Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Een vriendin

Een vriendin

13-12-2008 om 11:39

Postadres

Een vriendin van mij heeft een kennis die kans maakt op een huurhuis via een of andere instantie, die als regel hebben dat je ingeschreven moet staan in de stad. Nou hebben ze het plan om hem in te schrijven op haar adres. Ergens klinkt het me vreemd in de oren. Kan dit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

13-12-2008 om 11:47

Ja, als de bewoner het er mee eens is wel. Maar je wordt dan wel uitgeschreven in de gemeente waar je eerst woonde. En als je daar in het echt dus nog wel woont, mag dat dus niet.
Als er iemand extra op een adres ingeschreven staat kan dat allerlei financiële gevolgen hebben. Voor de AOW ben je opeens samenwonend, je bent een meerpersoonshuishouden voor de (gemeentelijke)belastingen en voor het waterschap. En volgens mij kun je de persoon ook niet zomaar meer "uit huis" zetten, dus die krijgt er ook rechten mee.
Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen als iemand mij zo'n vraag stelde.

Pas op

Het kan, maar let op dat die persoon zich ook met gezwinde spoed weer uitschrijft.
Dit met name voor het geval die persoon zijn rekeningen niet betaalt, want dan ploffen de aanmaningen op jouw mat (en da's nog niet zo'n ramp, maar aanmaningen worden nogal eens gevolgd door deurwaarders).

Wat Guinevere zegt klopt verder ook als een bus.

Je kan iemand overigens ook wel weer uitschrijven als het moet, maar daar gaat enige tijd overheen.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.