Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
16-01-2009 om 20:57
Ik ben op zoek naar een patroon om zelf de vulling van wintercrocs te maken.
Ik heb al crocs en ik heb geen zin om een extra paar te kopen omdat ik nu warme crocs wil als sloffen.
Wie weet waar ik een patroon kan vinden?
17-01-2009 om 16:35
het lijkt me dat als je vulling in je huidige crocs gaat doen, ze kleiner worden en dus niet meer goed passen. Verder geen idee of er een patroon voor te krijgen is.
groetjes van Purk
17-01-2009 om 21:02
Ik denk dat het wel past
Ik heb nu wollen zooltjes in mijn crocs (nepperd) gelegd. Ze passen nog steeds. Helaas zijn de zooltjes te kort (eigenlijk voor dochter gekocht).
Ik heb een lage wreef en ook in de lengte zit nog ruimte. Dus ik denk dat aan de bovenkant ook nog wel wat wol past.
Mijn nieuwe idee is: passende wollen zooltjes kopen, zelf nog bovenkantje eraan vast maken. Zo'n omslag voor de mooi heb ik niet nodig. Daar gaat het mij niet om. Dat maakt het zelf maken een stuk makkelijker.
18-01-2009 om 10:05
Oke
het lijkt mij persoonlijk nogal een gefriemel om een bovenkantje voor het zooltje te maken. Het enige dat ik nu kan bedenken is dat je de bovenkant op meet van een lekkere dik sok. Die knip je ruim uit in gevoerde stof en dat naai je op het zooltje. Ik ben wel benieuwd of het dan lekker zit aan de randen. Daaris het dan toch dikker.
Zou de schoenmaker niet iets hier voor hebben? Volgens mij heb je ook wel van die dingen voor laarzen (en dan bedoel ik van die regenlaarzen), maar goed, die moet je echt aantrekken en dat gehannes wil je niet elke keer.
groetjes van Purk
p.s. ik zag nog gevoerde crocs bij de Bristol. Misschien scheelt het wel een heel gepruts om die er gewoon voor de winter bij te kopen. Doe je volgens mij jaren mee.