Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anoniem

Anoniem

04-09-2013 om 11:29

Pfffffff....1 keer een stelende hulp...maar 2 keer?


Dalarna

Dalarna

11-09-2013 om 16:42

Tjee zeg

Dit had ik nooit verwacht maar wat goed zeg van de politie.

Ik zou het alleen wel lastig vinden als je haar vaak tegenkomt in het dorp maar ja dat zou niet anders zijn als je het op jouw manier hebt gedaan.

goed zo!

Goed van de politie en goed van jou! Ik denk dat je trots mag zijn op jezelf. Haar probleem is haar probleem, niet het jouwe (in ieder geval nu niet meer).

Petje af!

Jons

zo.

Ben nog naar het bureau geweest & heb nog even (in bijzijn van agent) met haar gepraat. Jemig. Ze hebben haar echt tot 5 uur op het bureau gehouden. Dat vond ik wel heftig hoor, had ik niet gedacht. Ze was zeer timide & berouwvol. Uit wat ze zei(ze had het over haar 'weekgeld') maakte ik op dat mijn vermoedens correct waren, dat ze in een soort van schuldtraject zit of zo. Triest hoor. Ik hoop in ieder geval dat ze vandaag zo'n wakkerschudactie heeft beleefd dat ze dit niet nog eens elders gaat doen, danwel dat ze er mee ophoudt als ze het al wel elders doet. Kom je niet achter natuurlijk, maar meer dan dit kan ik ook niet doen.
Heb de agenten nog bedankt voor hun professionele en daakrachtige optreden van vandaag. Petje af. ik vond het echt heel netjes zoals ze dat deden. respectvol, goede communicatie, echt keurig.

Enfin, in ieder geval kunnen ex-hulp en ik elkaar min of meer normaal aankijken als we elkaar nog eens tegenkomen in het dorp zonder ons nog ongemakkelijker te voelen dan we nu al doen. is me ook wat waard.

Nu dus actiepunt 2: een opvolgster zoeken.....pfffffffffff

Ingird

Wat een spannende geschiedenis

Goed gedaan! Gelukkig is de kwestie nu afgehandeld. Hopelijk krijgt je exhulp kansen om uit de penarie te komen. Succes met het vinden van een nieuwe hulp!

margje van dijk

margje van dijk

11-09-2013 om 23:36

tjongejonge

Ingrid, ik ben zwaar onder de indruk! Dat ze dat doen! Het idee alleen al, wat een werk voor die agenten. En wat een stress voor jou. Want ja, natuurlijk is dit stressvol, ik moet er toch niet aan denken om doodnormaal in huis te zitten opruimen terwijl je weet dat de hulp zometeen gepakt gaat worden.

Ik vraag me wel af wat de politie nu verder gaat doen? Er vanuit gaande dat ze geen eerdere vergrijpen heeft gepleegd, wat is het verschil dan met een kruimeldief of zo. Nou ja, ze kan het niet meer ontkennen of wegwuiven, dat is in elk geval winst.

Mijn man opperde gisteren of we misschien niet eens hulp in de huishouding moesten nemen. Nu ik jouw verhaal verteld heb hoeft hij ineens niet meer zo nodig Maar jij veel sterkte met het vinden van een nieuwe!

Margje

Wow

Ik vond heel vervelend te lezen dat het je weer overkwam.
Maar wat een goede actie van de politie zeg! Dat geeft weer vertrouwen.

Naar idee dat zo iemand ook bij Thuiszorg werkt trouwens.

Fiorucci

Fiorucci

12-09-2013 om 07:57

Margje

Gewoon doen, er zitten rotte appels bij, maar dat geldt overal.
Laat die het niet verpesten voor betrouwbare hulpen...

Fiorucci

Fiorucci

12-09-2013 om 07:59

wauw Ingrid

Ik ben onder de indruk, goed gedaan van de politie. Maar dat ze dan ook bij thuiszorg werkt, jeetje.....en die worden niet ingelicht.....
Zo zie je maar, ook via een bureau of organisatie kun je dus zo'n iemand over de vloer krijgen, dat zegt dus helemaal niks....

