Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Guinevere

Guinevere

22-12-2008 om 19:42

Rokken, hoe kort ga je?

Naar aanleiding van mijn nieuwe jurkje de volgende vraag: hoe kort draag jij je rokken?
Ik vond 'm namelijk al twijfelachtig kort, tot halverwege richting mijn knieën zeg maar. Maar man en zoon begroetten het geheel met enthousiasme.
Ben reuze benieuwd hoe kort jullie nog "durven" gaan of wat je nog passend vind voor je leeftijd. Ik ben trouwens 39.
En nee...het is geen little black dress, zwart is niet echt mijn kleur. Dus is ie zwart/wit geruit.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamba

Mamba

22-12-2008 om 20:58

Hangt af van je figuur

De rok moet stoppen op een 'slank' punt. Ik heb bijvoorbeeld Hollandse kuiten, een rok tot halverwege de kuit maakt topzwaar. Neem ik het iets korter (of langer) dan is het prima. Hetzelfde geldt voor bovenbenen. Mijn rokken eindigen iets boven de knie. Wanneer je twijfelt over de lengte is het dus te kort.

Guinevere

Guinevere

22-12-2008 om 21:02

Die twijfel...

Ja maar Mamba, ik twijfelde, maar mijn man en zoon niet!
Ik zie nu trouwens Dinges van Radar weer op tv, die heeft wel een heel onflatterende roklengte zeg. Tot net over de knie, En gelijk daaronder begint de kuit dus te verdikken (fors).

Mamba

Mamba

22-12-2008 om 21:10

Guinevere

Man en zoon zijn MANNEN...zucht Hoe korter de rok, hoe meer ze opveren. Laat nooit twijfel ontstaan of het een riem is wat je draagt of een rok.

mem

mem

22-12-2008 om 21:20

Fladderbeestje

je hebt dezelfde favoriete roklengte als ik heb. Dus bij mij ruim over de knie, enkellang is ook prima. Maar waar haal je die? In mijn zwarte rok vallen nu spontaan gaten en hij is bijna doorzichtig geworden ( nog wel steeds echt zwart), mijn andere zwart is bijna lichtgrijs en mijn donkerblauwe ook gaten. Alledrie een soort dikke t-shirtstof en lekker wijd.

Mamba

Mamba

22-12-2008 om 21:24

Zoon van 5

Begint bij een laag decolleté helemaal te glimmen. Misschien herinnert het hem aan de bv-periode . Hoe dan ook, ik zou voor kledingadvies niet snel op mijn heren vertrouwen.

Guinevere

Guinevere

22-12-2008 om 21:42

Riem/rok, haha

Nou, zo schokkend kort is ie ook weer niet hoor, en figuurtechnisch heb ik ook nog niet erg te klagen. Dus wie weet hebben man en zoon wel gewoon gelijk.
Je ziet in elk geval duidelijk dat het een rok is, driehoekig wijdvallend is ie met veel plooien, maar niet schots. En dan een strak bovenlijfje eraan.
Anyway, korter dan dít ga ik zeker niet meer. Meestal heb ik de rok tot iets boven de knie. En dat is vaak, want meestal ben ik in een rok gehuld, ben geen broekenmens. Een hele lange rok staat mij vermoedelijk niet, maar ik kan het niet testen want in de winkel zie ik ze nergens.

Mamba

Mamba

22-12-2008 om 21:48

Guinevere

Eigenlijk vind ik dat je met zo'n nick een lange groene fluwelen gothic jurk moet dragen met wijde mouwen.

Guinevere

Guinevere

22-12-2008 om 22:08

Ja!

Jaaah Mamba! Zeegroen het liefst. Heb je er nog eentje voor me liggen? Anders moet ik 31/1 me toch in deze (te) korte jurk vertonen....

Tirza G.

Tirza G.

