Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anoniem

Anoniem

04-09-2013 om 11:29

Pfffffff....1 keer een stelende hulp...maar 2 keer?

Ik zit hier echt met knikkende knieen & tegelijkertijd met de stoom uit mijn oren. Ik geloof het gewoon niet.

Misschien weten sommigen van jullie het nog...ben vorig jaar in september begonnen met werken & heb een hulp genomen. Ik kwam er in februari achter dat ze geld stal. Uit mijn portemonnee & ook uit die van de kinderen. Heb toen ik haar verdacht 's ochtends de inhoud van alle portemonnees in huis gecontroleerd & opgeschreven & toen ze weg was weer gecheckt. Het was waar. Heb haar geconfronteerd, ontslagen, etcetera.

Vond het heel lullig, maar wilde niet perse mijn vertrouwen in de mensheid verliezen.

Nieuwe hulp, vanaf maart. Heb haar verteld waarom de vorige zo plotseling was verdwenen. Ben erg tevreden over haar. Ze is er altijd & maakt goed schoon. Ze heeft weinig geld (gaat naar de kledingbank en zo) en verdient hier met 2 ochtenden per week een mooi bedrag bij.

Ik heb echt nooit de neiging gehad om elke keer portemonnees te gaan controleren. Statistisch gezien is het toch idioot als ik nog een keer zoiets zou meemaken?

Ik laat overigens geen groot geld verleidelijk in huis slingeren of zo. Maar mijn portemonnee zit in mijn handtas, en als ik thuis ben als zij er is (da's 1 keer per week) dan verstop ik die tas niet heel erg of zo. Dat moet toch ook niet nodig zijn?? Hij hangt meestal over een eetkamerstoel in een hoekje vd kamer.

Nou, jullie voelen hem al komen. Vorige week wist ik toch echt zeker dat ik 3 briefjes van 50 euro in mijn portemonnee had zitten, maar toen ik boodschappen ging doen waren het er nog maar 2. Tuurlijk dacht ik dat ik het niet goed onthouden had, maar die ochtend was wel de hulp geweest & opeens was er een sprankje argwaan...het zou toch niet....

De rest laat zich raden.

Vanochtend (nadat alle kinderen naar school waren & zij er nog niet was) heb ik gecheckt wat er in mijn portemonnee zat. 140 euro aan papiergeld.

Ze is net weg. Ik heb geen bezoek gehad & nu zit er nog 120 euro in mijn portemonnee.

Jezus!!! (sorry!!!)

Ik ben echt flabbergasted.

Zo ontzettend stom van haar.

En ik voel me zo gruwelijk belazerd.

We hebben net 2 weken terug even bepraat hoe het ons wederzijds beviel, zo na een paar maanden dat ze hier is. en we waren allebei erg tevreden.

Pfffff.

Dus.

Volgende week woensdag ben ik thuis & moet ik het haar maar vertellen. Einde baan.

Ben ik weer hulp-loos.

Durf ik het ueberhaupt nog aan??

Bah!bah!bah!

Ingrid

PS...tips, adviezen en mentale ondersteuning zijn welkom!

PPS...ik haal iedere week een min of meer vast bedrag uit de geldautomaat voor de wekelijkse boodschappen. Dat vind ik prettiger en overzichtelijker dan pinnen. En ik heb geen zin om die gewoonte te veranderen alleen maar omdat ik de mensen die hier over de vloer komen niet kan vertrouwen.


margje van dijk

margje van dijk

04-09-2013 om 11:36

Niet te geloven

Jeetje IngridT! Dit is inderdaad niet te geloven! Weet je het heel zeker? Ja, natuurlijk weet je het heel zeker. Ik kan/wil er ook niet aan, hoe stom kan die hulp nou zijn?

Werkelijk heel erg. Ik heb natuurlijk geen tips of adviezen voor je (ik zou het ook niet weten), maar mijn mentale ondersteuning heb je! En ik zou nog steeds bij n=2 mijn vertrouwen in de mensheid niet willen verliezen, toch maar weer gewoon een nieuwe hulp zoeken en driemaal is scheepsrecht zullen we maar denken.

Margje

Ja margje, ik weet het heel zeker

Heel, heel zeker.