Puck

Puck

12-09-2013 om 08:47

Tjonge

Wat een hectiek en natuurlijk heb ik groot gelijk, maar ik kan me je gemengde gevoelens heel goed voorstellen. Je zegt dat ze ook in de zorg werkt. Als je denkt dat ze daar dezelfde mogelijkheden heeft om geld te stelen van cliënten dan staat het je helemaal vrij om zelf (desnoods anoniem) te bellen naar haar baas en jou verhaal te doen als waarschuwing. Dan is het verder aan haar baas wat ze ermee doen.

nathalie

nathalie

12-09-2013 om 14:27

Ik ben boos

op Nederland! De bescherming van daders is wel weer ver doorgeschoten zeg. De politie mag niet haar andere werkgever(s) inlichten. Iets met privacy of zo. Ja en hoe zit het dan met de bescherming van de burgers??
Reken maar dat ze bij haar thuiszorgklantjes ook steelt. Misschien niet met dezelfde bedragen, maar 2-3 euro per keer is voor een ouwetje met alleen AOW misschien wel evenveel als 20-30 euro voor Ingrid is.
En ze is nu misschien even geschrokken en ze zal zich een tijdje gedeisd houden maar die begint wel weer als het wat gezakt is. Makkelijk zat toch?
Als de politie het formeel niet mag, dan zou ik voor de methode-Puck gaan en zelf de organisatie inlichten. Het zal je moeder maar zijn waar zij thuishulp is!

gisteravond...

...kreeg ik trouwens nog een lange whatsapp van haar. Vol spijt & of ik wilde overwegen haar een tweede kans te geven. Als hulp dus.

Dat heb ik toch maar vriendelijk doch overduidelijk afgeketst. Dat dat er echt niet in zot.

En over die andere werkgevers...ja, daar voelde ik me ook niet helemaal lekker bij. Dat dat gewoon min of meer kan doorgaan. Ik praatte nog even na met de agent op het bureau en die was er ook erg gefrustreerd over. Hij deelde mijn gut feeling dat de kans klein was dat dat stelen bij mij echt de eerste en enige keer was dat ze dat deed/doet. Maar om nou (anoniem) te gaan bellen??! Ik weet niet eens bij welke organisatie ze werkt....volgens mij is de zorg tegenwoordig ook een versnipperde business, toch? En om nou rond te gaan bellen met de vraag of Truusje de Boer toevallig bij hun in dienst is...da's toch ook raar??

ingrid

Sancy

Sancy

12-09-2013 om 18:38

Ja en nee (en Nathalie)

Ja, het is een naar idee dat deze vrouw ook nog in de thuiszorg werkzaam is, absoluut.

En nee, je mag niet zomaar de werkgever bellen om die te informeren. Dat kan zelfs strafbaar zijn.

Nathalie, ik vind dat je wel heel erg fel van leer trekt, met je "doorgeschoten bescherming", je "reken maar" en "die begint wel weer".

Sancy

Sancy

12-09-2013 om 18:39

*edit*

Het kan strafbaar zijn als smaad.

jeetje

Wat een ontknoping!
Ik heb zelf meerdere hulpen gehad maar geeneen heeft zich ooit aan mijn geld of de spaarpotten van de kinderen of zo vergrepen. Zou het door de crisis komen?

Puck

Puck

12-09-2013 om 21:00

hoezo smaad?

hoe kan dit nu als smaad gezien worden. Zolang je niet zegt Truusje Boer is een dif maar zegt, dat Truusje bij jouw gewerkt heeft en gestolen heeft dan is daarcgeen woord gelogen van.

JansjeRommy

JansjeRommy

12-09-2013 om 22:23

Goed gedaan

Spannend hoor, ik vind het echt goed gedaan. Gelukkig dat je toch de politie erbij gehaald hebt, ken jij haar andere werkhuizen eigenlijk?

Referenties

Je mag als oud-werkgever toch referenties afgeven? Dus dan mag je een andere werkgever toch een referentie hierover geven? Dat is toch geen smaad?