22-12-2008 om 23:08

Grappige vraag

Het is bekend toch he dames, dat roklengte en economie met elkaar te maken hebben? Hoe krapper de economie. hoe korter de rok......
Dus Guinevere, je bent in elk geval hip

Tirza (ik héb niet eens een rok, geloof ik)

Kaaskopje

Kaaskopje

23-12-2008 om 00:47

Voor het eerst sinds jaren weer rokken

Ik heb inmiddels drie rokken vergaard dit najaar. Een spijkerrok tot flink boven de knie. Dat bracht een lichte aardschok te weeg. "Jeetje, ben je zoveel afgevallen of lijkt dat maar zo?" "Wat zie jij er geweldig uit met die rok." Tegen manlief "wat heeft die vrouw van je lange bénen!" Kortom, ik voel me wel sexy in een wat korter rokje. Naast het spijkerrokje heb ik een iets langere zwarte rok, die valt op mijn knieën en ik heb een zeer modisch gevalletje. Ik kom even niet op de naam van de stof, maar het is van die dunne doorschijnende stof en je hoort er een legging onder te dragen. Bij dit ding zijn ze slim geweest... de legging zit er al aan vast. Dit rokje eindigt iets boven mijn knieën. Ik combineer dat alles met laarzen. Die laarzen zijn mijn redding. In de zomer kan ik geen rokken dragen. Steunkousen...

Yta Chalne

Yta Chalne

23-12-2008 om 08:19

Tja

Na de geboorte van jongste (hij is nu 3, ik 37) heb ik de rokjes die korter waren dan driekwart bovenbeen aan de puberella's gedoneerd. Qua benen kan ik het best hebben, die zijn nergens dik, maar iemand tweede helft dertig met een te kort rokje heeft iets, eh, wanhopigs, iets van 'kijk mij nog eens lekker jong zijn'. Ik heb nu een paar hele mooie rokjes tot net boven de knie, best mooie lengte. Voor een jurkje mag het wel iets korter, en dan niet persé met laarzen maar ook best met mooie schoenen met hakken.

Oh ja hoor

Love it! Heb diverse mini rokjes (niet vlak onder de billen hoor). Dit alles gecombineerd met een maillot en hoge laarzen. M.i. is er niets wanhopigs aan maar de voorwaarde wat mij betreft is niet de leeftijd maar of je de benen er nog voor hebt en het moet zeg maar wel een beetje smaakvol "gebracht" worden en niet ordinair. Ik moet ineens weer denken aan de vraag van Ingridt, alweer jaren geleden die zich ook afvroeg of je op haar "leeftijd" nog een minirokje kon dragen. Absoluut wel dus!

angel3

angel3

23-12-2008 om 09:34

Diverse

heb nog versch rokken uit verschillende jaren en ik draag alles door elkaar heen. Een soort stretch rok tot bijna op de enkel, een rok boven de knie, een spijkerrok op de knie, een jurk halverwege de kuit.
Ik vind echt minirokken bij mijn leeftijd nu alleen maar mooi met een iets dikkere panty of maillot anders doe ik het toch maar niet al ben ik slank....

Guinevere

Guinevere

23-12-2008 om 11:40

Ja maar...

...maar ik heb er een dikke maillot bij en (echt) stoere laarzen zonder hak. Dus ordi is het zeker niet, dat scheelt weer.
Ohoh, en ik zocht hier nog wel geruststelling Gelukkig zijn er nog een paar dames met korte rokjes hier die vermoedelijk óók niet wanhopig zijn....

Guinevere

Guinevere

23-12-2008 om 11:41

Stopverf

Heb je daar een foto van?

Guienvere

Niks van aantrekken hoor. Met hoge laarzen bedoelde ik overigens; laarzen net onder de knie maar ik heb bij een rokje ook wel laarzen met een hoge hak aan. T'is maar weer net welke laarzen; in mijn geval Ugg met hoge hak. Mag dat wel stopverf ? (zijn stoer en vrouwelijk)

Guinevere

Guinevere

23-12-2008 om 11:48

En over mannen

Als mannen het wel mooi vinden, dan heb ik in elk geval de helft van de wereldbevolking al gewonnen voor mijn roklengte, dat scheelt weer!
Groeten en bedankt voor de reacties, lekker smeuïg draadje wordt dit weer.
Guinevere (vandaag in lange broek)

Oh ja

Die kennen we toch allemaal wel! Het type man die voor deze vrouw valt, is op zijn zachtst gezegd ook niet mijn type.
(sportschool gespierd, tattoo's all over the place, te strak t-shirtje, (brrrr, al was het de laatste vent op aarde).