Vorige keer (ik heb ervaring inmiddels...) riep iedereen alhier...kan het niet 1 van je kinderen geweest zijn? Had je het echt wel goed onthouden? het bedrag?

Dus deze keer heb ik gewacht tot ik om 8.15 alleen was. Toen heb ik met pen en papier in de hand de portemonnees in huis langsgelopen & OPGESCHREVEN wat er aan papier in zat.

Lijkt me klip en klaar, toch??

Ingrid

margje van dijk

margje van dijk

04-09-2013 om 11:50

Dan is er geen speld tussen te krijgen.
Gatverdarrie, moet je weer zo'n gesprek aan met die hulp.
Ik moet er niet aan denken.

Bah!

Margje

Ja, afschuwelijk

Daar zie ik ook het meest tegenop. Het wordt natuurlijk een dramaverhaal, want het is een en al voedselbank en bijstand.

Maar dat is nog steeds geen legitimatie om iemands portemonnee leeg te halen.

En ik kan echt niets anders bedenken dan haar te ontslaan. Dat vertrouwen komt nooit meer terug.

Ik hoop stiekem dat mijn man thuis is as woensdag. Die heeft dat klusjje vorige keer ook geklaard (ik moest toen werken die dag) Hij kan dat een stuk zakelijker dan ik.

Kreun.

En dan weer briefjes gaan ophangen in de supermarkt. En mijn schooljaar is net weer begonnen......druk zat.

pfffffffff....

Ingrid

(zou het liefst morgen al iets ophangen bij de lokale AH en Jumbo, maar een beetje lullig als hulp zelf daar mijn tel nr ziet hangen twerwijl ze nog van niks weet....ze is wel zo'n type die de advertenties her en der bijhoudt. En ze komt as vrijdag weer, maar dan is er niemand thuis, dus dat gaat ook niet werekn. Moet ik hier dus ook nog een hele week tegenaan hikken......bahbahbah

Nix geen briefjes

Ingrid: allereerst ook van hier mijn virtuele medeleven.
Wat afschuwelijk zeg.

En verder: geen hulp meer van briefjes. Niet doen. Dan maar een paar maanden of weken zonder. Schakel de kinderen zolang in. Maak een inschatting van het minimale werk en laat de rest inkakken.

Ga dan op Facebook, schoolplein zal je niet meer zo vaak zijn gok ik, of op de golfclub of wherever, en vraag je vrienden om een verwijzing. Echt. Dat is hoe het hier in de stad gaat. Ik deed nooit anders dan via via. En zelfs als het niet beviel, mijn hulpen zijn bv bij een andere schoolmoeder gaan poetsen, dan zie je het effect. Want die moeder was minder tevreden dan ik en kwam bij mij verhaal halen. Snappu? Zo'n hulp die bij een bepaald netwerk schoonmaakt heeft dan meteen 5 of meer huizen te verliezen als ze ergens over de schreef gaat.

In dit geval was ik wel tevreden dus zijn ze bij mij gewoon gebleven, maar je snapt het principe.

Succes!

Dalarna

Dalarna

04-09-2013 om 12:06

Nou ja zeg!

Wat erg! We vermoeden ook iets bij mijn vader thuis en ik wil daar toch een simpel kluisje met sleutel gaan neerzetten (alleen waar bewaart mijn vader die sleutel dan weer)?

Was die eerste hulp niet van een organisatie?

Vic

Vic

04-09-2013 om 12:09

Wat vreselijk!

Ik zou deze hulp wel aangeven bij de politie. Je hebt haar verteld over de vorige, dus dit vind ik een erg brutale actie. Wat bezielt die mensen?!
De volgende hulp maar via via proberen te krijgen, en ik zou dan toch ook mijn geld maar een beetje opbergen als de hulp komt. Al is het natuurlijk van de zotte dat het moet ;-(

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

04-09-2013 om 12:18

Een duvelse tref

Zouden ze hier zeggen.

Ik heb nu mijn 5e hulp, en voor nummer 1,3,4 en 5 steek ik echt mijn hand in het vuur. 2 op rij die niet te vertrouwen zijn is dus echt wel heel erg pech.

Ik zou het ook doen zoals Rodebeuk zegt. Of voortaan alleen nog maar laten poetsen als er iemand in huis is. Dat heb ik bij mijn laatste hulp, die via Marktplaats kwam, lange tijd gedaan.

