Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Juline

Juline

26-06-2020 om 22:05

Prangende vraag (besteklade of bestekkorf in afwasmachine)


Samenloop

Samenloop

27-06-2020 om 13:07

La la lalalala

Wij hebben een la en ik ben er diepgelukkig mee! Lekker alles sorteren, eerst de messen, dan de vorken, de grote lepels en dan de kleine. En daar mogen de schilmesjes ook bij. En als het klaar is, alles op soort in één greep naar de juiste plek. Nu zit wel de keukenbestekla naast de vaatwasserbestekla, dus da's makkelijk. Hoef ik nooit meer zo'n incontinente korf op mijn schone aanrecht te zetten!

specht

specht

27-06-2020 om 13:26

lade fan

Ben een fan van een lade, want dit geeft duidelijk meer ruimte, juist onderin waar je pannen en dergelijke moeten.
Lade gelijk handig inruimen vorken bij vorken en enzovoorts leggen.
Bij het opruimen, graai je met één hand alle vorken, andere hand alle messen, enzovoorts.
Tweede ronde de lepeltjes andere hand de resterende dingen.
Ik leg de messen echt netjes neer, maar vorken en dergelijke spreid in zo’n beetje uit.
Overigens zit een bestek lade volgens mij altijd bovenin de vaatwasser, dus bukken komt mij mij een beetje overdreven over.

Amsterdamse

Amsterdamse

27-06-2020 om 13:28

Hahaha incontinente korf!

Maar ik snap dan één ding niet, je sorteert het bestek, maar je weet toch niet hoeveel je hebt op een dag? Ik bedoel, er komt bij ons de hele dag afwas bij, en dat gaat (is de bedoeling meteen in de afwasmachine. Of spaar je alles op?
Hier moeten we soms iets reorganiseren.

Triva: waar ik zei bukken bedoel ik heen en weer lopen, stop de tijd.

specht

specht

27-06-2020 om 13:36

Amsterdamse

Simpel
Vorken rechts achter , messen rechts voor, lepels links achter divers links voor.
En, nee dan spaar je dus niets de hele dag op.
Overigens is het beste kerk nooit 100 % vol, dus je komt altijd uit

specht

specht

27-06-2020 om 13:37

kerk is rek

kerk is natuurlijk rek

Jesse_1

Jesse_1

27-06-2020 om 13:42

Juline, titel

Ik vond de titel helemaal niet fijn. De titel moet weergeven wat er aan de orde komt, zodat ik kan besluiten of ik het wil lezen of niet.
Als iedereen voortaan 'prangende vraag' of 'belangrijke vraag' gaan neerzetten, ben ik hier snel weg, want dat heb ik geen idee wat ik moet lezen.

Via de recente inhoud kun je ook niet zien in welke categorie het gaat.

Amsterdamse

Amsterdamse

27-06-2020 om 13:48

Aha

Dat is inderdaad strak georganiseerd.

De korf is bij ons ook nooit vol, en alles gaat door elkaar. Als ik uitruim, pak ik een hand vol bestek uit een vakje van de korf en laat ze per stuk op de juiste plek vallen.

De rest vd spullen moeten we weleens reorganiseren.
En alleen sommige mokken blijven nat omdat er geen uitsparing zit onderop, vind ik altijd een beetje jammer. De rest is gelukkig droog.

Triva

Triva

27-06-2020 om 14:19

Specht

Inderdaad, je kunt van vier kanten werken met zowel messen, lepels, vorken etc. In het midden nog iets voor theelepels of leesboekjes en daarvoor nog wat grote dingen zoals broodmessen, roerbakbestek en andere lange dingen.

Hangkous - korf los te koop

De korf van mijn vaatwasser was op steeds meer plaatsen kapot waardoor er lepeltjes etc aan de onderkant uitstaken.
Bij de onderdelenwinkel voor een tientje een nieuwe korf gekocht, merkloos maar min of meer universeel.
Moet alleen wel een deel van de vaatwasser een platte "vloer" hebben, dus neerklapbare rekjes of een gat tussen de rekjes.
Maar goed, ik was voor een tientje van een hoop ergernis verlost

Biebel

Biebel

27-06-2020 om 17:52

Lang leve de la

Noem ons structneuroten, maar ik ben erg blij met mijn la. Man en kind 1 kwakken het bestek er zo in (zonder extra moeite), kind 2 en ik sorteren al bij het erin leggen. Uithalen gaat heel simpel; soort per soort, vastpakken bij het handvat.

Grootste voordeel; ik hoef de vieze gedeeltes van het bestek niet aan te pakken. Daar zal vast een handige truc voor zijn, maar die heb ik niet meegekregen. Neerleggen is niet zoveel werk en ik krijg echt heel veel vaat erin, waarbij in het bovenste rekje vooral kopjes, koppen en bakjes gaan. Alles wat groter is, gaat in de onderste la.

Al ben ik nu niet helemaal eerlijk. Alle emancipatie ten spijt is man gewoon echt beter in het volledig inruimen van de vaatwasser. Er kan gewoon meer in als hij het doet. Dus dat mag hij dan elke dag laten zien

margaretha

margaretha

27-06-2020 om 20:08

ook blij met la

middendeel van de la liggen de grote dingen al een lange opscheplepel. Dat stuk kan ook iets zakken , voor de dikke garde bv. De middelste lade kan in zijn geheel zakken, zijkanten hebben een soort flappen zodat je als je zou willen 2 lagen met kopjes erop kwijt kunt. Maar goed , met 8 personen in huis is er altijd wel iets dat er niet in kan, dat was ik dan apart af.

La en korf hahha

We hebben een la in de Miele maar ik ben niet zo geduldig om alles naast elkaar te leggen. Dus ik heb na wat speurwerk een korf gevonden en die staat dus gewoon onderin over een deel van de bordenpinnen.
In de la mik ik alles uit de kookla, dus garde,spatels,knoflookpers, scherp mes etc

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.