Sancy

Sancy

13-09-2013 om 07:50

Puck

Anders dan bij laster gaat het bij smaad niet per se om beschuldigingen die onwaar zijn.

amk

amk

13-09-2013 om 09:20

bij referenties geeft de potentiele werknemer toestemming om gegevens te vragen bij een voormalig werkgever. Als IngridT de huidige werkgever zou bellen uit eigen beweging is dat een heel andere situatie.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-09-2013 om 23:35

Fijn dat het zo geregeld is

Ik heb vroeger een keer de politie gebeld omdat er flink wat geld uit mijn kamer was gestolen (ik woonde op kamers). Ik vermoedde dat een van mijn medebewoners zijn slag geslagen had toen ik de deur per ongeluk niet afgesloten had. Ik vertrouwde ze allemaal ook eigenlijk. Maar de politie is niet gekomen, ondanks een toezegging, en daar was ik flink teleurgsteld over. Ik kon het niet bewijzen, dus ik had ook eigenlijk geen poot om op te staan. Dus fijn om te lezen dat ze jou wel zo serieus namen en de zaak opgelost hebben. En nu inderdaad weer iemand... Is er geen kind of zus of moeder of vul maar in van een bekende die het wil doen?

nathalie

nathalie

14-09-2013 om 08:45

fel

Ja ik ben te fel en nee de politie mag dat niet, dat snap ik. Maar als dochter van een moeder die te te maken heeft gehad met stelende thuishulpen gebeurt dat zomaar. Want echt als deze mevrouw zo hard geld nodig heeft dan doet ze dit niet alleen bij Ingridt dan kun je er bijna zeker van zijn dat ze dat bij haar andere klantjes ook doet, al mag je dat niet 100% zeggen. Het is gewoon ongelofelijk @#$% dat er geen manier is om die te beschermen hiertegen.

Okee. En nu hulp nr 3....advies in het keuzeproces??

Ik ga morgen met 2 praten & dan kiezen:

nr 1: moeder van school. Kinderen jonger dan de mijne, ik ken haar van de klaarovers en zo. Zit indirect wel in haar netwerk ( een van haar koters is beste vriendje van kleine broertje van beste vriendin van mijn jongste...snappen jullie het nog??). Zeer kordaat en actief type. Mailde me naar aanleiding van mijn oproepje dat haar jongste volgende week 4 wordt en dat ze graag wat te doen wil hebben onder schooltijd. Ze woont een straat verderop (echt, 2 min lopen) en ik vertrouw haar volkomen. Dwz...ze is dusdanig bekend en actief in de basisschool omgeving dat ze zichzelf wel vreselijk publiekelijk aan de schandpaal zou nagelen als ze bij mijn rare dingen zou uithalen.

voordeel: om de hoek, kan 2 ochtenden komen, doet er verder niks naast dus bij een griepje of een ziek kind komt ze gewoon een dagje later.
nadeel: is het lastiger tegen een semi-bekende te zeggen dat je vindt dat de keuken wel iets grondiger gepoetst mag? en zo? Maar ik denk dat we daar afspraken over kunnen maken. Zo'n type is ze ook wel. No nonsense. Houdt van duidelijkheid.

Nr 2: Hulp via vriendin. Die is tevreden over haar. Ze werkt er al 2 jaar. Nadeel: ze kan (maar) 1 ochtend per week komen, max 4 uur, en ik wil liever ietsje meer. 5 a 6 uur, zodat ze ook eens ramen kan lappen en zo.Ze heeft meerdere adressen en is dus wat minder flexibel qua dagen. En ze werkt sowieso niet in de schoolvakanties. Ik ken haar niet, maar ze komt morgen even langs om even kennis te maken en te checken wat al dan niet kan & of ik haar zie zitten.

Ik twijfel......

Aan de ene kant voel ik me beter bij de buurtmoeder. Die ga ik echt probleemloos een sleutel geven. En het is een aardig mens. Ik vind het leuk dat ze het aanbood & ze is nogal een actief kordaat type...die maakt vast heel prima schoon, denk ik.

maar goed, de andere is natuurlijk een 'ervaren' hulp. Dus die doet het ook prima. Vriendin is tevreden over haar. Maar ik ken haar niet, al heb ik natuurlijk nu wel echte via via referenties. Toch blijf ik me lullig voelen een 'vreemde' de sleutel van ons huis te geven. Irreeel natuurlijk, maar het zal wel komen door de &%$#@#% ervaringen die ik heb gehad.
Heb haar al even aan de telefoon gesproken, maar nog niet gezien.l

Welke zouden jullie kiezen?