Overigens geven wij de kinderen ook wel eens een euro om de kamer te stofzuigen.

Mijn hulp zoekt overigens nog wel een adresje, maar ik geloof dat de reisafstand ietwat buitensporig is...

Verstuurd met de Ouders Online iPad app

Fiorucci

Fiorucci

04-09-2013 om 12:28

Oh wat erg

Wat erg, dit gaat weer ten koste van de reputatie van hulpen in het algemeen....overigens, ik hang wel een briefje op als ik een adresje zoek om te werken, dus het feit dat je een vreemde nooit moet vertrouwen gaat bij deze niet altijd op..

Dalarna

Dalarna

04-09-2013 om 12:39

"ik haal iedere week een min of meer vast bedrag uit de geldautomaat voor de wekelijkse boodschappen. Dat vind ik prettiger en overzichtelijker dan pinnen. En ik heb geen zin om die gewoonte te veranderen alleen maar omdat ik de mensen die hier over de vloer komen niet kan vertrouwen. "

Ik vind het juist overzichtelijker om te pinnen omdat ik dan altijd zie dat DAT geld naar de supermarkt ging als ik naar het overzicht kijk op internet. Wij proberen zo min mogelijk te pinnen zodat we veel makkelijker zien waar het geld naar toe is gegaan. Maar goed dit gaat ot.

Wel een ander verhaal dan de vorige stelende hulp

die ging ervan op vakantie, toch?

Deze mevrouw zal ten einde raad zijn. Een portemonnee met drie briefjes van 50, da's weelde voor iemand met bijstand en voedselbank. Ze was misschien best van plan (...) het binnenkort terug te stoppen.

Maar ja, aan al deze empathie heb jij niks, jij zit nu met de gebakken peren en moet de confrontatie aangaan. Sterkte!
Het is echt harstikke rot.

Zo.

mijn netwerk gecheckt & alvast even een mailtje verstuurd naar de ongeveer 50 collega-klaarover-ouders van onze basisschool (daar had ik een leuk distributielijstje van).

Zal even broeden op wat meer acties.

Zelf schoonmaken daar heb ik echt even helemaal geen trek in. En al zeker niet omdat het me nu op deze *&%$#@ manier door de strot wordt geduwd....

Ingrid

Ja bromvlieg,

ze is misschien wel ten einde raad. Maar nogmaals, dat kan geen reden zijn om te stelen toch?

Overigens heb ik haar vorige maand een keer 2 weken loon in het vooruit gegeven omdat de fiets van haar dochter was ingestort en ze geen geld had om een nieuwe te kopen & kind wel naar dorp 10 km verderop moest fietsen voor school. Dus ik vind mezelf best heel OK en flexibel.

En ze werkt bij mij het maximale aantal uren dat ik aan een hulp wil besteden (6 uur per week), ik heb haar (omdat ik weet dat ze krap zit & het geld goed kon gebruiken) in de zomervakantie 4 weken lang gewoon 6 uur per week laten komen en doorbetaald om grote schoonmaak te houden en allerlei extra klussen te doen. Niet slecht lijkt me. Ik heb ook al eens een en ander aan te kleine kleren van mijn zoons naar haar doorgeschoven.

Veel meer kan ik denk ik niet voor haar betekenen.

En die briefjes van 50 zaten echt weggestopt in mijn portemonnee in mijn tas. Ze hoefde die heus niet te zien.
En hoe verleidelijk en eng veel het misschien ook is voor iemand die krap zit....dat mag toch geen excuus zijn?

En ik vind het ook echt vreselijk om haar nu een behoorlijk stuk inkomen in de maand af te nemen (66 euro per week, da's toch niet niks denk ik als je het niet breed hebt).

Maar een andere optie kan ik echt niet bedenken. Toch??

Jemig

Ik ben echt over de zeik zeg.

Moet eigenlijk druk aan het werk, maar kan mijn aandacht er helemaal niet bij houden. Het geld is me nog tot daar aan toe, maar ik voel me echt zo ontzettend belazerd. Als ik gewoon bedenk hoe we vanochtend gezellig een kopje koffie zaten te drinken, terwijl ze toen ik na het hardlopen even aan het douchen was gewoon 20 euro uit mijn portemonnee heeft gepikt. En toen ze wegging ging ze gelijk maar even door om boodschappen doen. Pffffff. Arm of niet....ik ben echt pissed off.

