Huis, Tuin en Keuken

purk
10-12-2008 om 14:24
Ruiten krabben - waarom niet?
in het kader van bovenstaand draadje over licht aan op de fiets. Waar ik me vanochtend weer over verbaasd heb, mensen die gan rijden in een auto waar ze amper het ijs van de ruit hebben gekrabd. Voor bij de bestuurder één veeg en dat is het!
Goed, ik begrijp best dat je haast kan hebben en dan denkt geen tijd daarvoor te hebben. Betrokken zijn bij een ongeluk kost echter nog meer tijd!
Hoe komt het toch dat mensen zo de weg op gaan? Ik snap het echt niet!
groetjes van Purk

Manda Rijn
10-12-2008 om 14:44
Ja omdat ze het druk hebben
zo rijden ze hier ook met een noodgang over de vluchtheuvels, ik ben toch echt bang dat er ooit een kind geschept wordt zo voor onze voordeur, vreselijk eng af en toe. Er wordt met name in de zomer heel veel gespeeld op straat en die kinderen kijken ook niet altijd goed uit. Ik baal daar zo van, je mag hier max. 30 maar er wordt soms echt gecrossed tussen die vluchtheuvels in.
Ja ochtendstress, jagen jagen jagen, net nog 1 minuut eerder op het werk zijn.
Verder irriteerde ik mij op mijn beurt bij de vorige school er heel erg aan dat door alle moeders de weg compleet versperde met hun auot's en fietsen, ik kon er als bewoner nauwelijks met mijn buggy en kind langs.

Nasha the first
10-12-2008 om 15:04
Koop toch gewoon
ruitondooier bij de Kruidvat, dan hoef je niet te krabben en kun je dus snel met schone ramen wegrijden....

Mari
10-12-2008 om 17:59
Luxe, maar effectief...
auto met een stam kachel! Enige nadeel (net als folie op de ramen) is dat je er aan moet denken om de timer in te stellen. Man, ik voel me zo verwend, ik kom 's ochtends in een warme auto

Bintje
10-12-2008 om 22:15
Ruiten krabben ook niet zonder gevaar
Zie: http://www.ad.nl/utrecht/stad/2838457/Man_met_auto_te_water_tijdens_krabben.html

Tirza G.
10-12-2008 om 22:18
Moet zijn
stand kachel denk ik Ik moest tien keer lezen, zag al een boomstam in je auto liggen
Tirza

Kaaskopje
11-12-2008 om 12:41
Van kruidvat
werkt echt als een trein. Zo'n mat is misschien milieuvriendelijker, maar het lijkt me toch handig om zo'n fles ontdooispul bij je te hebben.

Lys Lionne
11-12-2008 om 16:27
Toch ook maar kopen dan
Ik heb nog niet zo heel lang mijn rijbewijs en altijd dichtbij mijn werk gewoond (fietsafstand). Dus ook nog niet veel ijs-krab-ervaring ) Maar in januari ga ik beginnen in een nieuwe job waar ik met de auto naar toe moet. Handig dus, zo'n voorruitbeschermer. En dan even de zijramen sprayen en wegwezen hahaha. Ga beiden dus maar snel aanschaffen!

Mamasan
11-12-2008 om 20:36
En niet
Ik dacht ooit handig te zijn en had een stuk karton op mijn voorruit gelegd om dichtvriezen tegen te gaan. Helaas ging het die nacht regenen én vriezen, waardoor ik het karton er stukje bij beetje af heb moeten peuteren.

Vonda
13-12-2008 om 02:09
Dit werkt ook super!
Een anderhalveliterfles met lauw water (niet heet!) en daarmee kijrg ik bijna alles weg. Even de trekker er meteen achteraan en alles is weer zichtbaar. Plus: de voorruit die meestal nog beslagen is na het krabben is dat via deze methode niet meer! X vliegen in 1 klap! (want goedkoop enz).
Vonda

Guinevere
13-12-2008 om 11:20
Knappen
Ik hen me laten vertellen dat de ruit die je met lauw water behandelt, toch kan knappen door het temperatuurverschil. Ik zou het er dus niet op wagen....IJskoud water zou volgens mij wel kunnen, maar dan moet je snel zijn!

