Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Piepende remmen auto

iemand enig idee of dit iets is om direct mee naar de garage te gaan, wat is het ? Het wordt heel langzaam erger en het is nu een week of 3 denk ik dat het mij is opgevallen. Verder is de auto nu 1,5 jaar in ons bezit, garantiebeurt gehad dus een half jaar geleden.

Kan mijn geld nu wel beter besteden dus hopelijk is het iets simpels. Iemand die het weet ? Dus zodra we remmen, hoor je een hoge harde toon "pieeeeeep".

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

22-12-2008 om 20:45

Geen idee

Ik heb geen idee, waarom bel je morgenochtend je garage niet om het te vragen? Een béétje automonteur kan vast snel bedenken of dit problematisch is of niet.

Sjootje

Sjootje

22-12-2008 om 20:47

V-snaar

kan ook zo angstaanjagend piepen.
Die kan vervangen worden. Wij hebben die piep een keer genegeerd en toen waren de rapen gaar. Het motorblok kon nog gered worden maar het was wel KASSAAAAA.

Manda Rijn

Manda Rijn

22-12-2008 om 20:50 Topicstarter

Yep guinevere

morgen even langs een monteur hier om de hoek, hopelijk is hij open, de garage/merkdealer is altijd duurder en altijd zo druk.

balen balen balen.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

22-12-2008 om 21:26

Remmen

Klinkt als de remblokjes zijn op, dan heb je metaal op metaal en dus piep. V-snaar hoor je de hele tijd als de motor draait (juist als je gas geeft) en heeft dus niks met remmen te maken. Je kunt ook naar een Kwik Fit rijden, is misschien goedkoper? Groetjes, Yvon.

MaaikeL

MaaikeL

22-12-2008 om 21:29

Is het een renault?

De auto van mijn man heeft het ook. Wel handig want dan hoor ik hem aankomen . De garage kan er niets aan doen, het hoort bij de auto ofzo.

Manda Rijn

Manda Rijn

22-12-2008 om 21:32 Topicstarter

Citroen c5

en het is alleen als je daadwerkelijk op de rem trapt, hoe harder je trapt hoe harder de piep.

kwikfit ? Die doen toch alleen gerichte onderdelen vervangen en geen onderhoud ?

argh, ik trek het even niet om weer iets van honderden euro's te moeten betalen.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

22-12-2008 om 21:56

Kwik fit

Ik had even op de site van de kwikfit gekeken, dit staat er op: Bij Kwik-Fit kunt zonder afspraak terecht voor een gratis controle van uw remmen. Binnen zonder afspraak, klaar terwijl u wacht. Er staat ook wat meer info over remmer op de site. je kunt er één in de buurt bellen en het probleem voorleggen? dat kost iig niks. Succes!

Manlief

Heb even navraag gedaan bij mijn echtgenoot.
"Ze moet er mee naar de garage, zijn wrs versleten remblokken, metaal op metaal,niet te lang wachten, is gevaarlijk."
Kijk, daar worden we weer vrolijk van, niet dus.

angel3

angel3

23-12-2008 om 09:31

Vocht

Meestal is het vocht en als je auto opwarmt gaat het weg. Echter het kan ook zijn dat je remmen beginnen te slijten. Gaat je auto regelmatig voor onderhoud??? dan zal dat het wel niet zijn.... Als je remblokken vervangen moeten worden kan dat wel kassa zijn...

Manda Rijn

Manda Rijn

23-12-2008 om 11:40 Topicstarter

Kwik fit

die is vandaag nog open en had tijd, ik ga er nu naar toe. Bedankt voor jullie reacties !

Kwik arm

Als je naar kwik fit gaat...dan moeten je remmen zo wie zo vervangen worden en checken ze gelijk je banden, zijn waarschijndelijk ook aan het eind en je accu, deze is ook aan vervanging toe. Dus laat je niet meer aansmeren dan nodig is. Loop even mee en kijk er zelf ook naar, vraag evt of je een versleten remblok oid mag zien zodat je ook zeker weet dat het daar aan ligt. Hier zijn ze er idd geval goed in om je meer aan te smeren dan je nodig hebt.

