Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

25-06-2019 om 09:50

Parkeren bij een tuin


Jesse_1

Jesse_1

26-06-2019 om 18:56

Volgens mij spelen er 2 dingen

Als ik het verkeerd zie, moet je het zeggen Kaaskopje.
- jullie hadden voor een (eigen) parkeerplaats die jullie omgebouwd hebben tot tuin en waarna de gemeente een paal heeft geplaatst en er nu dus ook geen auto meer zou kunnen komen als dat nodig is (of voor eigen bezoek bv dochter)
- achter bij de achtertuin hebben jullie een extra uitgang gemaakt die uitkomt op een openbare parkeerplek. Doordat mensen daar strak inpakeren, kunnen jullie niet via die toegang de tuin in en moet je omlopen naar de eigenlijke ingang voor.

Het enige dat jij wilt is dat mensen die achter parkeren, dat iets verder van julllie eigen gecreëerde toegang af doen, zodat je er nog langs kunt.

Ik heb het idee dat een aantal mensen hier, gezien de reacties, die dingen door elkaar halen. Of ik snap het niet, dat kan natuurlijk ook.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-06-2019 om 03:15

Skik

Jesse heeft het goed samengevat. Mijn dochter kan haar auto wel kwijt. Het gaat er puur om dat het parkeervak bij onze achter uitgang tot in de heg volgezet wordt met auto's en ook fietsen, waardoor we er niet of amper omheen kunnen. Ook pakket bezorgers niet. En die kunnen ook niet voor om bij de tuin parkeren vanwege het paaltje.

Floria

Floria

27-06-2019 om 07:02

fietsen?

OK, als er dus andere fietsen staan, kun jij toch ook een fiets voor je heg zetten zodat er geen auto tot in de heg gezet wordt?

Verder kun je weinig doen, lijkt me, als het parkeervak tot aan de heg loopt. Behalve misschien je uitgang verplaatsen zodat die midden tussen twee vakken komt, of inhammen in je heg snoeien.

Dees

Dees

27-06-2019 om 07:17

Bij de inrit

Ik denk juist dat je je moet richten op de plek waar die paal is geplaatst. Dat is de uitgang die verder als het goed is helemaal is ingericht als inrit naar je tuin. Maak daar weer ruimte genoeg voor een auto en de gemeente moet wel begrijpen dat die paal in de weg staat. Dan kun je dat aangeven bij de gemeente zo van "hey er staat een paal op de inrit naar mijn eigen parkeerplaats dat is niet toegestaan." Gemeente zal dan moeten vaststellen of dat het geval is en dat kun jij aantonen doordat de stoep ervoor is aangepast en je de ruimte in je tuin hebt.

Die extra aangelegde uitgang hoef je dan niet meer te gebruiken en dan heb je ook geen last meer van de geparkeerde auto's op het parkeerterrein.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-06-2019 om 10:21

Dees

Ik moet sowieso wat nadrukkelijker benoemen dat die paal niet goed staat. Alles wat ik bij de achteruitgang kan bereiken is prettig. Maar als ik de reacties zo eens lees, moet ik nergens op rekenen.

De voorkant, dus de voortuin, ligt aan een fietspad waar je alleen met een auto mag komen om te laden en lossen en eventueel voor klusdoeleinden. Wij zouden er tot in onze tuin langs mogen en dat kan nu niet. Dochter moet gewoon parkeren waar ruimte is en dat is het probleem verder ook niet. Meestal kan dat wel. Dat maakt dat gedrag bij onze uitgang juist ook zo apart. Zelfs als er genoeg plek is... toch daar.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-06-2019 om 10:28

Flavia

Hmmm... een fiets neerzetten. Het kan soms zo simpel zijn 😃

Kaaskopje

Kaaskopje

27-06-2019 om 10:29

Sorry Floria

...

Half a twin

Half a twin

27-06-2019 om 10:43

Raar gedrag

30 meter van ons huis is dat parkeerterreintje voor 22 auto's met smalle toegang, 125 meter van ons huis is een parkeerstrook van 20 plaatsen tegenover 3 huizen. De school ligt weer 80 meter de andere kant op. En toch zo rond 8.15 (als de meeste auto's met de eigenaren naar het werk zijn) staan alle auto's van ouders die kinderen komen brengen langs de stoepranden aan twee kanten van de weg waar dus aan een kant een parkeerverbod geldt. Het parkeerterreintje oprijden waar dan nog maar 5 à 6 auto's staan is teveel moeite of zo, laat staan die parkeerstrook gebruiken. Dan moet je namelijk maximaal 200 m. lopen met je kind!
Echt zo'n ikke ikke mentaliteit.
Vanochtend was het helemaal een heksenketel, bij mijn buren werd de nieuwe keuken geleverd waardoor de doorgang ernstig belemmerd werd en iedereen dus meende te moeten toeteren.
Die dagelijkse passanten kan ik niet "opvoeden" en de buren ook niet eigenlijk, hoewel ik het wel benoem als er steen en been geklaagd wordt over te weinig plekken voor het blik. Op dat terrein voor 22 auto's (zonder echt afgebakende vakken) zet iedereen de auto zo maar neer, scheef, heel veel vrije ruimte latend tussen de auto's en soms dwars dat er in de praktijk meestal maar zo'n 18 op kunnen maar dat je eigen gedrag veranderen de parkeerdruk kan verlichten komt bij de meeste buren niet aan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.