Objectief gezien zou ik voor de ervaren hulp moeten gaan natuurlijk, maar toch neig ik naar de buurtmoeder....twijfeltwijfel...

Ingrid

en,. oh,

bedankt voor al jullie enthousiaste bijval dat ik het zo heb aangepakt. Achteraf, nu een week later ben ik in retrospect nog steeds tevreden. Dit geeft een veel beter gevoel van 'klaar' dan alleen een gesprek met risico dat hulo alles galshard blijft ontkennen.

Ben stiekem ook een beetje trots op mezelf dat ik dit 'gewoon' gedaan heb.

En ik heb besloten dat ik niet verder ga rondvissen of bellen waar ze nou verder werkt. Voelt voor mij te 'klikkerig'. Hoe lullig ik het ook vind dat ze misschien elders 'gewoon' doorgaat. Ze heeft nu in elk geval een strafblad (of zo) dus ik heb mijn deel gedaan. Als ze nog een keer tegen de lamp loopt weten ze in elk geval wat voor vlees ze in de kuip hebben....

Tijgeroog

Tijgeroog

17-09-2013 om 20:58

Buurtmoeder

Want die is flexibel en vooral, die kan het aantal uren komen dat jij graag wilt. Dan wordt ze vast ook snel genoeg ervaren. En je hebt haar liever. Lijken mij twee goede redenen.

Buurtmoeder

De buurtmoeder is nóg dichterbij (niet alleen letterlijk, maar vooral ook figuurlijk) dan die andere dame. Als deze het in haar hoofd zou halen om te pikken dan kan ze de straat niet meer over in jullie buurt.

skik

Tihama

Tihama

18-09-2013 om 21:54

Buurtmoeder

Onze hulp, die nu al 7 jaar bij ons werkt, is op dezelfde manier gekomen. Ook via schoolcontacten. Ze woont ook 2 straten verderop.

Ze wil er geen andere baantjes bij. Regelmatig moet ik dat namelijk vragen van collega's, die door mijn enthousiaste verhalen haar ook graag willen hebben.

En ervaring: ze heeft vast ervaring met het schoonhouden van haar eigen huis

Driemaal is scheepsrecht. Dit keer tref je degene, die de komende 10 jaar jouw betrouwbare huishoudster blijft. Echt waar.

Buurtmoeder

Intuitief zeg ik: buurtmoeder, redenen staan hierboven al.

Ik gun je nu echt iemand waar je iets aan hebt, je verdient het. Ik vind het nog steeds zo cool van je die carriereswitch die je gemaakt hebt!

Sancy

Sancy

19-09-2013 om 08:57

centje

Goed Ingrid, dan geef ik ook mijn mening, voor wat die waard is

Ik zou voor de buurtmoeder gaan, om alle redenen die hier al gegeven zijn, maar ik zou 1 overweging erbij pakken die ik nog niet gelezen heb: ik zou willen weten hoe discreet de buurtmoeder is.

Als ze mijn vuile was ziet, zou ik het namelijk erg waarderen als die in mijn wasmand blijft, en niet op straat of schoolplein belandt

Hoe is het nu ?

Ik moest toevallig van de week aan dit draadje denken. Hoe is het nu? Poetst de schoolpleinmoeder nog steeds naar volle tevredenheid of is inmiddels half Veenhuizen gevuld met jouw criminele hulpen?

Hahaha Kenfan...

Ik zat echt met verbazing te kijken naar de titel van het draadje...dacht even dat er iemand anders was met net zo'n bizar verhaal als ik...

Maar lief dat je t vraagt......

De buurtmoeder is inmiddels al 3 jaar mijn zeer gewaardeerde hulp. Ik hoop dat ze nog jaaaaaren blijft......( en gelukkig is ze masndag terug van vakantie!!)

Ingrid

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.