Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Parkeren Corpus Leiden

Dit weekend gaan we naar Corpus toe in Leiden (nou ja, eigenlijk Oegstgeest geloof ik). Op dringend verzoek van de jongste gaan we met de auto. Ik heb gezien dat Corpus een parkeergarage heeft, dus dat is wel makkelijk. Alleen vond ik de prijs wat aan de hoge kant en vroeg me af wat de parkeermogelijkheden daar in de buurt zijn.

Mijn vraag is nu simpel: is het slim om in de buurt naar een (gratis) parkeerplek te zoeken of is dat daar helemaal niet mogelijk?

En wie heeft er nog tips voor andere activiteiten in de buurt?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Tango

Tango

10-03-2016 om 14:14

Volgens mij

Ligt Corpus meer richting Valkenburg (maar dan niet Zuid Limburg maar het andere Valkenburg) vlak langs de snelweg. Het hoort inderdaad bij Oegstgeest volgens mij. Er vlakbij ligt wel een klein woonwijkje maar ik denk dat je daar niet mag parkeren.
Wat wel zou kunnen is parkeren bij de Mc Donalds Transferium en vanaf daar lopen. Je kan daar de weg over met een loopbrug. Zou volgens mij moeten kunnen, maar ik weet dit niet zeker.

Tango

Tango

10-03-2016 om 14:16

In de buurt

In de buurt heb je ook nog Naturalis. Ook erg leuk, maar net zo waardeloos met parkeren. Ik denk dat je dan wel de bus kan pakken vanaf het Transferium. Vanaf Transferium rijden ook bussen naar de binnenstad. Verder kan je ook nog doorrijden richting Katwijk, lekker naar het strand.

angel3

angel3

10-03-2016 om 15:45

transferium is 10 min lopen

http://www.transferiumparkeren.nl/leiden-schouw

Vanaf daar 10 minuten lopen. Parkeren is gratis volgens deze site.

Ik vond Corpus zelf al niet goedkop dus die paar euro parkeergeld kon er ook nog wel bij Verder ligt het een beetje afgelegen. Dat Transferium lijkt me idd de beste optie als je een stuk lopen niet erg vindt.

GS

GS

11-03-2016 om 14:57

iets anders

Heb je van tevoren je kaartjes besteld? Wij zijn er namelijk eens geweest en konden onverrichter zaken weer terug: te druk, we mochten er niet meer in! Ik weet niet hoe het nu is, mijn ervaring stamt van een paar jaar geleden.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

11-03-2016 om 15:53

Bestellen

Volgens mij moet je altijd je kaartjes van tevoren bestellen. Wij hebben overigens wel in de garage geparkeerd en ik kan me niet herinneren dat ik het overdreven duur vond.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

11-03-2016 om 15:54

6 euro per 4 uur

Het parkeren kost 6 euro. Dat is toch niet zo heel schokkend?

rutiel

rutiel

11-03-2016 om 21:06 Topicstarter

Transferium

Kijk dat zijn nou tips waar ik verder mee kan. Dank je wel!! Lijkt me een goede optie inderdaad. Dank voor de tip Tango/angel3.

@vesper lynd: niet schokkend hoor, maar gratis is altijd fijner.
@gs: ja we hebben kaartjes
@tango: naturalis is erg leuk, maar ik heb het naeen paar keer nu wel gezien denk ik. Misschien wordt het toch het museum van oudheden of boerhaave. We zien het wel. Wordt ook mooi weer, dus strand is misschien een goede optie!

Moni

Moni

11-03-2016 om 21:12

Museum Volkenkunde

Mijn kinderen vonden dat leuker dan Naturalis. We zijn daar meerdere keren geweest. Net gevraagd aan oudste. Bij Volkenkunde kun je meer zelf ontdekken, de speurtocht is gericht op ontdekken hoewel de speurtocht heel eenvoudig was. Bij Naturalis ligt het meer vast hoe alles in elkaar zit.
Oudste is nu 18, dit is op basis van de herinnering van een aantal jaar geleden.
Blijkbaar houden ze meer van mensen dan van dierenresten

Elke

Elke

11-03-2016 om 23:05

Boerhaave

Boerhaave is volgens mij gesloten tot halverwege volgend jaar...

rutiel

rutiel

12-03-2016 om 13:42 Topicstarter

Musea

Moni, dank voor de tip. Ik had niet aan het museum voor volkenkunde gedacht, maar dat is natuurlijk een hele goede. Kinderen zijn al wel te oud voor een speurtocht (oudste is 20!!) maar er is verder genoeg te doen. Ben vorig jaar nog naar die geisha-tentoonstelling geweest, dat hadden ze echt goed aangepakt.

Elke, he bah... Boerhaave gesloten. Da's nou jammer. Leek me zo leuk in combi met Corpus. Maar bedankt voor de info.

Kent iemand van jullie trouwens het Sieboldhuis? Daar ben ik zelf wel benieuwd naar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.