Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

16-05-2010 om 20:31

Prijsstijging brilleglazen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ot oogtest niets aan de hand

vanochtend even met mijn dochter naar de opticien geweest en ze had niets, kon alles goed lezen. Als ze langer klaagt over hoofdpijn en ik haar weer zie knijpen met haar ogen moeten we naar de oogarts maar dat lijkt mij voorlopig niet nodig.

(wel nog een zonnebril op sterkte voor mezelf gekocht

mirreke

mirreke

23-05-2010 om 08:48

Manda

Toen mijn dochter zo ongeveer zeven jaar was heeft zij een uitgebreide test ondergaan bij het ziekenhuis (oogarts en optometrist) op aanraden van de school, aangezien ze kneep en men niet wist of ze wel alles scherp zag. Bij de optometrist niets aan de hand, zeer scherpe ogen, maar ze had zichzelf aangeleerd wazig te kijken, net zoals je zelf ook bv. scheel kunt kijken. Men vertelde erbij dat kinderen wel vaker zichzelf ahw 'maniertjes' aanleren met hun ogen, maar dat ze ook zelf weer veel kunnen herstellen, door hun spieren weer te leren anders te gebruiken, bewust leren focussen ed.
Enfin, dochter is nu 13, zeer scherpe ogen, niets aan de hand... (zegt niets natuurlijk, maar je verhaal viel me op vanwege de herkenning).

mirreke

mirreke

23-05-2010 om 08:56

Albana, bedankt voor je reacties en tips!

Ik was dit draadje helemaal vergeten, maar nu lees ik net alles weer.
Je geeft een boel goede tips. Ik herken echter veel van wat anderen zeggen, kom je ergens gelokt door een aanbieding, en wordt het door de extra's toch weer duurder.
Enfin, ik ga wel je tips ter harte nemen, en pik het niet als prijzen ineens hoger worden door een hogere sterkte, terwijl ik nb. vergeleken bij jou echt een sterkte van niks heb (zo om en nabij de -5).
Ik heb de bril ook alleen maar nodig voor erbij, omdat ik lenzen heb. Maar als ik een leuke bril zou hebben wil ik die ook wel eens een hele dag op.
Probleem is eigenlijk dat ik helemaal niet zoveel zin heb om zoveel tijd te investeren als jij beschrijft. Ik moet me daar misschien toch eens overheen zetten.
Ik kijk nu net op de site van specsavers, en zie daar dat je voor alle extra's (dun(ner) glas, coatings, focus ed.) wel elke keer een toeslag moet betalen... En de brilmonturen vind ik behoorlijk aan de prijs...
Het is wat, zo'n bril...

9 jaar ervaring

Dat ik er zoveel tijd in investeer komt door jongste...die moet elk half jaar naar de oogarts en moet bijna altijd andere glazen...en dat al vanaf 3 jaar. Dus dat zou bakken met geld kosten als we er geen tijd in investeren. Volgens mij heeft ze (zo uit het hoofd) nu d'r 12-de bril op d'r neus. Dus reken maar uit wat we bespaard hebben in die jaren. W.s. stevent jongste ook op een behoorlijke sterkte op die heeft al meer dan jouw mirreke.
Afgelopen jaar heeft ze voor het eerst geen sterkere glazen gehad, maar dus toch een nieuwe bril omdat ze in dat spaarplan zit en eigenlijk was het ook nodig omdat ze zo gegroeid was, was haar bril van het jaar ervoor nét te klein geworden voor d'r hoofd.Maar als ze volgend jaar weer geen verslechtering van de ogen heeft zeg ik het spaarplan op.
Ik denk ook dat de meeste mensen veel minder vaak een nieuwe bril nodig hebben dan jongste en realiseer me dat ook. Daarom weten ze het ook niet goed of ze hebben het ooit een keer geprobeerd..hadden toen net de verkeerde aanbieding (b.v. 1 met voorwaarden) en hun bril daarna bij een ander gekocht en blijven dan dat ene verhaal jaren lang vertellen. Terwijl wij er zo vaak komen en wel tijdens de juiste aanbieding en er dan wel 1 goedkoop krijgen.
Die aanbieding van specsavers stond een dag later ook nog in de krant. En die van 95 euro was inclusief alles dat weet ik zeker. Dus ga naar de winkel en zeg dat je die aanbieding wilt, die van 95 euro alles inclusief.(Ik neem 'm normaal altijd uitgeknipt mee...maar ik heb geen idee waar en of ik die krant nog heb).
Volgens mij stond ie in de spits (in trein gelezen).
groeten albana

Mirreke

dank voor je reactie. Het kan ook zeker wel een 'maniertje' zijn, mijn dochter zit vol met maniertjes , dat knijpen is iets wat mij de laatste maand op valt, ze vindt het ook wel 'interessant' als ik mijn zorgen maak over iets mbt haar gezondheid dus misschien cultiveert ze het zelf ook wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.