Vonda
13-12-2008 om 13:33
Geen garantie
Inderdaad, van dat knappen heb ik ook wel eens gehoord. Ik doe het echter al jaren, echt waar, elke dag als ik met de auto weg moet. Als er al een scheur in de ruit zit zou ik het ook niet doen maar nu... het werkt echt super. Maar garantie geef ik natuurlijk niet!
Vonda

Nasha the first
13-12-2008 om 15:47
Over die zilveren dingen
ook eens geprobeerd....nadeel, onze auto is hoog en breed....zo ook de voorruit...zit hij goed onder de ruitenwisser, kan hij niet meer tussen de deuren, zit hij goed tussen de deuren, dan zit hij niet goed op de ruit en ruitenwissers, en heb ik er dus nog niks aan.....vandaar het spuitje van de Kruidvat, warm of heet water heeft hier mijn man ooit bijna een hartprak opgeleverd, dus dat durf ik niet aan.... ))

margje van dijk
13-12-2008 om 20:44
O, ik doe dat ook hoor (heet water)
Ik heb me de afgelopen dagen weer verbaasd over de mensen die gerust tien minuten of langer hun motor stationair laten draaien, en bij die ene mevrouw recht voor mijn raam kwamen daarbij echt vreselijk veel uitlaatgassen bij, ik kon het echt niet aanzien. Wat bezielt die mensen?
Waarom doen die mensen niet de warm-watertruc van Vonda, dat is zo ontzettend veel makkelijker. Zou het echt waar zijn, dat je raam gaat knappen? Dat risico valt toch in het niet bij de gegarandeerde gifwolken waar je nu in staat. Ik doe het dus altijd wel zo, en ik doe het zelfs met kokend water (nou ja, het kookt niet meer als ik het er op giet). Je loopt langzaam een rondje rond de auto en weg is al het ijs. Minder dan een minuut en je bent klaar. Met gewoon warm water zal het ook wel lukken.
Margje

Roosje Katoen
13-12-2008 om 21:43
Motor starten
Doe ik ook wel eens, maar dan vanwege de beslagen ruit aan de binnenkant. Het duurt wel een tijdje voordat je door het raam kan kijken, dus doe ik de blower vol aan tijdens het krabben.
Heb overigens door dit draadje zo'n spuitbus gekocht bij het Kruidvat, ben benieuwd naar het resultaat.

Nasha the first
13-12-2008 om 22:47
Roosje
dat werkt geweldig!!!! Wel even nazemen met je trekker!!!de zij ramen dan
oh ja, starten doe ik ook, blower aan, airco aan, zodat de ruit alvast een beetje van het condens afkomt....

koolwitje
14-12-2008 om 12:17
Vochtvreter op het dashboard helpt ook
tegen condens aan de binnenkant! (was laatst een draadje over) bij mij werkt dit goed, en inderdaad, de zemenlap tijdens het rijden er even overheen in het begin, geen probleem. Verder inderdaad lauw water aan de buitenkant (ook bij de sproeigaatjes, voor het geval je ruit weer lekker smerig wordt door opspattend zout en nattigheid)
of het spul bij de kruidvat (ruitondooier spray, ligt ook altijd in mijn auto)
Dus lieve mensen, alstublieft NIET de motor stationair laten draaien tijdens stilstand, het is zooo smerig (voor het milieu, voor mensen die buiten bezig zijn en voor mensen die met raam open slapen...en s'ochtends vroeg de uitlaatgassenn in-ademen van buurmans autootje)
het helpt echt niet..

Vonda
18-12-2008 om 00:15
Voorruitcondens
Daar heb je dus echt helemaal geen last van als je de truc met warm water doet.
De ultieme truc is natuurlijk: een eigen garage. Dat trucje is me helaas nog niet gelukt.... Misschien als het decemberkraslot gunstig voor me uitpakt...
Vonda