Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nele

Nele

06-12-2008 om 16:48

Rode vloertegels voor keuken gezocht

Na eindeloze draadjes over keukens hier doorgespit te hebben denk ik dat we nu klaar zijn.
De -voor ons- ideale keuken is samengesteld. De kastjes en de apparatuur dan toch. We moeten nu nog op zoek naar tegels en werkblad.
Járen geleden heb ik eens prachtige rode vloertegels gezien en die wíl ik! Helaas kan ik nergens meer zoiets vinden.
Wie weet er een adresje waar ze rode, en dan bedoel ik écht rode, vloertegels kan vinden.
Alvast bedankt, Nele

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mozaiek in utrecht

aan de Jan van Scorelstraat.

Heel bijzondere winkel met een tegelkenner aan het hoofd. Ze werkt op afspraak; eerst even googlen dus!

Geen idee of het bij je in de buurt zit trouwens..

Rood

Mosa heeft rode tegels, echt rode tegels die in badkamers met name worden toegepast.

Mosa inderdaad manda

..daar ken ik ze ook van. Die hebben ze ook bij Mozaiek, ik weet niet of ze ze voor de vloer hebben of dat Mosa meer voor de wand is.

Wat ik wel weet is dat de prijs van rood veel en veel en veel hoger ligt dan van andere kleuren, vanwege het duurdere pigment. Scheelt een factor 3 of 5 misschien.

Manda zal dat wel weten natuurlijk...

Donker

vergeet even niet dat rood een heel donkere tint is, als je een rood dingetje onder de copiermachine legt komt het er zwart gecopieerd uit. Als het dag is en er direct zonlicht op valt is het prima, dan zie je kleur, zodra het schaduw wordt, of een bewolkte dag dan heb je al een heel ander effect.

Overigens bedenk ik mij nu pas dat de Mosa tegels die ik laatst gezien heb iets meer oranjerood zijn, een kleur die ik persoonlijk mooier voor interieurs vindt.

Ik heb geen idee of rood als pigment nog steeds zo duur is, het is wel en heel moeilijke kleur om te maken op keramiek.

Nele

Nele

07-12-2008 om 20:10

Dank

Rode beuk, dank je voor je tip in Utrecht. Is wel een beetje ver weg vanaf waar-ik-woon. Ik ga eens speuren in Antwerpen en Brussel, hier dichterbij, daar is vast ook wel zo'n soort tegelwonder.
Manda, ik weet dat rood een erg donkere kleur is maar de ruimte kan het hebben. Het liefst had ik een rode hoogglanskeuken maar dat is niet verstandig maar een rode vloer is heel haalbaar. Mosa heeft alleen wandtegels in deze kleuren. Ik wil ook geen geglazuurde vloertegels omdat die toch iets kwetsbaarder zijn.
Hmmm, ik heb de hele avond zitten googlen en speuren en ben bang dat ik weer eens een bijna onmogelijke woonwens heb.
Groet, Nele

Hmm

ik weet niet hoe rood epoxy gietvloeren momenteel geleverd kunnen worden anders zou ik daar voor gaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.