Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Parkeren Amsterdam Buitenveldert tijdens marathon

Over 2 weken gaan we met 3 personen meedoen aan de halve marathon in Amsterdam. Een treinkaartje kost 35 euro per persoon. Nu heeft 1 van ons een busje en daar kunnen ook 3 fietsen in. Het plan is om ergens ten zuiden van het olympisch stadion te parkeren en verder te fietsen. We zijn echter niet bekend in dat gedeelte van Amsterdam. Is dit een goed idee? En waar kunnen we dan het beste parkeren? We hebben een TomTom

Amstelpark

http://www.amstelpark.info/route
Ik weet niet of je dichterbij ook nog gratis parkeren hebt maar het kan bij station Rai in de buurt, bij het Amstelpark.

Zondag?

De marathon is op zondag toch? Dan kun je in de meeste delen van Buitenveldert gewoon gratis parkeren. Buitenveldertse Laan enzo. Dan ben je op de fiets echt zo bij het startpunt van de marathon.

omgeleid

Ik zou wel ruim de tijd nemen. Vanwege de marathon worden de Europaboulevard en de Stadionweg, beiden aanvoerroutes naar het Amstelpark, afgesloten. Kan zijn dat je via een andere afslag naar het Amstelpark komt. Misschien even met de organisatie bellen?

Ik weet een betere plek

Ik zou ten westen van het stadion gaan staan. In het stukje dat Riekerhaven heet. Kijk maar op de kaart. Achter het stadion loopt water en precies aan de overkant ervan. Kijk maar op de kaart: Jaagpad, Helicopterstraat, Vliegtuigstraat of Anthony Fokkerweg. In dat stukje. Het is een soort industriegebiedje met grote winkels als zo'n tapijtwinkel, de praxis en beter bed. Er wonen dus bijna geen mensen, de winkels zijn op zondag dicht en er is dus heel veel parkeerplek.
Omdat ik geen auto rijd weet ik het niet helemaal zeker, maar volgens de parkeersites die ik heb bekeken is het op zondag overal gratis behalve in het centrum. Maar het is daar in Riekerhaven zeker gratis. Als je echt vlakbij het Jaagpad kan staan, dan zou je kunnen lopen naar het stadion, dat is misschien tien minuten. En dan hoef je ook geen plekje voor je fiets te zoeken, want die kun je niet vlakbij het begintpunt kwijt.

En succes met het lopen!

Afslag s107

Da's de afslag. En die is vast niet afgesloten op die zondag.

Theekopje

Theekopje

04-10-2014 om 21:20

site

Je hebt gezien dat op de site ook uitgebreid advies staat over parkeergelegenheden, en dat je tegen gereduceerd tarief kunt parkeren? http://www.tcsamsterdammarathon.nl/bereikbaarheid/

Gereduceerd tarief

Is duurder dan gratis....

Theekopje

Theekopje

04-10-2014 om 23:08

Is ook zo

Is ook zo, maar als ik voor 5 euro op een gunstiger plek kan parkeren dan gratis dan heb ik dat er wel voor over.

W!ske

W!ske

11-10-2014 om 19:41 Topicstarter

Dank

Bedankt voor de reacties we zien elkaar maandag weer dus dan zullen we beslissen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.