Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

sita

sita

05-01-2009 om 16:53

Rits laarzen stuk en geen garantie meer???? even stoom afblazen...

Ik heb eind september voor mijn dochter halfhoge laarzen gekocht van Australian, voor 79,95. Dus niet de goedkoopste. Bij Nimco/the house of shoes.
Nu gingen wij vanmiddag daar langs omdat de rits stuk was gegaan, en toen hoorde ik dat ze na 3 maanden niets meer vergoeden.....Ik moest dan zelf een nieuwe rits betalen. ik ben weggegaan en ik ben nog steeds boos....
Vinden jullie dit normaal qua service?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja

Ik had twee weken geleden hetzelfde maar dan op de dag van aankoop en de kosten werden uiteraard vergoed door de schoenenzaak. Maar 3 maanden? Dan heb je er al echt veel op gelopen en kinderen al helemaal. Het is waardeloos en je baalt, kan me voorstellen maar ik snap de winkel in deze ook wel.
Overigens een nieuwe rits heeft mij 13 euro gekost.

Sita

wat moest het kosten volgens de winkel om er een nieuwe rits in te zetten?? Kijk anders eens of de fabrikant een eigen site heeft op internet waar iets op staat over service en garantie. Zelf heb ik het onlangs met ecco schoenen bij de hand gehad. Winkelier liet het af weten, via de site van ecco even mijn beklag gedaan en een beetje door gedramt met als resultaat gratis nieuwe schoenen uitzoeken van 94,95 euro.
Succes.

Zwijg me ervan!

Vorig jaar heb ik twee paar dure laarzen voor mijn dochter gekocht en twee keer waren de ritsen gesneuveld na 3w tot 3 maand. Beide paren waren over de 80euro's.
Hier vroeg de schoenmaker 25euro voor het herstellen van de rits ... nog een keer 50 dokken dus, dat zag ik niet zitten. Dus nieuwe gekocht, maar ja weer van dat...

Winkel reageerde amper.

Dit jaar heeft zo ook een paar laarzen met ritsen kapot gekregen na een paar weken. Ik heb mijn lesje nu geleerd en koop enkel nog laarzen zonder rits LOL

Mijn dochter heeft smalle voeten en hele slanke beentjes en ook nog een keertje platvoetjes, daardoor zit er een soort van plooitje in de rits (ongeveer een 5cm boven de enkel) en dan wat modder regelmatig en wat zand en voor je het weet zijn te tanden van de rits naar de maan.

judiths mama

judiths mama

05-01-2009 om 19:56

Vreselijk, die ritsen

In de winkel bij ons hangt al een bordje: op ritsen geen garantie. Maar een paar leuke meidenschoenen vinden zonder rits kan haast niet. Grrr. Wanneer verandert de mode en zijn er weer ander soort schoenen op de markt?

Saskia

Vic

Vic

05-01-2009 om 20:29

Geen garantie op ritsen

De rits van mijn dochters laars was ook na een maand of twee stuk. Ik was er al een beetje bang voor, want ze wil persé haar broekspijpen in haar laarzen proppen en dat gaat niet altijd even voorzichtig. Normaal gesproken ga ik bij winkels wel de discussie aan als er een bordje 'geen garantie' hangt, maar in dit geval kon ik niet met droge ogen verkondigen dat er niets geks met de laars was gebeurd. Een paar jaar geleden, met peperdure dreumeslaarsjes waar na een maand de rits van stuk ging, heb ik wel voor elkaar gekregen dat er gratis een nieuwe in werd gezet. Nu was ik 20 euro kwijt.

Terpi

Terpi

05-01-2009 om 20:52

Ook afhankelijk van de winkel

Afgelopen november heb ik met veel gebaal een paar extra laasjes voor dochter gekocht, de rits van haar (ook Australian trouwens) laarsje was kapot. Ik vertelde dit in vestiging B van de winkel terwijl ik de laarsjes in vestiging A had gekocht. Mevrouw B barstte bijna in lachen uit toen ik zei de laarsjes terug te willen brengen omdat de ritsen na een week of 7 kapot waren... 'Mevrouw we geven echt geen garantie op ritsen hoor, ook niet in vestiging A'. Ik toch dapper naar vestiging A (waar ik wel regelmatig schoenen koop voor mijn kinderen) en daar werden de laarsjes probleemloos ingenomen voor reparatie en een week later kosteloos aan mij geretourneerd. Vaag dus, maar dergelijke service maakt dus wel dat ik daar regelmatig terug ga voor mijn schoenen. Dit is overigens de tweede keer dat ik een rits daar laat herstellen, die kinderlaarsjes knikken volgens mij allemaal om op een onhandig punt in de rits.
Groet Terpi

Massi Nissa

Massi Nissa

05-01-2009 om 21:47

V&d

Even een leuk verhaal over V&D: ik had daar vorig jaar voor dochter dreumeslaarsjes gekocht. Na een paar maanden (ook drie ofzo) was de rits inderdaad ook kapot. Ik had GEEN bon meer en kreeg toch een identiek paar nieuwe laarsjes terug. Ongelooflijke service. Ik vroeg helemaal niet om nieuwe laarsjes, ik rekende nergens op omdat ik geen bonnetje meer had.
Het is wel een heikel punt, ritsen. Dochter had vorig jaar een winterjas van Barbara Farber, tweedehands maar vrijwel nieuw (nichtje kreeg groeispurt toen mama de jas al had gekocht, vandaar). Nog geen maand gedragen, rits kapot. Mijn man bezingt al jaren de voordelen van de goede oude knoop/veter en ik moet zeggen: er zit wat in.
Groetjes
Massi

Rits hier veel goedkoper..

ik betaalde voor een (volwassen maat 40dus grote) hoge laars maar 8 euro!

