Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tessa

Tessa

28-02-2020 om 19:48

Preppen, hamsteren en noodvoorraad


Ik denk dat de Indonesische en Indische gemeenschap hier eens goed heeft nagedacht en de conclusie heeft getrokken dat de aanvoer van dit essentiële voedingsmiddel gevaar loopt (het virus is ook in Indonesië opgedoken) en dat het daarom maar beter is een voorraadje aan te leggen. Als ieder gezin éen doos Indomie extra inslaat, dan gaat het hard.

Mijn partner heeft een plus een nog niet bij elkaar opgeteld en nog geen extra voorraad ingeslagen. Ik ga hem niet wijzer maken, want anders koopt hij straks meerdere dozen tegelijk en ik weet niet waar die te bergen.

Groeten,

Temet

Ad Hombre

Ad Hombre

09-03-2020 om 16:09

Temet

Gezien de stilgevallen productie in China kun je er beter rekening meehouden dat er heel veel artikelen duur of moeilijk leverbaar gaan worden. Wij hebben maar snel even wat extra spul ingeslagen ook op dat gebied.

DIe dozen zijn trouwens best compact. Op een half m2 vloeroppervlak kun je er al heel wat kwijt. Leuk kleedje eroverheen en het staat nog gezellig ook

Bij ons staan ze naast de kledingkast in de woonkamert.

Pluk

Pluk

09-03-2020 om 22:15

Ad, heb jij een kledingkast in de woonkamer?

Tania

Tania

09-03-2020 om 23:22

Kledingkast

Ik had toch een ander beeld van jou Ad. Of eigenlijk, jij hebt zelf t beeld geschetst. Je hebt een kledingkast in de woonkamer? Past dat niet op je slaapkamer? En de noodles moeten in een doos in de woonkamer staan met een kleedje erover? Heb je geen voorraadkast of kelder. Of bijkeuken, of schuur waar dat kan staan? Als je zo klein woont dat dit je enige plaats is, waarom rij je dan een Tesla? En waarom roep je dan dat je alles zo goed voor elkaar hebt? En al die sukkels die dat niet hebben, hebben het aan zichzelf te danken (dat zijn jouw woorden). Ad, mijn oma woont nog rianter dan jij. En wij hebben genoeg eten op voorraad voor een jaar en anders verbouwen we wat. Daar zijn we goed in schijnt. Dat willen we in tijd van nood best ruilen tegen bijv. een Tesla.
Pluk, ik dacht echt dat ik t verkeerd las, blijkbaar heeft Ad er regelmatig wat bijverzonnen. Iets anders kan ik er niet van maken nu.

Kan wel

https://www.thesun.co.uk/news/11114776/coronavirus-spike-doomsday-bunker/

Ad zit natuurlijk met de hele familie in een doomsdaybunker.

"Coronavirus ‘fuelling spike in doomsday bunker sales as mega-rich build virus-free panic rooms"

Ad Hombre

Ad Hombre

10-03-2020 om 07:07

Slaapkamer

En geen kleedje erover.

Ad Hombre

Ad Hombre

10-03-2020 om 07:13

Waar zijn jullie mee bezig?

Hele samenzweringstheorieen omdat ik me vergis in een woord. Ik heb een redelijk riant huis in een suburb, maar als ik dit een jaar geleden had zien aankomen had ik een boerderij gekocht net als Tania's oma.

De voorraad begint aardig aan te groeien (mede dankzij tips hier) en we maken een moestuintje op het dak.

Bunkers zijn niet nodig, maar een fijn vrijstaand huis op de hei zou heerlijk zijn. Dan trekt alles niet aan je voorbij. We hebben overwogen om een half jaar of zoiets te huren, maar we denken toch dat we thuis beter af zijn dan in een vreemde omgeving.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

10-03-2020 om 10:04

Waddeneiland

Dat is vast ook een mooi plan. Hebben jullie alle rust en ruimte.

Ad, het is goed dat je waakzaam bent en hier de mensen die er te licht over denken opschudt, maar hoe jij het aanpakt is voor de meesten van ons ondoenlijk. Een mens is geen eiland. Dat is onleefbaar.

Dit is een akelige infectieziekte en we gaan er heel wat aan verliezen. Dat kan niet anders. Geen enkel land heeft mogelijkheden om de patientenaantallen die jij noemt te behandelen, en dan hebben wij nog een goed georganiseerde samenleving vergeleken bij heel veel andere landen. We zullen elkaar hard nodig hebben in deze zware tegenwind die op veel fronten effect zal hebben.

Tine Winkel

Tine Winkel

10-03-2020 om 10:44

Ad, brood

Bakken, lukt dat n beetje?

Ad Hombre

Ad Hombre

10-03-2020 om 21:59

Tine

We wachten nog op het meel. Die webshop is een beetje traag met bezorgen, maar voor de rest is alles binnen. Zal vast wel lukken.

Ad Hombre

“De webshop is wat traag met bezorgen” wie weet hebben de bezorgers Ads advies opgevolgd en zitten ze nu ook thuis opgesloten.

Talie

Talie

11-03-2020 om 01:29

Nou over vertraagd gesproken

Ik kan met een dubbele hernia als alleenstaande mijn boodschappen niet op tijd laten bezorgen, omdat iedereen ineens laat bezorgen; ik kan al dagen de app niet meer gebruiken.
Daar had ik wel even de ziekte over in.
Nu mag ik elke paar dagen mijzelf blootstellen aan het virus in de supermarkt, daar waar de rest lekker thuis zit maar wel zou kunnen gaan qua mobiliteit. Aan de noodles enz. mag ik niet i.v.m. diabetes, dus ik baal best.

Ad Hombre

Ad Hombre

11-03-2020 om 08:15

Alkes

Als mensen je haten zullen ze ieder excuus om je aan te vallen benutten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.