Ingrid

Angela67

Angela67

04-09-2013 om 15:27

Witte werkster

www.wittewerkster.nl
niet alleen zoeken ze voor je, maar er zit ook nog organistie achter die vinger aan de pols houdt en waar het goed zaken mee doen is.
Groet,
Angela
ps nee geen aandelen, maar wel goede ervaring!

Jesse_1

Jesse_1

04-09-2013 om 15:41

Ja, erg

Als je bij het schoonmaken geld ziet liggen en dat de verleiding dan groot is... Maar schoonmaakster is op zoek gegaan naar geld en dat zou mij ook erg treffen .
Suc6 met de zoektocht.

SdV

SdV

04-09-2013 om 16:04

Slechte ervaring wittewerkster.nl

Hier ook een slechte ervaring met een witte werkster(.nl). Ik was in het begin zo tevreden over de hulp dat toen ik de dagen dat ze kwam en ik op pad moest (haar nog wel kon binnenlaten) vond dat ze het vertrouwen wel had verdiend en het geld klaar legde. Toen ik een keer al op de snelweg zat en er achterkwam dat ik wat had laten liggen, bleek zij bij thuiskomst al weg (dat was krap een 20 minuten later). De keer erop nonchalant gevraagd of ze eerder weg had gemoeten die dag. De keer erop ben ik weg gegaan en na een kwartier terug. Geen hulp. De organisatie gebeld en zegden toe met een oplossing te komen maar dat hebben ze flink nagelaten. Niet alleen pech met de dame zelf maar die organisatie deugt voor mij dus ook niet.

Angela67

Angela67

04-09-2013 om 16:07

'ook' ? (sdv)

hoi SdV
je schrijft 'hier ook een slechte ervaring met wittewerkster.nl' maar ik had juist geen slechte ervaring (of bedoelde je het anders?).
gr Angela

Je hebt geljjk ingridt

Je hebt je zeer loyaal opgesteld. Kan me goed voorstellen hoe ongelooflijk beduveld je je voelt. Zoveel toneelspel. Bah!

Rafelkap

Rafelkap

04-09-2013 om 18:40

Oude dametjes bestelen

O bah, Ingridt. Doet me denken aan een oude (bejaarde) vriendin van me, die had verschillende thuishulpen die ook spulletjes lieten verdwijnen. Oude dametjes bestelen, ook bah!
Wel lastig nu, hoe moet je de volgende nu weer vertrouwen. Toch maar beter via via lijkt mij ook.

Tink

Tink

04-09-2013 om 21:29

Jemig

Dat zou je toch in je stoutste dromen (eh nouja, nachtmerries dan) niet bedenken zeg, 2x zo'n ervaring. Bah (
Ik zou ook via via aan een nieuwe proberen te komen. Maar kan me voorstellen dat je nu voorlopig niemand meer echt vertrouwt.
En dan dat gesprek dat nog komen moet . Wat lijkt me dat ellendig zeg. Sterkte daarmee!

Trix

Trix

04-09-2013 om 23:08

Waarom wachten?

Tjonge, wat zwaar kl*te zeg! Dat natuurlijk als eerste... Maar wat ik niet begrijp is waarom je moet wachten tot volgende week. Woont de hulp in de buurt? Ik neem aan van wel, ze zal niet met de auto komen, als ze in de bijstand zit en het zo krap heeft.
Je hebt t nu geconstateerd, hoe eerder dit rotgevoel weg is voor je, hoe beter. Bel haar, mail haar, spreek af, maar ik zou haar niet meer in huis willen hebben. Op staande voet ontslaan en hopen dat je nieuwe hulp eindelijk een eerlijke zal zijn. Driemaal is je weet wel!

Kaaskopje

Kaaskopje

04-09-2013 om 23:25

Dit geeft toch weer een knauw

in je vertrouwen. Echt heel erg. Maar ben ik nu de enige die zich erover verbaast dat je, juist ook na je vervelende eerste ervaring hiermee, gewoon een gevulde portemonnee thuis laat liggen zonder het in een afsluitbare kast/kluis te leggen? Ik heb zelden zo'n bedrag in huis, maar áls ik het in huis zou hebben, zou het toch echt knus met mij meegaan in zo'n situatie.

