Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

eef!

eef!

22-11-2008 om 21:23

Ratelende radiator

(lijkt wel een titel van een stripboek: suske en wiske en de ratelende radiator...) Maar zonder gekheid, gek worden we ervan. Sinds deze winter ratelen de buizen van de verwarming. Niet de hele tijd maar elke keer als hij opwarmt. Weet iemand of er iets aan te doen is, en wat dan? Is dit gewoon een kwestie van ontluchten of moet er meer gebeuren?
Eef

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

22-11-2008 om 21:36

Mijn eerste ingeving

... is inderdaad dat er lucht in de radiatoren en leidingenu zit. ontluchten is dan de eerste logische stap om te kijken of het daarmee over is.

Minet

Minet

22-11-2008 om 23:07

Lucht inderdaad

Gewoon alles ontluchten, te beginnen bij het hoogstgelegen ontluchtingsventiel (vaak bij de ketel). Daarna even bijvullen met water, en klaar ben je.
Groetjes, Minet

mirreke

mirreke

22-11-2008 om 23:22

Bijvullen!

Ik denk dat hij niet alleen ontlucht, maar vooral ook bijgevuld moet worden. Ik heb hetzelfde gehad in mijn vorige huis. De buizen ratelen niet alleen, ze schudden ook (vlak bij de ketel)! Dus eerst bijvullen en daarna pas ontluchten. Hier een link met gebruiksaanwijzing:
http://www.kemkenscvinstallatieonderhoud.nl/page/124/verwarming-ontluchten-bijvullen-cv-ketel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.