Marmar,

Wat een mooi verhaal! Geweldig! Wij hebben jaren geleden van ontbijtkoek en water paardenkeutels geknutseld. Komen de kinderen geschokt onze slaapkamer binnenrennen dat het paard binnen is geweest...
Ook laten we de rommelpiet altijd komen. De kinderen komen dan de kamer binnen, en dan is er overal troep, alles op z'n kop. Vorig jaar geloofde het ene kind nog, het andere niet. Heeft de Rommelpiet samen met oudste kind alle schoenen in een rijtje door de kamer gezet, met in alle schoenen iets: vitaminepillen, afwasborstel, pepernoten enz. enz. Het mooie was dat toen de oudste beneden kwam hij deed alsof het een enorme verrassing was.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.