Manda Rijn

Manda Rijn

23-12-2008 om 13:12 Topicstarter

Kassa

nou de voorbanden heb ik direct laten vervangen want daar zat nauwelijks profiel op, dus dat was 240 tjakka, dan moeten op korte termijn de rijmschijven en blokken vervangen worden en dat is 340 en daar heb ik nu gewoon geen geld voor. grrrrrrr weer een rib uit mijn lijf.

ok j@ost ik ga ook nog wel naar de dealer voor een second opion voor die schijven/blokken.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

23-12-2008 om 14:17

Maar..

Je auto wordt toch elk jaar APK gekeurd? Als je banden niet genoeg profiel hebben dan komt ie niet door de keuring. Dus hoe kan het dan dat er nu niet genoeg profiel op zat?
Als ik het zo lees dan zijn inderdaad je remblokken op, zoals ik al schreef, dus die moeten vervangen worden. Maar dat wil helemaal niet zeggen dat je rijmschijven ook vervangen moeten worden hoor! Laat je niks aannaaien. Hoewel dat lastig is als je zelf geen verstand van auto's hebt en je natuurlijk wel veilig wilt rijden en je op de monteur moet vertrouwen dat hij/zij datgene doet wat nodig is en geen overbodigheden.. Succes.

Manda Rijn

Manda Rijn

23-12-2008 om 14:48 Topicstarter

Yvon

ik denk omdat de apk voor de vakantie was daarna hebben we dus nog flink wat kilometers gereden, er zijn vorig jaar nieuwe achterbanden op gegaan, de voorbanden waren toen nog ok.

ja moeilijk altijd met die reparaties, maar dat van die banden kon ik zelf zien. Die remschijven en blokjes, ik weet het dus zelf niet, ik kan dat zelf niet goed beoordelen, zal dus ook aan de merkgarage vragen wat zij er van vinden en even de prijs opvragen.

Margriet*

Margriet*

23-12-2008 om 16:36

Huh

Ik als leek heb altijd begrepen dat je altijd de voorbanden vernieuwd en dan de voorbanden naar achter zet. Voorbanden slijten harder heb ik ooit begrepen, klinkt logisch want daar draai je meer mee.

Manda Rijn

Manda Rijn

23-12-2008 om 17:06 Topicstarter

Margriet

ik heb geen idee of toen dat zo is gegaan. In elk geval zaten er nu goede achterbanden en slechte voorbanden op en zitten er nu nieuwe voorbanden op (is dit nog te volgen

Margriet*

Margriet*

23-12-2008 om 20:06

Ja hoor

prima te volgen.
Maar zo als ze het bij jouw hebben gedaan ben je onvoordeliger, moet je voor en achter banden. Achter slijt echt veel minder snel.
Maar goed je had het over piepende remmen. Met een oude Saab hebben wij wel eens gehad dat na flink piepen de rem vast zat. Best eng met rijden. Flink trappen en hij was weer los (daar zijn we toen nog mee naar de Oekraine gereden, na een diepe zucht van de Adac man in Duitsland maar goed toen waren we nog jong en onbezonnen, daarna trouwens niets meer er aan gehad)

Manlief

zegt: "zei ik toch,was ik al bang voor, niet te lang mee doorijden".
Altijd balen, van die saaie uitgaven en altijd onverwacht.

Manda Rijn

Manda Rijn

24-12-2008 om 17:31 Topicstarter

Wil

ja ik vrees het ook dat hij helemaal gelijk heeft, volgens het aantal kilomters klopt het ook wel dat de schijven op zijn. Bah idd dat stomme geld lijkt hier altijd zo uit het raam te vliegen aan dit soort dingen.

raiza

raiza

25-12-2008 om 16:58

Remblokken

piepende remmen= meestal remblokken versleten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.