Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Krisje

Krisje

16-08-2018 om 14:38

Recept van de reuze-twix

Ik kan het recept niet vinden van de hele grote twix, ik weet niet meer hoe het heet en onder "twix" vind ik wel verwijzingen masr niet het recept. Volgens mij was het van Lidwientje. Heeft iemand het recept nog?

JJ

JJ

16-08-2018 om 14:57

Millionaires shortbread

Kan het recept niet terug vinden op OOL maar volgens mij bedoel je deze:

http://www.ohmyfoodness.nl/recipe/millionaires-shortbread
https://www.zoetrecepten.nl/recepten/koekjes-plaatkoek/millionaires-shortbread/

JJ

JJ

16-08-2018 om 14:59

De echte vsn lidwientje.

Voor een bakblik van 20*30 cm:

Bodem: 250 g bloem, 75 g suiker en 175 g roomboter mixen tot samenhangend deeg. Goed aandrukken in vorm en nog 20 min bakken op180 graden. Het moet lichtbruin worden. Zeker niet te donker!!

Dan 2 blikjes gecondenseerde melk met 100 g rietsuiker en 100 g roomboter in een magnetronbestendige kan doen. 12 minuten in de magnetron ( ongeveer) maar echt heel regelmatig roeren! Elke minuut of zo. Het wordt gloeiend heet, dus pas op, ik doe meestal een bord op de kom tegen het spetteren. De caramel wordt mooi licht-goudbruin. Afhankelijk van je magnetron iets lamgervof kortere tijd nemen...

Caramel op de koek gieten en laten afkoelen.. duurt lang!

Smelt 250 g chocola ( ik doe puur, maar melk mag ook, maar dan wordt t wel heel zoet. Half om half kan ook) en giet die over de afgekoelde caramel. Laat hard worden. Snijd als tvecht is afgekoeld met een heet mes ( even onder hete kraan en afdrogen) in KLEINE vierkantjes. Een homp van 3 bij 3 cm is echt al behoorlijk vullend!

Eet smakelijk!

( mijn zoon heefttrouwens afgelopen mei met een lading van deze brokken bij zijn eerste hospiteerbezoek ooit een kamer gekregen!!! )

Leuk draadje trouwens, de link hierboven.

Alleen t recept zelf staat er niet in....

Ingrid

JJ

JJ

16-08-2018 om 15:34

#17

Het recept in die draad staat in post #17. Maar dat is niet het origineel van Lidwientje dat jij zoekt volgens mij.

Zie nu pas dat jij die draad destijds zelf hebt gestart

Krisje

Krisje

16-08-2018 om 22:46

Dank

Ja, de originele van Lidwientje, die bedoelde ik! Fijn Ingrid dat jij m ergens opgeslagen had. Morgen ga ik m maken (och heden, mn heupen)

Vogel

Vogel

17-08-2018 om 10:48

Caramel

Ha lekker, dat ga ik vandaag weer eens maken!
Die caramel kan trouwens eenvoudiger en met minder afwas. Ik zet het blikje melk gewoon ongeopend in een pan water die tegen de kook wordt gehouden. Uurtje of drie en dan is het klaar, zonder extra boter en suiker.
Vergt wel iets meer planning dan de snelle magnetronbereiding.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.