Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ayla

ayla

10-12-2008 om 14:36

Poes kwijt

sinds afgelopen zaterdag zijn we 1 van onze trouwe katers kwijt. We zijn er allemaal verdrietig om, ook andere kater loopt met zijn ziel onder zijn pootjes. Hij is gechipt dus normaal zal toch een dierenarts etc toch bellen als ze hem vinden. Ben nu ook een briefje aan het maken voor in de super, wat kan ik nog meer doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sassefras

Sassefras

10-12-2008 om 14:56

Amevedi

Je kat aanmelden via de website van Amevedi. Hier kun je alle vermiste en gevonden huisdieren aanmelden, en hiermee komen ze ook in het plaatselijk huis-aan-huis krantje.
Ik heb helaas onze kater die vlak na onze verhuizing is weggelopen er niet mee terug gekregen, maar het is een week of 4 in de krant vermeld geweest. Verder kun je het ook nog op Marktplaats zetten met foto.
Ik wens voor jou een beter resultaat, sterkte ermee...
Sassefras

Bellen

de dierenambulance en het asiel. Is die chip wel aangemeld ? Anders doet hij het niet.

ayla

ayla

10-12-2008 om 15:59

Aangemeld

volgens mij wel ja, kan me herinneren dat ik die blaadjes over de chip tegenkwam en toen eraan dacht dat ik ze moest aanmelden. Gelukkig maar nu
Ondertussen Amivedi gebeld en hij komt op de site te staan, straks briefjes ophangen en nog eens goed in de buurt rondvragen. Oh ja ook op mijn hyves vermeld, zitten namelijk wat van mijn buren bij mijn vrienden

Vera*

Vera*

10-12-2008 om 16:07

Kwijt

Wij zijn onze kat ook eens drie dagen kwijt geweest. Tot een van de buurjongens kwam vragen of het onze rode kat was die ergens in een boom zat...

11 dagen

is onze poes een keer geweest en we woonden er nog niet zo lang, ik was zwanger en heb elke avond zo moeten huilen om die poes. Na 11 dagen kwam ze terug, door het kattenluikje naar binnen, heel mager en onder de olie. Ik denk dat ze 11 dagen opgesloten heeft gezeten in een schuur. Ze heeft toen gegeten en is viel daarna op mijn borst in slaap.

Ik ben elke avond gaan roepen in de buurt, alle straatjes in. Kleurenposters laten printen, ook op ons eigen raam 2 printjes en mensen bleven echt kijken. Toen de poes na 11 dagen weer terug was heb ik op het raam geplakt dat ze weer terecht was, dat leverde telkens vrolijke mensen op die blijkbaar zich ook zorgen hadden gemaakt

Nikki

Nikki

10-12-2008 om 18:33

Wat naar

Ayla, ik leef met je mee. Ik kan me goed voorstellen dat je zorgen maakt. Wel wil ik je zeggen dat ik het vaker mee heb gemaakt dat een kat een tijdje weg is en dan spontaan weer opduikt.
Ik sluit me bij voorgaande tips aan. Zelf zou ik ook briefjes ophangen met als vermelding een beloning voor degene die jouw kat weer terugvindt. Ik heb het idee dat mensen dan meer moeite doen om uit te kijken naar jouw kat.
Ik hoop dat ze snel terug is.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-12-2008 om 00:35

Om de moed erin te houden

Wij hebben al twee keer meegemaakt dat een kat de weg kwijt was en ze zijn allebei teruggekomen. De een is aangetroffen in een tuin in een totaal andere wijk. Poes zwierf daar vermagerd rond en is binnen gehaald, heeft daar brokjes gekregen, speciaal gekocht voor poes en heeft daar heerlijk geslapen. Ondertussen is Stichting Zwerfdier ingeseind, daarna wij en zo konden we poes na vier weken rondzwerven weer ophalen. De tweede poes is per ongeluk achter mijn dochter aangelopen toen ze op vakantie ging. Ze heeft ons gebeld over wat er gebeurd was, maar poeslief was al niet meer te vinden. En zowaar... na vier weken liep ze onze tuin binnen. Ze heeft op eigen houtje uitgevogeld hoe ze weer terug moest lopen. Ook vermagerd, maar gezond. Ik vind het nog steeds erg knap van poeslief. Het kan dus.
Sterkte.

Polly Shearman

Polly Shearman

11-12-2008 om 10:30

Ik leef mee

Ik heb ook altijd een knoop in mijn maag als een van poezenkinders een beetje te lang weg is.
Ze hebben allemaal hun eigen ritme van komen en gaan en als dat is verstoord merk ik het direct, en heb ik pas weer rust als ze weer thuis zijn.
Ik duim voor je !
Ik heb ook eens een kat gehad die 9 dagen is weggeweest...
groet, polly

Rafelkap

Rafelkap

11-12-2008 om 19:25

Schuurtjes

Misschien spuit elf hoor, heb niet alle reacties gelezen. Maar misschien helpt het door bij huizen in de buurt een briefje te doen met de vraag of iedereen in zijn/haar schuur wilt kijken?
Wij hadden vroeger een kat die meer dan een week weg was. Bleek in een schuur vlakbij ons huis te zitten (ik heb hem zelf gered). Na wanhopig fietsend langs sloten te turen, het is vreselijk! Hopelijk snel weer terecht! Sterkte!

Ayla

heb je nog reacties ontvangen???

Ook hier leef ik met je mee!

Ik woonde op kamers, een zolderetage, en had daar ook 2 katten. Er brak brand uit bij de eigenaren, onder mijn slaapkamer. Ik was niet thuis en de brandweer heeft (geweldige lui, overigens) 1 van de katten in een kattenmand gedaan - ik was net bij de dierenarts geweest, dus die stond nog voor het grijpen - en de ander wilden ze zo pakken. Dat bleek mijn oude siamees te zijn en die was nogal angstig. Ze is ontsnapt uit hun handen. Gek he? Zo'n kerel in een groot pak met helm op, ik zou er ook bang van worden

Ze dachten dat ze langs hen heen naar buiten was ontsnapt en ik heb ook dagenlang gezocht. Bleek ze bij de benedenburen achter in een kast verdwenen te zijn! Daar heeft ze dus 4 dagen gezeten als een heel angstig beestje.

Als ze ergens van zijn geschrokken, zoeken ze vaak een stil plekje op, vandaar dat ik de tip van Rafelkap ook heel goed vind.

Hoop dat je hem snel vindt!
Jons

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.