Overigens heb ik ook geblondeerd schouderlang haar maar ik voel me toch niet aangesproken

Guinevere

Guinevere

23-12-2008 om 12:19

Ik weet wat je bedoelt

Je bedoelt die zus uit Keeping up appearences, hoe heet ze nou, niet Daisy, niet Violet, niet Hyacinth, maar een ander bloemetje. Jaaah, da's erg, en zulke mensen bestaan echt! Hoewel ik Pamela ook wel heel erg (en wanhopig) vind....

Ik weet het! Rose! Maar Patsy uit Abfab is ook best heel erg.

1 mini rok

heb ik, de rest is net onder de knie. Die mini rok is best wel kort.

Overigens, zorg als je zo'n minirok draagt wel ervoor dat je geen wit kanten onderbroek aan hebt, een vriendin reed een keer op mij met die combi aan. Ik heb het niet durven zeggen dat d'r haar naar buiten piepte....

Rembrand

Rembrand

23-12-2008 om 13:47

Manda

Freudiaanse verspreking denk ik
( ik heb het zinnetje zes keer gelezen haha ).
Je bedoeld dat een vriendin op reed met jou ?
Ipv "je vriendin reed op jou".
M.

Grijns

Ik heb het ook drie keer over gelezen. "vriendin reed op mij" , LOL
Geen wonder dat je zicht had op d'r kanten witte onderbroekje
Okee, ik ga eens wat nuttigs doen met de rest van mijn dag....

Oh sorry

ze reed op mij af. Dus op de fiets reed ze op mij af, zo frontaal naar mij toe zeg maar.

Ahhhh, ik zie opeens een beeld voor mij wat niet te lang moet blijven hangen. Ze is heel aardig hoor die vriendin maar meer hoeft echt niet.

Ja manda,

Ik had ingewikkelde visioenen met zo'n ouderwetse hoge fiets, hoe heet zo'n ding. Want zooo klein ben jij nou ook weer niet, dat iemand met een gewone fiets bovenop jou... nou ja, mijn voorstellingsvermogen werd wat verward. Niet slecht voor een dinsdagmiddag als ik thuis werk in het decemberwolkweer
Ik ben weer wakker!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

23-12-2008 om 15:36

Van achteren lyceum...

... van voren museum! Zo heten die typetjes toch?

Ik heb vaak rokjes en jurkjes aan, meestal tot net boven de knie. Maar een minirokje met maillot vind ik ook leuk staan, maar dan weer niet zo kort dat je alleen kan blijven staan

Ik snap hem niet

lyceum en museum.

Oh zo

ik vind hem niet leuk.

Ik vind dat al ben je 100 je nog een minirokje mag dragen, als je er het figuur voor hebt en er leuke dingen bijdraagt is er niets mis met een lyceum achterkant en een museum voorkant.

de combi minirok met kort naveltruitje vind ik dan weer niet leuk ook niet bij jonge meisjes.

Rafelkap

Rafelkap

23-12-2008 om 18:47

He ja

Ik wil eigenlijk ook wel vaker een rok aan. Maar wat ik mis is zakken om mijn sleutels in te doen .In huis dan (buitenshuis kan het wel in een tasje), voor het geval ik plots het huis uit moet en de deur dicht slaat. En eigenlijk vind ik dat ook weer zo lelijk staan, zo'n bobbel in een rok. Een spijkerrok leent zich daar het beste voor.

Mamasan

Mamasan

23-12-2008 om 19:08

Oh ja

Ik val ook in de categorie 'museum' vrees ik Mijn kortste rokje is tot halverwege mijn bovenbeen. Ik vind dat nog best wel kunnen. De rokken die ik naar mijn werk draag zijn een stuk langer, tot net onder de knie. Ik heb me daar wel eens in vergist. Had ik een heel keurig grijs rokje van een jaar of 15 geleden, zag er nog prima uit. Was alleen heel erg kort, tot boven de helft van mijn bovenbeen. Toen was ik in de twintig en dan mag het wel. Nu voelde ik me toch wat opgelaten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.