Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
19-08-2025 om 20:33
Hoi mensen,
alweer enige jaren geleden heb ik in een tuincentrum een soort glazen bol, afgesloten met een grote kurk, gekocht, hierin zaten steentjes en wat plantjes en het systeem zou zichzelf in leven moeten houden mits je hem niet te vaak open deed. Inmiddels is helaas toch alles overleden wat erin zat, zo te zien, maar nu vraag ik me af wat ik er verder mee kan. Zijn er plantjes die ik erin kan zetten om opnieuw te beginnen, en zo ja welke? Of kan ik hem beter maar leuk in proberen te richten met kunstplanten...
Er is nu niet veel aan, zo met die dode plantjes.
19-08-2025 om 21:51
Jazeker, je kunt er zelfs sets voor kopen met plantjes, aarde en speciaal water. Even zoeken op planten terrarium maken, en dan kom je allerlei sets tegen.
19-08-2025 om 21:57
Als het een paar jaar overleefd heeft, vind ik dat heel netjes. Heb ooit zo'n ding cadeau gehad en die was na een jaar wel dood. Vond het wel leuk trouwens en heb het nooit opengemaakt, gewoon de natuur zijn werk laten doen. Plantjes leven nu eenmaal niet eeuwig.
Zelf maken zou ik niet weten, ik heb geen groene vingers.
20-08-2025 om 13:13
Plants in a closed glass sphere create a self-sustaining terrarium which is fascinating It also connects to Landscape Architect since both focus on designing natural spaces that thrive beautifully.