Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Laranja

Laranja

29-12-2008 om 15:53

Relatiegeschenk (niet) ontvangen

Even een vraagje, over etiquette.
Ieder jaar krijgen een aantal collega's van een van onze relaties een mooie gerookte zalm toegestuurd. Groot was mijn vreugde dat ik dit jaar ook op de lijst stond. Vorig jaar nog niet, en ik vind het echt fijn dat ze me nu kennen (na 2 jaar intensieve samenwerking, zucht). Vandaag mocht ik bij de receptie het pakje in ontvangst nemen. Wat ik zag was een grote piepschuimen doos. Wat ik voelde echter ook. De doos bleek open te zijn en de zalm gevlogen.
Wat doe ik. Bedank ik mijn relatie vriendelijk (en zeg verder niks, ik ben al blij met de gedachte dat ik volgend jaar weer op de lijst zal staan). Of meld ik het, zij zullen zich willen verontschuldigen, een nieuwe sturen en ik lijk inhalig. Wat nog onder het motto kan dat de verpakking wat te wensen over laat.
Hoe laat ik merken dat ik oprecht blij ben met de attentie, zonder inhalig over te komen? Of maak ik me zorgen om niks en meld ik het gewoon. Niemand die er iets van vindt. Behalve ik, die bang is dat men iets van mij vindt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marit

Marit

29-12-2008 om 16:11

Wel reageren!

Je zou ze kunnen mailen en bedanken voor de intentie, en gewoon WEL vertellen dat de doos leeg was. Je zult het zelf ook prettig vinden als de zaken omgedraaid waren, toch?
Marit

Lean1

Lean1

29-12-2008 om 16:19

Gewoon melden

maar het zou ook kunnen dat iemand de vis gevangen heeft. Je zegt dat de doos open was dus ook op jouw werk zou er een illegale visser kunnen zitten die zijn/haar netje heeft uitgeworpen.

Ik zou bedanken voor de attentie en vermelden dat de doos helaas leeg was en je je afvraagt of zij meer meldingen hebben gehad. Uit zorg voor hun goede naam natuurlijk

Ben benieuwd!
Lean

Illegale zalm

Ik heb zelf een keer illegaal zo'n zalm bemachtigd omdat er een bezorger met doos voor de deur stond. Het pakket bleek voor de vorige bewoner van ons huis (die nu zo'n 150 km verderop woont). Dat zei ik dus ook tegen die bezorger maar hij zei dat hij het op DIT adres moest afleveren! Daar had ik geen bezwaar tegen natuurlijk. Ha, ha.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.