Karin J

Karin J

06-01-2009 om 10:19

Ook hier geen garantie op ritsen

Op 17 okt nieuwe laarzen gekocht voor dochter, (110 euro) begin dec rits 1 kapot, terug gegaan, maar ik moest tien euro betalen om het te laten maken. Ik heb verder niet moeilijk gedaan, maar nu eind dec andere rits kapot, weer terug gegaan , zelfde verhaal geen garantie. Dus ik ben echt boos geworden, maar geen zin.
Wat kan ik nu voor stappen ondernemen tegen deze winkel. Iemand ideetjes???

Ik heb hem al vertelt dat het bij de wet zo geregeld is, ik heb alle aankoopbewijzen nog en ben echt woest!!

Rits

Een jaar of twee geleden kocht ik bij een schoenwinkel (geen keten) een paar halfhoge laarsjes voor dochter (toen 5). De ritsjes gingen telkens spontaan open. Terug naar de winkel en die bracht de laarsjes naar de schoenmaker. Toen ik ze terugkreeg gingen de ritsjes niet meer spontaan open, maar ze liepen wel enorm stroef. Mijn vermoeden was dat de schoenmaker gewoon de sluiting had dichtgeknepen met een tangetje. Voor mijn dochter waren ze zo moeilijk open en dicht te krijgen dat ik het voor haar deed met de hoop dat het na verloop van tijd wel wat soepeler zou gaan. Integendeel: na een paar dagen sneed de sluiting een gat in het stof van de rits. Rits stuk. Ik naar de winkel, waar ik natuurlijk te horen kreeg dat er geen garantie werd gegeven op ritsen. Maar dit was toch echt een gevolg van een ondeugdelijke 'reparatie'. "Nee hoor mevrouw, uw dochter doet gewoon haar ritsen niet helemaal open" (sorry, IK doe haar ritsen open, want haarzelf lukt het niet eens meer). GRRRRRR. Het werd een ja-nee-discussie en uit mijn oren stomend ben ik weggegaan met het voornemen daar nooooooit meer schoenen te halen. Slap, ik weet het. Ik vind de melding dat er geen garantie wordt gegeven wel iets hebben van "wij verkopen iets, maar hebben er geen vertrouwen in". Ja, ik weet dat soms kinderen wat slordig zijn met hun schoenen, maar dat is toch echt niet altijd de oorzaak van een kapotte rits.

maan.

maan.

06-01-2009 om 11:25

Hier met een jas..

Hier had dochterlief een jas waarvan de rits het na drieenhalve maand begaf.. was een mooie jas en zeker niet de goedkoopste. Ik naar de winkel, verhaal verteld, jas laten zien, of er nog wat aan te doen was en wat het mij zou gaan kosten.. binnen een week kreeg ik een totaal nieuwe jas KOSTELOOS. Ongelofelijk wat een service.

Ik moet er wel eerlijk bij vertellen dat aan het eind van het seizoen ook bij de nieuwe jas de rits kapot ging.. maar inmiddels was ie aardig afgedragen en na een flinke groeischeut ook wat klein geworden.

reina

reina

06-01-2009 om 17:33

Na een jaar

Mijn zomerjas had na 1 seizoen een kapotte rits (Ik had geen bon meer). Ik ging terug naar de winkel (Big L) om te vragen of zij een adres wisten waar ik het zou kunnen repareren, mocht ik er op hun kosten een nieuwe rits in laten zetten. Dat is service!

sita

sita

08-01-2009 om 16:40

Gerechtigheid!! joepie, met dank aan kassa

Ik had de klacht doorgegeven aan kassa en kreeg van hen als reactie:
""Een gebrek dat zich binnen zes maanden na aankoop van een product openbaart, wordt geacht aanwezig te zijn geweest op het moment van aankoop". Dat zegt de Nederlandse wet. Als de winkelier onder de garantie uit wil komen moet hij aantonen dat het gebrek ontstaan is door verkeerd gebruik. Dat lijkt me onmogelijk in dit geval. U heeft dus recht op reparatie, dan wel een vervangend produkt. Ik zou een klacht indienen bij het hoofdkantoor van deze keten en wijzen op uw wettelijke rechten. Vrgr. Redactie Kassa"

Dus ik heb de klacht ingediend bij het hoofdkantoor.
Ondertussen een mail van de bedrijfsleider cd winkel hier in de stad, dat ze het echt niet konden vergoeden, waarop ik zei dat ik de klacht al had ingediend bij het hoofdkantoor.
Werd ik vandaag gebeld door dezelfde bedrijfsleider met de mededeling dat ze toch bereid waren beide ritsen te vergoeden (er is maar 1 stuk, maar alla
omdat het anders zou kunnen escaleren...
Dus het heeft wel degelijk zin om een klacht in te dienen, met de onderbouwing van de tekst van Kassa!!

Nimco

Ik kom er niet meer voor kinderschoenen. Al een paar keer een paar gehad waar redelijk snel (binnen een paar maanden) problemen mee waren, maar service verlenen ... ho maar!
Fijn dat jij toch gerechtigheid hebt gekregen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.