Trix

Trix

04-09-2013 om 23:54

Dan is het einde zoek

Als je niet eens in je eigen huis je portemonnee in je tas kan laten zitten! Wat doe je dan met je gadgets, alle iPads, gameboys, telefoons wat niet meer? Of die ketting die je voor het douchen af hebt gedaan? Alles opbergen voordat de hulp komt? Ik hoor wel eens van mensen dat ze eerst zelf gaan opruimen, omdat het zo'n bende is. Dit lijkt me de overtreffende trap. Dan is het einde zoek!
Zij moet met haar jatten van de spullen van Ingrid en haar familie afblijven! Dit klinkt bijna alsof je erom vraagt dat jouw geld gejat wordt. Het klopt dat ?140 een groot bedrag is, maar zoals Ingrid zei, dit is gewoon boodschappengeld voor een week. Dat bedrag gaat er bij ons ook zeker doorheen, alleen ik pin alles. Maar dat is ieders vrije keus.
Sterkte Ingrid, hoop dat je zeer begrijpelijke boosheid al weer wat gezakt is

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Dalarna

Dalarna

05-09-2013 om 07:20

Trix

Dat mensen eerst opruimen voor de werkster komt is niet zo gek, ze zien het als stok achter de deur en als de werkster moet opruimen kost dat weer extra geld. De werkster moet schoonmaken en daar haar tijd aan besteden, als ze eerst vuile kleding van de slaapkamervloer moet halen en andere rondslingerende spullen kan ze niet effectief met haar tijd om gaan.

Er zijn natuurlijk mensen die ook de werkster betalen om dit soort zooi op te ruimen maar ik vind het niet gek dat er mensen opruimen voor de werkster komt.

Fiorucci

Fiorucci

05-09-2013 om 07:27

Trix

Iedereen waar ik werk ruimt op,om de reden die Dalarna noemt, maar ook uit respect. Ik vind schoonmaken geen punt, maar vieze onderbroeken oprapen mag je toch echt zelf doen. Ik werk bij iemand met vier pubers, en die moeten hun vloer leeg hebben elke vrijdag. Hoeveel tijd zou ik anders wel niet kwijt zijn aan opruimen??

Trix

Trix

05-09-2013 om 08:56

Sorry maar...

Ik heb zelf geen werkster... Ik hoor dat alleen en denk dan, als ik een werkster zou hebben, zou ik haar de klussen laten doen waar ik zelf een hekel aan heb. Het sanitair, ramen lappen, vloeren dweilen. Daar hoeft toch niets voor worden opgeruimd?
Het ging er mij meer om te stellen dat als je een werkster hebt, dit vooral gemak en rust moet opleveren. Omdat je het al druk genoeg hebt. Als je dan aan van alles en nog wat moet denken en doen voordat deze komt, dan is het voordeel toch weg?
En die vuile onderbroeken liggen bij mij in de wasmand

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tijgeroog

Tijgeroog

05-09-2013 om 09:00

Trix

Als je de vloer wil laten dweilen is het wel handig als die leeg is. Als je wilt dat er gestoft wordt moet er niets op de kastjes liggen.
Verder is het denk ik een goede stok achter de deur, een keer per week even alles opruimen, dan stapelt het zich minder op en heb je daarna een schoon *en* opgeruimd huis,

Trix

Trix

05-09-2013 om 09:28

Jajaja

Ik begrijp het nu wel... Het gaat mij erom dat je je niet schuldig moet laten voelen omdat je geld in je portemonnee laat zitten, hoeveel dat ook is

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-09-2013 om 09:33

Trix

Niemand hoeft zich schuldig te laten voelen door mij. Van een laptop mag je aannemen dat die niet meegenomen wordt. Dat valt ten eerste wel heel erg op als die gestolen wordt, maar dan mag je ook wel met een hutkoffer naar je werk.
Helaas heb ik de ervaring dat zelfs een buur de verleiding niet kon weerstaan. Ik kon het alleen niet hard bewijzen. Veel geld achterlaten terwijl er zonder mij buitenstaanders in huis zijn, zal ik dus niet zomaar meer doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.